2021-03-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hon ville väl inte anmäla alls. Våldtäkt faller under allmänt åtal och hon berätta för sin kompis som inte kunde hålla tyst och gick och anmälde. Så förstod jag det iaf.

Då har du förstått det fel. Du kan inte gå och anmäla en "våldtäkt av väninna" två månader i efterhand. Då måste du själv ha varit på plats som vittne - nästan två månader tidigare i det här fallet.
Citera
2021-03-11, 16:36
Medlem
Stötande på sätt och vis att häktningsförhandlingen tillåts pågå så länge. Bara för att det är GL det gäller.

Hade det varit Nisse i Hökarängen som begärdes häktad, misstänkt för våldtäkt skulle max 30 min ha satts ut för förhandlingen. Sen hade ordföranden knorrat "vi har en annan förhandling på tur" eller liknande. Det är skillnad på folk och folk.
Citera
2021-03-11, 16:37
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Någon speciell i åtanke? Jag tänker annars att doktoranderna är för medvetna och redan omgärdade av begåvade personer med vettet kvar. De behöver inte söka sig till GL eller motsvarade.

Det kan ju också ha handlat om verklig attraktion (vad som skedde sedan uttalar jag mig inte om). En man med makt ska inte underskattas. Säkert också mkt intressant att tala med. Glöm inte att det finns många kvinnor som tycker om äldre män. Alla trånar inte efter en 27åring med tvättbräda utan det är erfarenhet, makt, självsäkerhet och bildning som drar också. Sen att de flesta här tycker GL är ful är en helt annan sak. Jag tycker att Trump inte är nån Mr World precis men han har kvinnotycke som fan!
Citera
2021-03-11, 16:38
Medlem
Tre timmar och fortfarande inget häktningsbeslut. Vad är det de överlägger? Våldtäkt har minst två år i straffskalan så det är obligatorisk häktning som gäller oaktat kollusionsfara/recidivfara. Då är det isåfall ifall bevisningen som presenterats räcker till sannolika skäl.
Citera
2021-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Första händelsen i målet är att målsäganden tilldelades ett målsägandebiträde, det skedde den 4 januari. Så någonstans mellan den 24-25 december och 4 januari blev saken polisanmäld. (Tio dagar mellan dom datumen)

Dagboksblad https://docdro.id/hizlM4A

Nja, polisutredningen kan ha funnits innan man förordnat ett målsägarbiträde. Vi får tänka på att det är inte vem som helst som polisanmäldes så jag är osäker.

OLMK1578420-20 Polisens diarienummer anger ju 20 så det har nog utretts tidigare än vad dagboksbladet anger.

Tack för dagboksbladet förövrigt!
Citera
2021-03-11, 16:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Då har du förstått det fel. Du kan inte gå och anmäla en "våldtäkt av väninna" två månader i efterhand. Då måste du själv ha varit på plats som vittne - nästan två månader tidigare i det här fallet.
Men här tycks det vara nån vecka i efterhand
Citera
2021-03-11, 16:39
Medlem
Spännande att läsa Görans Söndagsbetraktelser nr 303 på söndag...
http://goranlambertz.se/
Citera
2021-03-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Det kan ju också ha handlat om verklig attraktion (vad som skedde sedan uttalar jag mig inte om). En man med makt ska inte underskattas. Säkert också mkt intressant att tala med. Glöm inte att det finns många kvinnor som tycker om äldre män. Alla trånar inte efter en 27åring med tvättbräda utan det är erfarenhet, makt, självsäkerhet och bildning som drar också. Sen att de flesta här tycker GL är ful är en helt annan sak. Jag tycker att Trump inte är nån Mr World precis men han har kvinnotycke som fan!

Ingenting talar för någon "verklig attraktion". Både Lambertz och MÄ säger sig ha haft en fader-dotter-relation. Om jag får gissa är det Lambertz som ljuger i det fallet.
Citera
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nja, polisutredningen kan ha funnits innan man förordnat ett målsägarbiträde. Vi får tänka på att det är inte vem som helst som polisanmäldes så jag är osäker.

OLMK1578420-20 Polisens diarienummer anger ju 20 så det har nog utretts tidigare än vad dagboksbladet anger.

Tack för dagboksbladet förövrigt!
Polisanmälan har funnits innan målsägandebiträdet förordnats och användaren du citerar säger precis det, nämligen att anmälan gjorts innan den 4 januari 2021.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Undrar om det funnits några som helst rykten om att GL skulle ha varit ”svår på fruntimmer”, han utstrålar inte alls det... i mina ögon. Inte för att man ska gå på rykten men oftast finns det väl lite snack om att ”den och den blir lite väl närgången när det är fest” etc... har snarare uppfattat honom som asxuell på något vis men som jag skrev i tidigare inlägg så är smaken så jäkla olika.
Citera
2021-03-11, 16:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken

Jo det kan man och preskriberingstiden är betydligt längre än 2 månader för våldtäkt så du yrar något enormt.
Citera
2021-03-11, 16:41
Medlem
Mer.info.007s avatar
Är inte detta tredje fallet på kort tid som advokater blir misstänkta själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in