2021-03-11, 15:46
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Har inte läst på mig vidare om fallet, vet någon om vi pratar om ”våldtäkt” eller våldtäkt här?
Rubriceringen är våldtäkt.
Citera
Medlem
Det skall bli spännande att följa detta och se hur det utvecklas. GL räddning kan möjligen vara att våra domstolar fortfarande inhyser ett visst mått av likasinnade (gamla gubbar alltså - inte nödvändigtvis äckel). Mot bakgrund av att flickor/ tjejer/ kvinnor idag utklassar oss män vad gäller skolresultat kommer våra domstolar och åklagarkammare, såväl som andra myndigheter och privata företag, fullkomligt domineras av (hämndlystna?) kvinnor inom 20 år. Alla höga positioner, inklusive den dömande makten, kommer att innehas av kvinnor. Du hittar knappt en enda manlig domare eller åklagare under 40 år idag och det är dessa som sitter i HovR och HD om 10-20 år. Samma på alla områden. Vi män kommer att ha decimerats till att utöva serviceyrken åt dessa högpresterande och välbetalda kvinnor, sköta deras trädgård, tvätta deras fina bilar och tvätta deras smutstvätt. Möjligen kan de mest lämpade männen nå upp till att bli chefer i första linjen för att hålla piskan över knegarna, lite för smutsigt jobb för kvinnorna. Glöm att de kommer nöja sig med "halva makten" eller "varannan damernas", nu är det pay-back och minns vart ni läste det.
Citera
Avslutad
Nog verkar Lambertz vara rejält konstig onekligen och dessutom högprofilerad Sosse, men detta luktar faktisk honeytrap på något oklart sätt...

...inte helt säkert vi vet allt ännu, och såg i en av inklippta länkarna här i tråden en bild med den namngivna adepten mottagandes ett hederspris hemma hos en företrädare för den kultur hon verkar bördig från, en bild där utdelaren är väldigt lik den från samma kultur vars lyxvilla i Malmö lades ut i någon slags exekutiv auktion nyligen. Schabrakets bilder visade ett invändigt överdåd á la Ceausescus guldpalats men hur ägarfamiljen anskaffat pengarna var högst oklart... Har ingen aning om det är den kvinna som namngivits i tråden eller om det är helt fel person, oavsett så har jag svårt att tro att en ganska oattraktiv 70-årig gubbe ensam lyckas fira jul med en 30-årig kvinna han inte är släkt med och hamnar i samma säng... Några pusselbitar saknas sannolikt ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Otroligt vad lång tid det tar för dem att fatta beslut. Två timmar för en häktning i ett våldtäktsärende med en gärning. Måste vara nytt rekord. De längsta överläggningar jag varit med om har varit runt 20 min i sådana ärenden. Framställan av åklagaren brukar ta 15-20, max.

Kan tänka mig att Göran pratar på som fan så ingen annan får en syl i vädret. Jag kan inte reglerna kring sånt – han kanske har obegränsat med tid att snacka?

En annan möjlighet är att han är i psykiskt väldigt dåligt skick så att det behövs mycket tid för att han ska förstå vad som händer.
Citera
2021-03-11, 15:47
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nej, en studerande kvinna i 30 års åldern som beundrade GL och ville komma i kontakt med honom, ställa frågor beträffande juridik.
De etablerade närmre kontakt och han såg sig som någon typ av extrapappa till henne.
Hon brukar inte fira jul, utan har åkt utomlands vid tidigare jular.
Oklart om det beror på ursprung, religion eller taskiga kontakter med släkt.
Hon blev tillfrågad av GL att fira jul med honom. Det gjorde de, på tu man hand.
Han har dock tre vuxna barn som han tydligen inte firar jul med.

ok. de flesta studenter har ett socialt umgänge i studentstaden, oftast med studiekamrater. de flesta av dessa i sin tur firar jul. i normalfallet hade hon kanske spenderat en helg med dom, men eftersom hon inte firar jul, och de kanske var hemresta för att fira jul, blev det studiehelg med GL. min gissning är att hon är antingen en extrem pluggis eller sekulär muslim dvs bosnier eller iranier.
Citera
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Otroligt vad lång tid det tar för dem att fatta beslut. Två timmar för en häktning i ett våldtäktsärende med en gärning. Måste vara nytt rekord. De längsta överläggningar jag varit med om har varit runt 20 min i sådana ärenden. Framställan av åklagaren brukar ta 15-20, max.

Sampo ska förhöras.
GW ska fördjupa sig i diagnosen kliniskt knäpp.
GL ska skylla allt på Qvick.
Sånt tar tid....
Citera
Medlem
OskarLingons avatar
Älska GW’s kommentar om Lambertz från en debatt.
” Lambertz hade varit en stor tillgång i det Nordkoreanska rättssystemet ”😂😂😂😂
Citera
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag förstår det som att det är ostridigt att samlag ägt rum.

Lambertz påstår samtycke.

Målsägande påstår berusning intill medvetslöshet och därmed inte samtycke.

Om höggradig berusning styrks så blir det inte trovärdig med samtycke och Lambertz lär dömas för uppsåtlig våldtäkt.

Om berusningen inte styrks blir det en fråga om målsägandens trovärdighet med beaktande av vad Lambertz försäkrat sig om innan och under samlaget. Risk för oaktsam våldtäkt.
Vad händer om mannen vänder på kakan och påstår att han var berusad och inte alls hade gått med på nåt om det inte vore för berusningen?

Är inte så hemma på det juridiska men det borde väl vara möjligt även för en man att göra nåt mot sin vilja på fyllan?
Citera
2021-03-11, 15:48
Medlem
cerns avatar
Någon som sitter på FUP?
Citera
2021-03-11, 15:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Någon som sitter på FUP?
Nej, det finns ingen - åtal är inte väckt.
Citera
2021-03-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Varför skulle man polisanmäla någon för att man "ångrar sig"
aldrig fatta det.

Jag låg med en tjock tjej för ett par år sedan, ångrade mig rejällt dagen efter när jag nyktrade till.
Valde att inte berätta för någon och tog en holk istället för att polisanmäla henne för falsk våldtäckt. Gjorde jag fel?

Så jävla naivt och tro att brudar tycker det är värt att gå igenom en jävla rättegång för att man "ångrade" ett ligg.

Jag är av samma åsikt.
Personligen har jag avstått att anmäla en våldtäkt där jag som 17-åring blev bältad och våldtagen. Skulle aldrig utsätta mig själv för det enorma hat och drev som våldtäktsoffer utsätts för när dom tar bladet från munnen. Att någon skulle göra det för att man ångrar ett ligg känns helt världsfrånvänt.
Citera
2021-03-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Någon som sitter på FUP?

Det är väl först vid åtal det blir aktuellt att få tillgång till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in