Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
Hittills har du tillbringat flera år på Flashback med att ondgöra dig över folk som är akademiker. Nu blir du vansinnig för att en kvinna i 30-årsåldrn kallas ung student. Din skolgång måste ha varit svårt traumatiserande.
Du gör ju bara bort dig när du passar på och går till personangrepp i en sak där 95% av befolkningen skulle hålla med mig.
Det här har inget med traumatisk skolgång eller hat mot akademiker att göra. I så fall skulle jag väl inte försvara Lambertz som tillhör toppskiktet av våra akademiker. Man är helt enkelt inte "ung student" när man är 30år. Det är bara så enkelt och det vet du själv och dina sosse-hatande kompisar om och skulle inte heller haft några synpunkter på kritiken mot, om det inte var för att ni tycker mer illa om mig än PK-media.
Dessutom är hela den här incidenten ytterligare ett bevis på just mina synpunkter på att den särställning våra akademiker fått, som allmänt bättre vetande och överlag mer värdefulla och finare människor, helt saknar grund i verkliga livet i många fall.
Det här är ju inte direkt den första uppburna, hyllade, högt aktade akademikern som haft stort inflytande över vår tid och vår samhällsanda som faller med buller och bång av just skäl han tidigare predikat så hårt mot officiellt. Det borde väl tom få dig att förstå att en sund skepsis är på sin plats.