2021-03-11, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Inget konstigt? Det är väl extremt konstigt om det förhåller sig på det sättet. Men visst kan det vara sant, det återstår att se.

Varför är det konstigt att han bjuder på mat vid jul?
Citera
2021-03-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Som kvinna kan jag intyga att det är ovanligt att 30-åriga kvinnor attraheras sexuellt av 70-åriga pensionärer.

Hahah, bra att du förklarar det. Verkar vara en hel del här som tror att det är jättevanligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Ok. Så inte teknisk bevisning men t ex digital kommunikation? Och när det står att ”beslag har gjorts”. Vad innebär det tror du?

Kan vara digital kommunikation, kan också vara vittnesmål. Exempelvis om BO efter händelsen nära i tid berättat för en vän. Kan även vara att man gjort fynd som styrker berättelsen, typ att BO sagt att hon burit med en gaffel som hon sedan slängt i en buske.

Beslag är då att man exempelvis tagit GMs telefon eller annat material.
Citera
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
GW lär visst vara nykter den här tiden på året. men han kanske äter ihjäl sig

Jag tror till och med GW kan tulla lite på sina principer en dag som denna här 😂
Citera
2021-03-11, 20:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att förhandlingen tog så lång tid som den tog kan berott på att han visat upp en massa kommunikation dem emellan: exempelvis på att att han köpt sex av henne, upprepade gånger? Det är någonting som är lurt i hela historien, vad får vi (kanske) reda på senare...
Citera
2021-03-11, 20:07
Medlem
Citat:
Som kvinna kan jag intyga att det är ovanligt att 30-åriga kvinnor attraheras sexuellt av 70-åriga pensionärer.

Det borde någon ha berättat för Hugh Hefner (med minus 10 respektive plus 10 år).
Citera
2021-03-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Det borde någon ha berättat för Hugh Hefner (med minus 10 respektive plus 10 år).

...så därför tror du att det är vanligt?
Citera
2021-03-11, 20:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Det har ju tydligt framgått i media genom BO hur deras relation började och pågått under en längre tid via mestadels sms och har handlat om juridiska frågor.

Varför utgår du inte från det istället för att fabulera ihop egna scenarion?

Därför att det är ett rätt stort steg att ta, att gå från juridik-sms, till att umgås på julafton
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Kvinnor attraheras ofta av män med makt, status eller hög ställning i någon form. Lambertz har garanterat kunnat kunna knulla många unga kvinnor.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Justitiemord. Hoppas han har kontakter i regeringen om det kan hjälpa

Knappast. Ingen lär befatta sig med någon som står inför våldtäktsanklagelser (förutom möjligtvis Lambertz själv...)
Citera
2021-03-11, 20:10
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att förhandlingen tog så lång tid som den tog kan berott på att han visat upp en massa kommunikation dem emellan: exempelvis på att att han köpt sex av henne, upprepade gånger? Det är någonting som är lurt i hela historien, vad får vi (kanske) reda på senare...

de ska inte ha träffats IRL tidigare stod det någonstans
Citera
2021-03-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Precis min tanke. Han är häktad på högre graden. Sannolika skäl. Det här är förmodligen mer än ”ord mot ord”, t ex att det finns sån här kommunikation. Åklagaren uttryckte det som att det fanns gedigen bevisning.
”– Jag anser att det finns stödbevisning annars så skulle rätten inte ha funnit sannolika skäl, säger åklagare Annika Bokefors.
Beslag som har tagits har analyserats.
– Vi har målsägande utsaga och så har vi hållit flera vittnesförhör. Vi har även gått igenom en del beslag”

Skäl för häktning är en sak och vägen till åtal med fällande dom något helt annat. Jag tror inte man skall se det som att wow här finns det bevis utan det är inte så mycket som krävs för en häktning. Det visar också alla dom som kräver skadestånd för att dom häktats och sedan frikänts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in