2021-03-11, 16:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Nej, du kan inte anmäla åt någon annan. Du kan inte gå till polisen och säga "min kompis Anna A blev våldtagen för två månader sedan. Nu vill jag anmäla det för hennes räkning". Bara om du är åsyna vittne.

Jag har inte skrivit något alls om preskriptionstid för våldtäkt, men du kanske läser som en analfabet skriver?

Jo det kan du det går tom att göra online. https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/ Vad yrar du om? Varför tror du två månader är relevant? 2 tidningar skriver att kompisen anmälde så länka det du har som motsäger detta för ditt jävla svammel betackar jag mig för.

Det är först då du inte kan anmäla men jag förstår att du inte förstår hur det hänger ihop.
Citera
2021-03-11, 16:57
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir intressant att läsa hans vidare kåserier. Får man ana att det kommer låta litet annorlunda då. Utsatt för ett justitiemord bl.a bl.a.
Kanske man till och med kan hoppas på en JK-anmälan från han? Den borde bli episk
Citera
2021-03-11, 16:58
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ingenting talar för någon "verklig attraktion". Både Lambertz och MÄ säger sig ha haft en fader-dotter-relation. Om jag får gissa är det Lambertz som ljuger i det fallet.
Om det handlat om verklig ömsesidig attraktion bli historien ännu märkligare. Varför ha sex med henne när hon är utslagen om båda är intresserade? Sa hon nej efter hans närmande?

Det troliga är väl att Lambertz valde att i berusat tillstånd inte lägga band på sig och sina sexuella impulser inför åsynen av henne utslagen av alkohol.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, du kan inte anmäla åt någon annan. Du kan inte gå till polisen och säga "min kompis Anna A blev våldtagen för två månader sedan. Nu vill jag anmäla det för hennes räkning". Bara om du är åsyna vittne.

Jag har inte skrivit något alls om preskriptionstid för våldtäkt, men du kanske läser som en analfabet skriver?

Ööö?? Varför skulle man inte kunna anmäla åt någon annan? Sker hela tiden. Även i detta fall
Citera
Medlem
Det krävs en utredning av vårt korrupta och patriarkala rättsväsende.
Det rapporteras om advokater, kriminella män i kostym, som lierar sig med kriminella ligor i landet. Flera sexualbrottslingar och kvinnomisshandlare har visat sig sitta och döma i sexualbrottsmål och kvinnofridsmål. Det är inte rättssäkert för kvinnor och barn och det måste åtgärdas.

Flera namn har länge varit på tapeten men nu krävs en opartisk granskning av hela rättsväsendet och de uppenbara korrupta kopplingarna mellan polis, advokater/jurister och domstolar. Göran Lambertz, Johann Binninge (Busch-härvan), Björn Hurtig och många fler. Det finns hur mycket skit som helst att skyffla, i denna svinstia.
Citera
2021-03-11, 16:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
När skulle denna så kallade våldtäkt ha ägt rum?
Lamberts är 71 år idag och dessa åldringar brukar väl aldrig vara så sexuellt frustrerade så de går till en regelrätt våldtäkt?
Frugan dog för 2,5 år sedan och han bjuder hem 30-årig kvinna. De firar julafton ihop, äter gott och dricker mycket. Sen somnar dom (hon?), han kanske börjar "kela" lite och hon gnyr till (han tolkar det som att hon vill) sen penetrerar han henne och hon vaknar och fattar vad som händer, säger stopp, men han fortsätter? Frestelsen blev för stor...?
Citera
2021-03-11, 17:00
Medlem
Soterns avatar
För en gångs skull överdrev inte kväljningstidningarna när de skrev ”toppjurist”.
Citera
2021-03-11, 17:01
Medlem
Citat:
Exakt vad fattade du inte med vad jag skrev om att jag inte skrev om preskriptionstid?
Exakt vad fattar inte du med att det du skriver är skitprat?
Citera
2021-03-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ville inte ha försvarare
Mannen tilldelades en offentlig försvarare efter gripandet i måndags.

”Den misstänkte har gett uttryck för att han inte önskar någon försvarare. Den misstänkte är dock enligt min uppfattning i behov av offentlig försvarare”, står det i ett dokument från tingsrätten.

Mannen nekar till brott och menar att ”ingenting har skett mot målsägandes vilja”.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hog-jurist-begars-haktad-for-misstankt-valdtakt

Det var intressant han anser sig inte ha behov av försvarare alltså.
Citera
2021-03-11, 17:03
Medlem
Bra för karriären för kvinnan att fälla en högre uppsatt jurist än henne som också var jurist.

Nu kommer många kvinnor vilja anställa henne, plus många män bli rädda för henne, samt 100 000 kr i skadestånd som plåster på såren för vad jag antar är en bidragstagande student

Många skäl att ljuga för kvinnan
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Frugan dog för 2,5 år sedan och han bjuder hem 30-årig kvinna. De firar julafton ihop, äter gott och dricker mycket. Sen somnar dom (hon?), han kanske börjar "kela" lite och hon gnyr till (han tolkar det som att hon vill) sen penetrerar han henne och hon vaknar och fattar vad som händer, säger stopp, men han fortsätter? Frestelsen blev för stor...?
Det låter ju helt normalt i mina öron, fast man ska kanske inte penetrera en sovande kvinna, om det är det det handlar om...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Våldtäkten ska ha begåtts på natten mellan julafton och juldagen. En anmälan till polisen inkom "i januari" då även förundersökning inleddes. Under denna tid får man väl anta att Uppsalapolisen bedrivit förundersökning med förhör, brottsplatsundersökning, koll av mobiler, etc.

Det ovanliga i just det här fallet är att man gjort undersökningen innan man beslutade om anhållande. I vanliga fall anhåller man först, för att därefter göra saker som husrannsakan.

Varför man vänt på proceduren här kan man bara spekulera i. Jag hoppas att det inte berodde på att det var för att MGM är en högt uppsatt jurist.

För att sammanfatta: anmälan kom alltså inte in "två månader i efterhand", utan det handlade om någon vecka.

Nu har det varit så många turer om datum att jag avvaktar tills reella fakta dyker upp i skriftlig form. Först var det två månader, sedan var det mellan jul och slutet av januari, sedan mellan juldagen och den 4 januari, och nu mellan jul och början av januari som anmälan gjordes.

Har den vuxna kvinna som söp sig full hemma hos GL några skador att visa upp? Blåmärken? Skadat underliv/anal? Spermier? Har hon kanske sparat graverande saker i frysen, som kvinnor gjort i flera andra kända fall?

Eller är det bara - återigen - ord mot ord? Och även om det skulle finnas spermier i hennes vuxna fitta, så vet ju ingen utomstående hur de kom dit.

Det svenska rättsväsendet bygger på att man är oskyldig tills motsatsen bevisats - men i ett sådant här fall - vuxen kvinna, frivilligt berusad, anmäler VÄLDIGT sent, inga skador, ingen övrig fysisk bevisning - så är det ju helt orimligt att mannen skulle kunna dömas för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in