2021-03-04, 16:09
Medlem
Offerviljas avatar
Kan vi inte få en extrasändning om attackerna i Vetlanda med Radio Svegots tre superstjärnor Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist bakom mikrofonerna? Det finns ingen i hela Sverige som är bättre på att analysera sådana här händelser än vad den stora konungen Dan är.
Citera
2021-03-05, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Kan vi inte få en extrasändning om attackerna i Vetlanda med Radio Svegots tre superstjärnor Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist bakom mikrofonerna? Det finns ingen i hela Sverige som är bättre på att analysera sådana här händelser än vad den stora konungen Dan är.
Tiden finns inte riktigt till extrasändningar ens vid ett terrordåd. Dan ska åka skidor och äta schnitzel med svärfar i Tyskland. Magnus är fullt upptagen vid korvrullningsmaskinen med viktiga spörsmål som ifall han ska ha aioli eller curryketchup på nästa kabanoss. Björn är ute och går i skogen. Var ska tiden till extrasändningar hittas? Kanske om vi swishar mer pengar?
Citera
2021-03-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Förstår att Dan och Magnus är butthurt när exempelvis Chang Frick eller Arga Blatten når ut till fler än dom.

Enligt Domän-Dan skulle ju massmedia vända sig till DFS när dom skulle fråga "vad tycker svenska folket om det här?"

Lol, blev inte riktigt så....
Citera
2021-03-05, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Tiden finns inte riktigt till extrasändningar ens vid ett terrordåd. Dan ska åka skidor och äta schnitzel med svärfar i Tyskland. Magnus är fullt upptagen vid korvrullningsmaskinen med viktiga spörsmål som ifall han ska ha aioli eller curryketchup på nästa kabanoss. Björn är ute och går i skogen. Var ska tiden till extrasändningar hittas? Kanske om vi swishar mer pengar?
Förra gången de re-brandade hela programmet och införde extrasändningar, 2016(?) så fick de i alla fall till en extrasändning innan det rann ut i sanden. Och vad har väl ett terrordåd för nyhetsvärde egentligen? Nu blickar vi mot midsommar, och glöm inte 123 510 57 62! Personer som inte swishar är de första som man skjuter vid fronten. Det sa Jünger.
Citera
2021-03-06, 07:58
Bannlyst
Återigen fascinerande att höra Fredagstinget. Att de lyckas hålla en sån skarp linje mellan vad andra bör göra och vad de själva gör. När Mona Sahlin gjorde det dumma att köpa Tobelerone för statsmedel, så hade det blivit extra dumt om hon samtidigt, specifikt hade sagt att man inte ska köpa Tobelerone för statsmedel. På den här femte dimensionen av dumhet är herrarna i Fredagstinget.

Först rapar Dan upp siffror och namn från Tyskland, som ingen har en jävla aning om vad de innebär. Han hade lika gärna kunnat dra upp lokalpolitik från Kazakstan. När det är avklarat, så mer eller mindre kräver de att svenskar ska göra motstånd när restriktionerna kommer. Vi ska aldrig vika oss för restriktioner.

Knack, knack! Hallå?! Den enda, jävla institutionen i det här landet som är stängt är Svenskarnas hus!

Dan tar till och med upp hur dumt det är att butiker i Tyskland under vissa förutsättningar kan öppna upp för en kund, om de ringer i förväg och bokar tid! Gud så tokigt!

Vet ni vilken som är den enda butiken i det här landet som man måste ringa och boka tid hos för att besöka en och en? Butiken i Svenskarnas hus!!

Nästa segment är Magnus. Magnus pratar om att bli vuxen... Redan här börjar jag snegna på asken med Tramadol. Den här 40+, mannen som väger lika mycket som en liten personbil och ser ut som ett klotterplank; som "jobbar" med att "skriva artiklar" och som viker sig dubbel av skratt åt prutthumor när han presenterar barn-segmentet med otroligt-men-sant-fakta på nivå med det man hittade i Kamratposten på 80-talet, med reservation för att flera av Magnus fakta inte har varit fakta.

Han ska berätta för mig om vikten av att bli vuxen? Han tramsar medvetet med sin son för att han ska få vara barn. Tramsar han medvetet med sina lyssnare för att de ska få vara barn också, eller förstår han inte själv att han tramsar?
Citera
2021-03-08, 21:50
Medlem
Joe Blows avatar
Viken ironi det blir när trojkan sitter och gör sig lustiga över Meghan Markle. "Hon är för fan en skådespelerska! Vad kan en skådespelerska? Vad vet hon?". (Ungefär.) Några andra bra frågor är: vad kan en lastbilschaffis, en flyttgubbe och en domänskojare?
Citera
2021-03-08, 21:52
Medlem
Besticks avatar
Fan vad tråkigt "Magnus fantastiska fakta" (eller vad den nu heter) är... Jag stänger av.
Citera
2021-03-09, 00:30
Medlem
Offerviljas avatar
Väldigt intressant och bra snack om kontrajihadism i kvällens avsnitt!

Musläijmerna...
Citera
2021-03-11, 15:36
Bannlyst
Dissonans är ju ett ord som nationella gillar att slänga sig med sen ett par år tillbaka...

Har precis lyssnat mig igenom Veckans hädelser där det diskuteras böcker. Precis som alla andra nationella, så läser Ludvig inte deckare, utan bara tunga, filosofiska verk som Staten, eller vad jag antar är Markens gröda, när han säger Hamsun eftersom det är den enda titeln av Hamsun som nationella verkar känna till. Som 18-åring läste han igenom Grimbergs Svenska folkets underbara öden, som väl är i 10-12 volymer om svensk historia på 30-talssvenska. Så klart är ju Nietzsche uppe som favoritförfattare, Teratologen. Varg-larsen av London som Söderman tjatar hål i huvudet på alla med.

Det som övergår mitt förstånd är att en person som bara läser ganska tunga böcker som dessa har en så jävla dålig vokabulär och allt som oftast inte kan uttala ganska enkla ord, eller ibland svåra ord som han försöker kila in här och var. Hur kan man bara ha läst väldigt välskrivna böcker under hela sitt liv och ändå föra sig verbalt som Bianca Ingrosso i en värmländsk EPA-förares kropp. Det är för mig obegripligt.
Citera
2021-03-11, 19:44
Medlem
BigHouses avatar
I det senaste Kväll med Svegot (avsnitt 129) tog de upp kontrajihadismens entrism i nationella rörelsen. Men blundar som vanligt för elefanten i rummet. Att Svegot fram tills för något år sedan hade Sveriges kanske främsta kontrajihadist som chefredaktör.
Citera
2021-03-11, 22:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
I det senaste Kväll med Svegot (avsnitt 129) tog de upp kontrajihadismens entrism i nationella rörelsen. Men blundar som vanligt för elefanten i rummet. Att Svegot fram tills för något år sedan hade Sveriges kanske främsta kontrajihadist som chefredaktör.
Vi måste alla försöka att förlåta Radio Svegot-gänget för deras samarbete med den plufsiga elefanttanten Ingrid Carlqvist. Det är ju jättetydligt att både Dan Eriksson och Magnus Söderman skäms något enormt mycket över det där.

Bokpratet i det senaste Veckans hädelser var intressant. Själv läser jag mycket böcker av deckarförfattare. Vill tipsa er alla här i tråden om författarna Elly Griffiths från England och Arnaldur Indriðason från Island.
Citera
2021-03-11, 22:49
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Dissonans är ju ett ord som nationella gillar att slänga sig med sen ett par år tillbaka...

Har precis lyssnat mig igenom Veckans hädelser där det diskuteras böcker. Precis som alla andra nationella, så läser Ludvig inte deckare, utan bara tunga, filosofiska verk som Staten, eller vad jag antar är Markens gröda, när han säger Hamsun eftersom det är den enda titeln av Hamsun som nationella verkar känna till. Som 18-åring läste han igenom Grimbergs Svenska folkets underbara öden, som väl är i 10-12 volymer om svensk historia på 30-talssvenska. Så klart är ju Nietzsche uppe som favoritförfattare, Teratologen. Varg-larsen av London som Söderman tjatar hål i huvudet på alla med.

Det som övergår mitt förstånd är att en person som bara läser ganska tunga böcker som dessa har en så jävla dålig vokabulär och allt som oftast inte kan uttala ganska enkla ord, eller ibland svåra ord som han försöker kila in här och var. Hur kan man bara ha läst väldigt välskrivna böcker under hela sitt liv och ändå föra sig verbalt som Bianca Ingrosso i en värmländsk EPA-förares kropp. Det är för mig obegripligt.

Ja, det är ju naturligtvis påhitt från Ludvigs sida. Han och Magnus har extrema bildningskomplex. Tror de att de kommer bli utskrattade om de inte har läst Platon (vilket ytterst få människor har)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in