2021-03-11, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Naturligtvis är det så. Det är ju inte en slump att Ebbaklanen desperat försöker misskreditera den senast gjorda neuropsykologiska utredningen. Ebba fick en kalldusch när hon fick klart för sig att Esbjörn har sedan mer än ett decennium har en dokumenterad kognitiv funktionsnedsättning. Jag tvivlar på att hon stämt honom om hon hade känt till diagnoserna.

I värsta fall kände Ebba ryktesvägen till att Esbjörn inte hade alla hästar hemma längre, men det verkar osannolikt. Så djupt kan hon inte ha sjunkit.

Sen beställer Ebba Busch två psykologuttalanden vilka passar in i hennes bild, dessa två säger att Esbjörn är helt frisk utan att ens träffat honom!

Du hör ju hur detta låter, man tror ju att det är dålig B-såpa, men det är en partiledare i ett riksdagsparti vi pratar om som försöker förvärva ett hus av en icke helt frisk 80+ man.

För Helvete Ebba Busch, ge dej, backa ur detta medans du åtminstone har lite, lite, lite heder i behåll.
2021-03-11, 19:07
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det är detta som är själva köpebrevet och brukar göras på banken eller hos mäklare.
Inte ovanligt att man delar upp det på köpeavtal med handpenning och sen gör slutreglering med köpebrev på banken, med bevittningar, lösande av tidigare inteckningar på fastigheten och slutbetalning."....

Jovisst, det har ju fungerat så. Till Esbjörn kom in i bilden och man insåg vilken risk en strulig säljare är.
2021-03-11, 19:09
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Skulle locket öppnas på hur Ebba Busch övertalade Esbjörn att skriva på avtalet så blir Ebba hatad av betydligt fler än sina meningsmotståndare, detta gick givetvis inte rätt och riktigt tillväga, det fattar ju ett barn.

Att Ebba-klanen här inne förnekar detta hör ju bara till deras arbetsinsats som Ebba-groupies, det gör endast vad som förväntas av ett fan, ser man upp till en Gudinna så gör man.

Ja man undrar ju lite hur det gestaltade sig mellan midsommar och den 20 augusti 2020 för Ebba och Esbjörn.
2021-03-11, 19:10
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Tror det var juridiskt ok (men ojämlikt, ej gunpoint). Han får stå sitt kast om det går till ting och fulköra i media som hämnd för ebbas urringning var mer intressant än några papper....

Det är skillnad på att ha rätt och att göra rätt. Ebba har nog rätt till fastigheten men det är knappast moraliskt eller etiskt försvarbart.
Senast redigerad av Grotius 2021-03-11 kl. 19:13.
2021-03-11, 19:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Va hur kan du tolka det så? Jag står för vad jag skrivet, och jag skulle göra det även utanför flaschback. I min vanliga person utrycker jag mig kanske något mildare men jag och MarryBlunt har samma åsikter. Mig får de gärna kartlägga. Det vore bra om de gjorde det med tanke på att allt jag skriver tas bort. Men står man för man skriver behöver man inte vara rädd för trolljägare.

Försök inte slingra dig din lilla orm, Ebbatera är ett ord som har lanserats av sossarnas hatsait Aktuellt i Politiken.
https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads &country=SE&id=546650982662155&view_all_page_id=15 2085291138

Jag tänker inte kartlägga dig, men var du får bränslet till ditt Ebba-hat, det tror jag mig veta.
2021-03-11, 19:13
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Du och jag tycks ha helt olika krav på kompetens hos ombud. Om jag skulle behöva juridiskt biträde i en tvist så skulle jag välja en erfaren advokat med kompetens på området. Binninge är en skrattretande, inkompetent pajas som tror att man driver tvistemål i media. Naturligtvis kan han lura en och annan att tro att han "gör det han ska". Han tycks i alla fall ha fått dig att tro att han är en riktig kanon.

Dream on!
Ja aldrig skulle jag anlita "juristen" men att han är rätt kass medför inte att han är så kass att domstolen ex officio ska avvisa honom som ombud. Tyvärr så lär Esbjörn inte har några fördelar av sitt val av ombud, den som troligen gynnas är Ebba,
2021-03-11, 19:19
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Sen beställer Ebba Busch två psykologuttalanden vilka passar in i hennes bild, dessa två säger att Esbjörn är helt frisk utan att ens träffat honom!

Du hör ju hur detta låter, man tror ju att det är dålig B-såpa, men det är en partiledare i ett riksdagsparti vi pratar om som försöker förvärva ett hus av en icke helt frisk 80+ man.

För Helvete Ebba Busch, ge dej, backa ur detta medans du åtminstone har lite, lite, lite heder i behåll.
Den var bara den ene som är psykolog. Den andre är medicinare.

Jag kan inte läsa aktbilagan eftersom den inte längre finns kvar där den tidigare var uppladdad. Min minnesbild är att Ebbas experter uttrycker sig lite svävande i texten som hennes ombud skrivit. Tror inte att de säger att han är helt frisk men samtidigt är de tveksamma till diagnosen. Jag tror att det blir svårt att få dem att säga det Ebba vill under förhandlingarna.

Ja, jag hör hur detta låter och det är därför som jag skrivit att Ebba kommer att vinna en pyrrhusseger om hon framhärdar. Hon får sitt hus men är körd politiskt.
2021-03-11, 19:20
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ja, jag vet! Jag vill hitta ett sätt där säljare inte kan stoppa allt årsvis som skett här. Kontrakten stipulerar väl vad som händer om köpare strular men det saknas mekanismer för att gå vidare om säljare tvärsurar. Gå till ting tar 1,5 år vilket är åt h-e.

Man är ju faktiskt juridisk ägare och kan röja, rusta och städa upp hur mycket man vill.
Men det går inte låna till det på fastigheten och om den lagfarne ägaren dör, ärver dennes arvingar huset helt lagligt och kan ta ny lagfart, till och med inteckna ”ditt” hus.
Då blir det riktig tvist och du kan få lämna huset om det vill sig illa.
Men med vilande lagfart och låta domstolen göra arbetet kan du egentligen sitta lugnt i båten.

Ebba börjar inte med något på fastigheten innan dom om att hon har rätt till lagfart, hon vill säkerställa att Esbjörn var så kapabel som alla runt omkring köpet uppfattade honom innan hon sätter igång.

Men men, nu har vi ju rättshaveristen och ped*filen Binninge, däri ligger faktiskt det enda problemet med denna stämnings långsamma rättsprocess!
2021-03-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det är skillnad på att ha rätt och att göra rätt. Ebba har nog rätt till fastigheten men det är knappast moraliskt eller etiskt försvarbart.
Vad är inte etiskt försvarbart?
Vad anser du är den medicinskt fastställda åldersgränsen för när människor ska omyndigförklaras och institutionaliseras samt få sin egendom beslagtagen av staten?
För det är underförstått det du ger uttryck för när du anser att en vuxen människa vid sina sinnes fulla bruk inte får göra vad han vill med sin egendom.
Följaktligen måste du ha ett svar på frågan ovan. Eller så har vi rejäla problem framför oss.

Dessutom - varför får partiledare inte köpa fastigheter? Vem ska förse dem med bostad, staten?
2021-03-11, 19:24
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ebba Busch Thor har gjort en kometkarriär – inte bara som politiker men också som löntagare. Sedan hon slutade som kommunalråd i Uppsala för att ta över som KD:s partiledare har hennes lön mer än dubblats – från 62 000 kronor till 139 000 kronor i månaden. Det är lika mycket som regeringens ministrar.

– I KD råder principen att partiledarens lön ska motsvara ett statsråds. Partiet betalar mellanskillnaden mellan riksdagsarvodet och statsrådsdito, skriver presschef Per Gudmundson i ett mejl.

https://www.svd.se/sabuni-utklassar-bjorklund--sa-hog-lon-har-partiledarna

Eftersom hon är sjukligt besatt utav just gubbens hus (bland ca, 50 000 hus som säljs/år) så kan man tycka att mutan på 200 000 sek var snålt tilltagen eftersom det endast motsvarar ca, 1,1/2 månadslön för politikerbroilern. Det är bra av gubben att släpa fram henne till tinget.

Det ska bli spännande att se henne chikanera sig i rätten. Fastighetshajen Ebba är körd som politiker trots rövslickeriet som avser framställa hennes överkörning och smutskasting av gubben som normalt..

Du talar som du har förstånd till. "Mutan 200 000" antar jag är förlikningsbudet du menar. Du förstår att det betalas med skattade pengar. För att få ut 200 000 i handen så behöver någon med 160 000 i månaden använda 2,4 månadslöner. Ordet chikanera använd lämpligen inte som en handling med verkan för den egna personen. Sen finns det ju en massa annat trams och skräp som jag inte orkar kommentera.
2021-03-11, 19:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jovisst, det har ju fungerat så. Till Esbjörn kom in i bilden och man insåg vilken risk en strulig säljare är.
En orsak till att Esbjörn med gäng strulade, var nog att de trodde att Ebba skulle backa utan kostnad för dem.
Detta eftersom hon är en kändis och politiker.
Normalt om någon strular, är att de ändå förlorar huset, och en massa pengar på kuppen, när de får veta hur saken kommer att sluta, tänker nog de flesta om.
Får se hur hård Ebba kommer att bli mot Esbjörn i höst, hon kan kräva att bli helt kompenserad, det kommer att kosta Esbjörn jäkligt mycket, men han kommer ha råd att betala, det är bara att ta från pengarna från slutbetalningen av huset.
2021-03-11, 19:27
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Ja aldrig skulle jag anlita "juristen" men att han är rätt kass medför inte att han är så kass att domstolen ex officio ska avvisa honom som ombud. Tyvärr så lär Esbjörn inte har några fördelar av sitt val av ombud, den som troligen gynnas är Ebba,

Vill man släppa in en elefant i porslinsbutiken och hålla på med gyttjebrottning är binninge utmärkt! Utgången i TR är ju given. Utgången i media är en annan sak. Det är inte kul för ebba att ha en vilde som B emot sig. Synd hon gav bort förtalskortet. Onödigt! Klantigt! Som man bäddar....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in