2021-03-11, 16:08
Medlem
Jag ser GL som en socialdemokratisk politruk men även en som förmodligen saknar intellektuella utmaningar från förr. Skulle inte förvåna mig om han tänder till lite av det som händer nu.
Mentorskap är win/win och lika fritt och gratis, denna gång så kostade det.

Var det Zampo hunden hette? Fanns uppgifter att hunden var död. Vet vi något närmare om omständigheterna kring det och GL’s förehavanden vid dödsfallet och eventuellt alibi?
Citera
2021-03-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Han har nog fortfarande juridiska kompisar. Eller så ville kvinnan kanske göra en juridisk CW?
Hon behöver iofs inte studera juridik vilket väl inte uttryckligen stått? Mest ett antagande eftetsom hon sökt GL i sådana frågor. Men det skulle kunna vara så att hon själv undrar gällande något fall som involverar henne privat. Men att hon iofs studerar, fast något helt annat än juridik.
Citera
2021-03-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Det är flera här som upprepar lögnen att det tog två månader för anmälan att komma in. Vad är det ni försöker intala er själva?

Försöker inte intala mig eller dig något. Menar du att anmälan kom in typ senast dagen efter "våldtäkten" och fysiska skador och spermier kan uppvisas?

Eller var det en försenad väninnegrej precis som i Assangefallet?

Är den "våldtagna" zigenerska förresten?

Om du nu vet så mycket, spill ut det till allas våra örons och ögons fröjd.
Citera
2021-03-11, 16:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag ser GL som en socialdemokratisk politruk men även en som förmodligen saknar intellektuella utmaningar från förr. Skulle inte förvåna mig om han tänder till lite av det som händer nu.
Mentorskap är win/win och lika fritt och gratis, denna gång så kostade det.

Var det Zampo hunden hette? Fanns uppgifter att hunden var död. Vet vi något närmare om omständigheterna kring det och GL’s förehavanden vid dödsfallet och eventuellt alibi?

Likhunden Sampo slutade twittra 2015 iaf, tyvärr, för det var rätt skoj.
Den riktiga Zampo dog nog långt tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I pandemitider var det många som inte firade jul familjevis. GL har tre vuxna barn, kanske boende långt från sin far. Var kvinnans ev. släkt bor vet vi inte.

Det står ju att MÄ *aldrig* firade familjevis, pandemin var anledningen att hon var i Sverige snarare än på Mallorca, inte anledningen att hon var utanför normala kretsar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Namnet på målsäganden var normalt sett inte censurerat långt fram i tiden, hur långt skulle jag också vilja veta, för det minns jag inte, och den politiskt motiverade censuren har skärpts stegvis, men man kunde få ut namnet i domstolshandlingar efter det jag blev moderator på Flashback 2009 i alla fall.

Att man skall kunna anklaga någon för ett brott utan att stå för anklagelsen offentligt är naturligtvis absurt, vidrigt och stridande mot alla principer om rättvisa. Sekretess kan vara motiverat om det rör sig om mindre barn och dylikt, och så var det också ursprungligen.

Att en trettioårig kvinna anonymt skall kunna anklaga Göran Lambertz för våldtäkt där ord står mot ord och det är en fråga om trovärdighet hos parterna saknar rim och reson. Sedan är han medskyldig till hur det ser ut, så det drabbar ingen oskyldig på det sättet.

Vet alldeles säkert att fullvuxen målsägare benämndes Sekretess år 2013. Från mina år som nämndeman kunde man läsa i handlingarna Sekretess 1, 2, 3 etc i förekommande fall. I varje fall när de var omyndiga.
Citera
2021-03-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Försöker inte intala mig eller dig något. Menar du att anmälan kom in typ senast dagen efter "våldtäkten" och fysiska skador och spermier kan uppvisas?

Eller var det en försenad väninnegrej precis som i Assangefallet?

Är den "våldtagna" zigenerska förresten?

Om du nu vet så mycket, spill ut det till allas våra örons och ögons fröjd.

Två månader är lögn. Den misstänkta våldtäkten skedde på julafton och förundersökningen inleddes i slutet av januari.

Efter några veckors utredning greps Göran i måndags.
Citera
2021-03-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-51/

"Bara ett par ord om mentorskap också. Jag rekommenderar gärna alla unga människor att skaffa sig en mentor och alla något äldre att skaffa sig en adept. Mycket kan sägas om detta, men det kan vara nog att konstatera att det är väldigt berikande för båda. Den unge kan få viktiga råd av den äldre, och mentorn får kul och värdefull stimulans.

För många av oss som är vana vid förhållandet till de egna barnen är det för övrigt en märkvärdig upplevelse när en ung person lyssnar noga på ens råd och gör precis som man säger. ♥"

Haha, vad i helvete? "Mentorn får kul och värdefull stimulans". "Det är en märkvärdig upplevelse när en ung person lyssnar noga på ens råd och gör precis som man säger". Varför har Göran Lambertz enbart kvinnliga adepter och när dog hans fru?
Frun dog 2018
Citera
2021-03-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Det står ju att MÄ *aldrig* firade familjevis, pandemin var anledningen att hon var i Sverige snarare än på Mallorca, inte anledningen att hon var utanför normala kretsar.

Ok, var kan man läsa det?
Citera
2021-03-11, 16:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att det tar så här lång tid menar jag tyder på att åklagaren inte har sådär jättemycket, mer än kvinnans ord, att gå på...
Citera
2021-03-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ok, var kan man läsa det?

Citat:
”Har mått väldigt dåligt”
Studenten brukar inte fira jul utan åka på semester över julhelgerna, men på grund av coronapandemin blev det inte av förra året. Hon bjöds då hem till toppjuristen.

– De åt julmat och drack en hel del alkohol, så pass mycket att hon däckar. Hon vaknar av att han har sex med henne. Hon försöker få honom att sluta men lyckas inte, uppger Clea Sangborn.

– Hon har mått väldigt, väldigt dåligt efter det inträffade.

Kvinnan ska sedan ha berättat om det inträffade för en vän som anmälde till polisen. Det misstänkta brottet har utretts av polis sedan dess. Toppjuristen anhölls sedan i början av veckan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-begars-haktad-misstankt-for-valdtakt
Citera
2021-03-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att det tar så här lång tid menar jag tyder på att åklagaren inte har sådär jättemycket, mer än kvinnans ord, att gå på...

Det låter motsägelsefullt.

Om utredningsmaterialet var solklart tunt hade rätten naturligtvis snabbt beslutat att försätta Göran på fri fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in