2021-03-11, 20:15
Medlem
Han åkte till Liljeholmen för att köpa mat...varför åka enda dit om han endå ville dö.
Tror det var en olycka..han kanske laddade upp i skogen för sitt kommande uppdrag uppe i norrland
Citera
2021-03-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Varje gång den här skobilden kommer upp får jag en störande känsla, samma som när jag såg skosulan första gången i gropen (bilden). Sulan är så ren! Har bortförklarat för mig själv den på alla sätt och vis. Skor kan ha varit ganska nya, han sprang inte mycket, gym och annan träning, flera par skor, hela hösten/ vintern har varit väldigt regnig, det var mycket snö som smält och sköljt sulan..... men ingen slitage...?
Nu har jag präntat av mig känslan, förhoppningsvis kan lämna den.
Citera
2021-03-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Kan han ha krypit in i skrevan och begått självmord med tex tabletter, och innan riggat sprängmedel i syfte att stenar skulle rasa och stänga honom inne så han inte hittas?

Ja, så är det förmodligen, varför krångla till det i onödan?
Citera
2021-03-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima

Vad tänker du om det? Blev du bara ledsen?
Citera
2021-03-11, 20:29
Medlem
Citat:
Dags att förklara, såg det inlägget och sett ettpar andra patetiska likadana och diskussioner om hur i hans familj inte skulle acceptera homoseksualitet vilket skulle ha gjort D såpass olycklig att den saken skulle drivit honom till att begå självmord. Om det är så eller inte har jag inget att kommentera, men ganska fort kommer en tjej här som börjar berätta om sin dejtande med D.
Sorry om förklarngen är otydlig
Ja, om hon nu inte talar sanning var det du var inne på som vi några andra just nu, citerade dig som då sist och närmast om ämnet. Och sorry om det var fel att citera dig!
Ok, tror vi är på samma linje, trodde du kritiserade min negativa syn på den personen jag nämnde angående byxorna nere...
Citera
2021-03-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
OT men har just läst boken av Robert O'Neill, SEAL soldaten som bl.a. sköt Usama Bin Ladin. Han både rökte och snusade men var ytterst vältränad. Han la till och med in en snus när kulorna ven. Tror inte det här om rökning för tråden framåt.
Sant. Noveller från påstådda fd tinderdejter för inte heller tråden framåt.
Citera
2021-03-11, 20:31
Medlem
goosehunters avatar
Personen i fråga skulle väl lika gärna kunna ha hängt sig. Med tiden har snaran brustit och kroppen påträffas på marken. Bland tusen andra möjligheter.
Citera
2021-03-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Kan han ha krypit in i skrevan och begått självmord med tex tabletter, och innan riggat sprängmedel i syfte att stenar skulle rasa och stänga honom inne så han inte hittas?
Sluta hitta på! Det var en olycka!
Citera
2021-03-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Han åkte till Liljeholmen för att köpa mat...varför åka enda dit om han endå ville dö.
Tror det var en olycka..han kanske laddade upp i skogen för sitt kommande uppdrag uppe i norrland
Mat finns faktiskt att köpa på söder med. Bor inte brodern i söderort? Finns ju annars fint kött över disk i tex Södermalmshallen inte långt från Deniz lägenhet.
Citera
2021-03-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om vi utgår ifrån att han är vältränad och duktig löpare och håller runt 60 min per mil i normal terräng så skulle han avverka det på 5 timmar vilket de flesta troligtvis inte gör om man inte tränar långdistans relativt ofta. Sen lägger vi till minst 3 timmar mer baserat på terrängen så var planen då att han ska springa i minst 8 timmar. Låter inte klokt

Njae...är man vältränad och duktig löpare springer man väldigt mycket fortare än 60 min/mil. Minimikravet för jägartjänst (beroende på vilket förband och om det är bana- eller terräng som gäller) är 45-49 minuter på 10 km. Notera att det här är KRAVET. Jag själv är ingen större löpare, men klarade milen på strax över 39 minuter (i terräng).

En hobbymotionär som tränar enbart löpning och satsar på t ex. maraton ligger på ca 3-4h.

Mer rimligt är att han håller säg 45 minuter/mil i terräng (beroende på hur terrängen ser ut. Överslagsräknar vi så säg ca 4h/5 mil om han löper i ett sträck.

5 mil ÄR långt att springa, men glöm inte att helt vanliga (otränade) svenssons fixar vasaloppet på 90 km på 10h.

Citat:
Varje gång den här skobilden kommer upp får jag en störande känsla, samma som när jag såg skosulan första gången i gropen (bilden). Sulan är så ren! Har bortförklarat för mig själv den på alla sätt och vis. Skor kan ha varit ganska nya, han sprang inte mycket, gym och annan träning, flera par skor, hela hösten/ vintern har varit väldigt regnig, det var mycket snö som smält och sköljt sulan..... men ingen slitage...?
Nu har jag präntat av mig känslan, förhoppningsvis kan lämna den.

Tja, det tar ju ett bra tag av träning innan man märker av slitage på det sättet du menar. Mina senaste löparskor är säkerligen 3 månader gamla, men jag tvättar av dom regelbundet. Efter en tvätt så ser de ut att vara i typ nyskick. Samma sak gäller nog i det här fallet. Man får anta att det har regnat med jämna mellanrum, lera och smuts sköljs bort. Är skorna relativt nya så syns det vanligtvis inte något slitage alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag tror vi kan avfärda rädsla att slarva bort saker.
DA var enligt säkra källor extremt duktig inom sitt yrke. För en jägare är det absolut livsnödvändigt att ha kolla på alla tillhörigheter. Allt har sin plats. Det följer med även till fritiden för alla.
Ni som antar att han är en slarver säger att han inte kunde sitt jobb.

Helt enig. Alla som har tjänstgjort som jägare vet att det är precis som Lacus säger, det är en av de allra mest grundläggande sakerna att lära sig. Man har järnkoll på sin materiel. I en skarp situation har man absolut inte råd att tappa minsta lilla detalj, av flera skäl (man lämnar spår efter sig, man har bara det man bär på sig = tappat är tappat osv.). Man kontrollerar alltid att fickorna är stängda, stänger igen ryggsäcken ordentligt vid basläger, man lägger inte ifrån sig saker i terrängen (vintertid är det förödande eftersom man förlorar något oerhört snabbt om man inte har absolut koll på materielen.)
Citera
2021-03-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Personen i fråga skulle väl lika gärna kunna ha hängt sig. Med tiden har snaran brustit och kroppen påträffas på marken. Bland tusen andra möjligheter.

Inte alls. Represter skulle vara kvar, om inte det så märken runt halsen. Resten, de tusen andra möjligheterna återstår och det är dom vi fortsätter att älta om. Ditt nästa förslag?
Citera
2021-03-11, 20:43
Medlem
Ej brott. Efterlyst idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här