2021-03-11, 15:30
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Förbannade jävla äckel!! Vad är det för fel på vissa?

Nu ser jag fram emot GW:s syn på det hela när han får säga sitt. Episkt!
Ja, GW avskyr ju Lambertz och anser att han är galen.
Citera
2021-03-11, 15:33
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Ok, en tjej kan vara 32 år och en fortfarande yrkesverksam 72 åring är en gubbe i kvadrat. Undrar vem som är tendensiös.
För övrigt verkar du ju inte ha problem med åldersskillnader.

Ja en tjej kan vara 32 år, duttidutti.

Du verkar ha problem med matematik. Är 32 och 72 närmast 24 och 38 eller 18 och 67? Hur lyckas man läsa något och totalt missa kontexten? Hade Lambertz lyssnat på mitt råd om gubbar som skall skärpa till sig hade han inte befunnit sig i den här situationen.
Citera
2021-03-11, 15:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Ja, GW avskyr ju Lambertz och anser att han är galen.
Hur var det GW uttryckte sig om honom? "Kliniskt knäpp" eller nåt liknande
Citera
2021-03-11, 15:34
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Men va e de för ung kvinna som vill besöka Lambertz undrar jag? Speciellt under julafton.. Kan de varit något typ av "problembarn". Någon han varit stödperson åt ?

Nej, en studerande kvinna i 30 års åldern som beundrade GL och ville komma i kontakt med honom, ställa frågor beträffande juridik.
De etablerade närmre kontakt och han såg sig som någon typ av extrapappa till henne.
Hon brukar inte fira jul, utan har åkt utomlands vid tidigare jular.
Oklart om det beror på ursprung, religion eller taskiga kontakter med släkt.
Hon blev tillfrågad av GL att fira jul med honom. Det gjorde de, på tu man hand.
Han har dock tre vuxna barn som han tydligen inte firar jul med.
Citera
2021-03-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske hon är doktorand? Då lär det väl inte vara ovanligt med 30-årsåldern?

Det har du absolut rätt i. Men då hade hon kanske ändå benämnts som just doktorand, forskare eller forskningsstuderande.

Sedan är det ju inget ovanligt, i synnerhet inte bland juriststudenter att de är över 30. I Stockholm är väl närmare 1/3 över 30. I Uppsala mindre. Vill man studera och åka hem så läser man inte i uppsala. Där leker man efter studierna.

Huvudpoängen är väl att det känns missvisande att beskriva en 30 åring som ung i det här sammanhanget. Hon är ju inte ung för att ligga.
Citera
2021-03-11, 15:36
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur dömer man om båda är klapp kanon? Utgår i från att det är till mannens nackdel, men hur lyder motiveringen?

Gissar på "oaktsam våldtäkt".
Citera
2021-03-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nej, en studerande kvinna i 30 års åldern som beundrade GL och ville komma i kontakt med honom, ställa frågor beträffande juridik.
De etablerade närmre kontakt och han såg sig som någon typ av extrapappa till henne.
Hon brukar inte fira jul, utan har åkt utomlands vid tidigare jular.
Oklart om det beror på ursprung, religion eller taskiga kontakter med släkt.
Hon blev tillfrågad av GL att fira jul med honom. Det gjorde de, på tu man hand.
Han har dock tre vuxna barn som han tydligen inte firar jul med.
Att han valde bort barnen, säger nog det mesta om att han såg sin chans till att få mer än bara ett "dopp i grytan". Ja menar tre barn, något av dem måste ju velat firma med sin egen pappa?
Eller så har dem haft taskig kontakt.

Ja okok, då hade jag lite rätt när jag sa "stödperson" iaf. Hon har alltså velat få lite extra kunskap inom sitt intresseområde och framtida yrke. Kanske har hon lite taskig kontakt med sin familj, kanske daddy issues? Oavsett vad så klarande bilden upp. Tack för ditt klargörande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Ok, en tjej kan vara 32 år och en fortfarande yrkesverksam 72 åring är en gubbe i kvadrat. Undrar vem som är tendensiös.
För övrigt verkar du ju inte ha problem med åldersskillnader.

Lambertz spelade väl i samma liga eller t.o.m domare i samma liga som "tjejen" så vad är problemet?
Är du skön eller? Lambertz är 71 bast och tjejen knappt 30. Hur fan får du det till att de nästan är jämnåriga?
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Någonting säger mig att i alla fall delar av honom även gillade situationen.

Nej, men dom ska inte skriva "ung student" när det rör sig om en person som är förhållandevis gammal för att vara studentsammanhang.

Hur dömer man om båda är klapp kanon? Utgår i från att det är till mannens nackdel, men hur lyder motiveringen?
Det är förmodligen din autism som gör att du hakar upp dig på ordvalet. Alla normalbegåvade hajar att de menar ung som i ung ålder inte att hon skulle vara ung för att vara student.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Jag säger som jag sa 11:28

”Detta känns väldigt skumt. Ung student tjej, troligtvis penga törstande och sen 70 år känd jurist. Här avvaktar jag tills mer bevis kommer.”

Visar det sig att denna kvinna var/är en metoo gapare så hoppas och tror jag att han snart kommer vandra på våra gator igen. Är det en metoo gapare så är det sorgligt att de stjäl resurser och förtroende för de verkligt utsatta.
Jag kan ha fel, jag hoppas. Annars ber jag alla kvinnor förakta dessa resursslöseri.
Ja det här känns inte riktigt....
Honungsfälla!
Att denna man har fiender är jag övertygad om men jag tror faktiskt att tom GW Persson ställer sig undrande till det här.
Om vi vänder på det hela vem har intresse av att svartmåla GL?
Citera
2021-03-11, 15:39
Medlem
cece123s avatar
Med tanke på GLs personlighet, tror jag att det här k a n bli en lång story om han blir fälld, med överklagande på överklagande på överklagande osv osv från hans sida.

Det här skulle inte ha hänt om hans skyddsnät,
hans fru, fortfarande levde.
Då skulle han aldrig ha hamnat i denna sits.
Citera
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hur var det GW uttryckte sig om honom? "Kliniskt knäpp" eller nåt liknande

- Karln är kliniskt knäpp.

https://www.expressen.se/nyheter/gw-om-lambertz-kliniskt-knapp/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror det här får Leif GW att bli minst tio år yngre.

Haha... tänkte exakt likadant när namnet dök upp. Första jag tänkte på var GW, som garanterat öppnar en av sina dyra lagrade champagner och firar med frivolter och ohämmat ligga med frugan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in