2021-03-11, 16:18
Medlem
Tror nog på poliskonspiration, poliser velat sätta dit Göran Lambertz och fixat in en kvinna där, så poliser gör nu för tiden (man kontaktar brudar Göran haft kontakt med och försöker få ngn att ställa upp som kan övertalas av polisen som pressar)

Han är nämligen en stor poliskritiker och Sverige har polisstat och inte en rättsstat.

Lambertz hamnade i hetluften sedan han, i en intervju i Sveriges Radio den 7 januari 2006, riktat hård kritik mot vad han såg som brister i det svenska rättsväsendet som leder till att oskyldiga döms. Han uttalade vidare att det "I vissa poliskretsar finns en kultur som innebär att man ibland ljuger för att skydda varann eller för att få fast en person som man tror är skyldig".[9] I det så kallade da Costa-fallet riktade Göran Lambertz kritik mot polisen för att de inte DNA-testat en person som dömts för flera mord.[källa behövs]
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
GL har fått sina jobb enbart pga S, han själv är en medelmåtta eller inte ens det inom Juridikens värld.

GL har gått i genom hela juristutbildningen med högsta betyg på första skrivningen utan att göra omtenta eller blanka. Om det nu gick att blanka på den tiden.

GL kommer egentligen inte behöva ha någon advokat eftersom han kan lagboken betydligt bättre än advokaten. Nu får vi hoppas att GL blir missnöjd med sin dom och senare söker resning, givetvis skall den avslås. Om nu bara Kvasten dör i covid-19 eller blir överkörd av ett tåget, då är lyckan total.

Jag tror inte det är första gången, men den här gången åkte han fast.
Blir inte förvånad om det dyker upp flera flickor som vill berätta saker för polisen!
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Det låter motsägelsefullt.

Om utredningsmaterialet var solklart tunt hade rätten naturligtvis snabbt beslutat att försätta Göran på fri fot.
Mjo, men något lurt är det - kanske försöker han lägga fram "bevis" på att han (fortfarande misstänkt) kan hålla sig i hemmet, och i skinnet, om han bara slipper häktning...?

Edit: Eller så har han väldigt mycket att säga om kvinnan...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-03-11 kl. 16:21.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Stackars Göran. Kommer att bli hudflängd en gång TILL. Han är ju i grunden ingen ond människa. Som många andra som hudflängs.
Han vill ofta väl. Troligen idealist. De tycker ju många av hans kollegor också.
Även om dom skakar på huvudet åt honom.
Ja, ja. Lugna ner er. Detta är inget försvar i sak. Nästan tvärtom. Dom största idealisterna som vill väl är ibland de största marodörerna. Tror Hitler såg på sig själv som en som ville väl och en som var idealist.
Citera
2021-03-11, 16:19
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perregaux
Men du, lilla incel.

Det är väl klart att det är fördelaktigt att umgås med människor som har ett gediget kontaktnät inom den branschen du vill skaffa dig en karriär inom.
Men det betyder inte att du måste utså en halvseg gubb-kuk inuti dig.

haha.

Självklart skall ingen behöva utstå detta.

Men man måste ändå kunna ifrågasätta BO:s självbevarelsedrift.
En 40 år äldre man bjuder på självaste julafton på fint kalas, på tu man hand !
Mycket alkohol.

Jag kan bara gå till mej själv, en 40 år äldre man - svårt homosexuell - bjuder in mej på julafton !
Nej du, det osar katt ! Dåliga odds på den julmiddagen.
Om jag ändå skulle gå trots att alla varningsklockor och sirener så skulle jag hålla mej nykter och
INTE somna på soffan.
Citera
2021-03-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Två månader är lögn. Den misstänkta våldtäkten skedde på julafton och förundersökningen inleddes i slutet av januari.

Efter några veckors utredning greps Göran i måndags.

Så 6-7 veckor alltså. Inte 8. Ja, men då verkar det ju seriöst. Hon kanske var så traumatiserad av "våldtäkten" att hon inte ens kom på det förrän en väninna upplyste henne om det knappt två månader senare? Den lilla stackars 30-åriga kvinnan. Går hem till en 70-årig gubbe och super sig redlös och kommer (knappt) två månader senare på att hon blivit våldtagen. Inga skador, inga spermier - bara kvinnans utsaga - knappt två månader senare.
Citera
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Försöker inte intala mig eller dig något. Menar du att anmälan kom in typ senast dagen efter "våldtäkten" och fysiska skador och spermier kan uppvisas?

Eller var det en försenad väninnegrej precis som i Assangefallet?

Är den "våldtagna" zigenerska förresten?

Om du nu vet så mycket, spill ut det till allas våra örons och ögons fröjd.

Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Så 6-7 veckor alltså. Inte 8. Ja, men då verkar det ju seriöst. Hon kanske var så traumatiserad av "våldtäkten" att hon inte ens kom på det förrän en väninna upplyste henne om det knappt två månader senare? Den lilla stackars 30-åriga kvinnan. Går hem till en 70-årig gubbe och super sig redlös och kommer (knappt) två månader senare på att hon blivit våldtagen. Inga skador, inga spermier - bara kvinnans utsaga - knappt två månader senare.

Enligt häktningsframställan är tingsrättens målnummer 19-21. Den sista siffran anger vilket år målet lades upp i tingsrätten (här alltså 2021) och den första siffran anger vilket nummer i ordningen målet är under detta år.

Målnumret anger alltså sammantaget att målet var det 19:e som lades upp i Uppsala tingsrätt under 2021. Det är helt omöjligt att detta skedde mer än någon dag in på det nya året. Polisanmälan har dessutom, med nödvändighet, skett innan domstolen lagt upp målet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
GL har gått i genom hela juristutbildningen med högsta betyg på första skrivningen utan att göra omtenta eller blanka. Om det nu gick att blanka på den tiden.

GL kommer egentligen inte behöva ha någon advokat eftersom han kan lagboken betydligt bättre än advokaten. Nu får vi hoppas att GL blir missnöjd med sin dom och senare söker resning, givetvis skall den avslås. Om nu bara Kvasten dör i covid-19 eller blir överkörd av ett tåget, då är lyckan total.

Jag tror inte det är första gången, men den här gången åkte han fast.
Blir inte förvånad om det dyker upp flera flickor som vill berätta saker för polisen!

Du kan mycket väl har rätt i att fler kommer att träda fram.
Citera
2021-03-11, 16:23
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
varför anmäler man inte direkt eller den närmsta tiden efter en våldtäkt? Man mår förmodligen skit såklart men någonstans måste det väl ändå finnas en tanke om att ”jag kan inte vänta för länge med det här”. Minnet bleknar ju som sagt. Det är allvarligt att det nu blivit vanligt, efter metoo att anmäla upp till tio år senare. Jag hade inte kunnat redogöra för ett inbrott ens efter så lång tid. Våldtäktsmän ska naturligtvis sättas dit så det ryker om det men det blir ju farligt om det går för lång tid, både för den som säger vara drabbad och den som utpekas! Fan det är svårt det här men nånstans känns det konstigt med alla efter-anmälningar då sex år har förflutit. Säg att vi har ett fall 2012 där kvinnan och mannen varit berusade, gränserna har varit luddiga, famlande och kanske inte det skönaste ligget nånsin. Bägge vaknar upp med ångest, och känslan av att det inte var nåt bra, ett riktigt skitligg med andra ord. Bägge går vidare. Sedan sju år senare blir kvinnan så påverkad av metoo och annat medialt att hon börjar tänka att det var verkligen en obehaglig upplevelse, han flåsade mig i örat och så är narrativet i full gång. Det kan också vara tvärtom, våldtäkt skedde, och kvinnan tänker att ”men jag kanske bara är påverkad av metoo...”... det blir fel på så många plan när åren går !
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2021-03-11 kl. 16:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är därför man skall filma allt.
Jo men det tänker man ju inte på om man e kåt som fan o full
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ok, var kan man läsa det?
Följ citattråden bakåt så står det skrivet rakt ut
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vet alldeles säkert att fullvuxen målsägare benämndes Sekretess år 2013. Från mina år som nämndeman kunde man läsa i handlingarna Sekretess 1, 2, 3 etc i förekommande fall. I varje fall när de var omyndiga.

Jag vill minnas att praxis varierade. Sedan blev så småningom alla personuppgifter på målsäganden sekretessbelagda. Omyndiga har enligt min uppfattning som regel haft sekretess mycket längre. Men jag har tyvärr inga säkra tidsuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in