2021-03-11, 18:58
Medlem
Ja och hade nån i min familj (alla löptränar ) skickat en bild på skorna o sagt att de sticker ut på en femmilsrunda i nov hade jag absolut skickat ett typ ”tja bröt du några ben eller... ” senare på kvällen . Hade inte gett mig innan jag fått svar.
Just för att 5 mil är en sån lång distans för någon som springer kortare i vanliga fall (vilket hans tidigare löprundor visade på klockan ) samt att han själv verkade tycka att det var befängt att springa så långt enl brodern.
Men det är klart ingen i min familj är elitsoldat och det kanske mer säger hur hög tilltro I hade till sin bror . Men märkligt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt brorsan var han inte nån löpare, dvs att han inte var en sån som älskade att springa och springa långt. Just det uttalandet får mig att undra varför i all världen han skulle ge sig ut på en femmilarunda. Säkerligen hade han kondition för det, men i familjen var det brodern som var långdistansaren. Det är mycket som är märkligt i det här fallet.
Citera
2021-03-11, 18:59
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Inte direkt om du utger dig för att vara tjej. Lägg upp en bild på dig & Deniz, du kan blurra dig själv om du vill vara anonym.

Utger mig inte för att vara något? Har varken sagt att jag är tjej eller kille. Men eftersom att jag är tjej och inte har erfarenhet så varken vet jag hur man gör eller vågar ladda upp bilder. Har förstått att det kan gå att spåra. Men samtidigt så förstår jag inte varför jag ska styrka vem jag är? Har ju inte kommit med någon väsentlig information (vilket någon pekade ut på ett inte så vänligt vis).

Väljer att bli smickrad av könandet av mig i alla fall. Inte van vid tonen alls...
Citera
2021-03-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Fan va sjukt!

Jag tänkte exakt samma sak när jag läste. Det låter som en inre monolog av en kille.
Ja det låter som en kille som försöker låta som en tjej. Sen så tror jag inte Deniz rökte som ”hon” påstår. Hans lägenhet på 25kvm har endast ett fönster mot gatan dessutom ej mot innergården.
Citera
2021-03-11, 19:05
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ja det låter som en kille som försöker låta som en tjej. Sen så tror jag inte Deniz rökte som ”hon” påstår. Hans lägenhet på 25kvm har endast ett fönster mot gatan dessutom ej mot innergården.

Det stämmer inte, hans köksfönster vätter ut mot en ”innergård” som på sommaren bara är högt gräs egentligen. Han har två fönster, ett vid sängen och ett i köket, båda mot samma håll.

Att han feströkte kan jag faktiskt bevisa, men ni verkar inte särskilt intresserade?
Citera
2021-03-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Om jag hade fått för mig att ta mig en långtur som förberedelse för en längre tur uppe i Arvidsjaur så hade jag också planerat den. Och jag hade lämnat allt av värde hemma (inkl SL-kort) och köpt en biljett kontant för att inte riskera att tappa bort skitet under turen.
Dom flesta hade nog litat på sina fickor för små värdesaker. Varför anser du att ett sl kort är mindre chans att tappa bort än kontanter / biljett förstår jag inte har du data på det?
Citera
2021-03-11, 19:19
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Det stämmer inte, hans köksfönster vätter ut mot en ”innergård” som på sommaren bara är högt gräs egentligen. Han har två fönster, ett vid sängen och ett i köket, båda mot samma håll.

Att han feströkte kan jag faktiskt bevisa, men ni verkar inte särskilt intresserade?

Hej! En fråga bara. Var ni vänner, eller mer än bara vänner?
Citera
2021-03-11, 19:22
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:

Ja det låter lite lurigt.

Den är 26 kvadratmeter och har 1 rum.Entrédörren är på gatuplan och den 6:e från vänster.
Han flyttade till sin nuvarande lägenhet för 2 år sedan (den 12 november 2018).

(Hämtat från MrKoll)

https://www.google.se/maps/place/Urv%C3%A4dersgr%C3%A4nd+4,+116+46+Stockholm/@59.3184953,18.072058,36m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465f77fb49f30a9b:0x50230 658d6f02fe9!8m2!3d59.3185687!4d18.0719531?hl=sv
Senast redigerad av K.Blomkvist 2021-03-11 kl. 19:26.
Citera
2021-03-11, 19:26
Medlem
Citat:

Väldigt många feströker. Tycker det är tragiskt för alla dom som kände, eller trodde sig känna, Deniz. Så många frågor, vare sig du kör en saga eller ej.
Citera
2021-03-11, 19:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Jag är intresserad!
Ladda upp bilden på: https://forumbilder.com/
Citera
2021-03-11, 19:29
Medlem
Citat:
Höga tankar ska du ha, för de är plikttrogna och omsorgsfulla människor som är yrkesmilitärer. Jag blev också förvånad att Deniz feströkte första gången vi sågs. Men han var också bara människa. Tack för omtanken, frustrerad över att inte veta.

Hur kunde du bli förvånad över att Deniz feströkte om det var första gången ni sågs?
Bara undrar...
Citera
2021-03-11, 19:33
Medlem
Jag kan inte låta bli att fundera på om smset till hans närmsta vänner på torsdagen om att springa fem mil var ett sista rop på hjälp/få en reaktion... han skrev att han skulle ut på lördagen men när han inte fick någon direkt reaktion så gav han sig ut redan på fredagen. Därmed absolut inte sagt att det är vänners ansvar, givetvis inte, men försöker tänka mig in i DAs syfte med smset. Något syfte måste han ju ha haft. Eller var det hans sätt att säga hejdå?
Citera
2021-03-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Väldigt många feströker. Tycker det är tragiskt för alla dom som kände, eller trodde sig känna, Deniz. Så många frågor, vare sig du kör en saga eller ej.
Feströker? Då Deniz var en festprisse? Knappast va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in