2021-03-11, 12:45
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
En läsvärd artikel med hans bror och vänner för den som är intresserad: https://imgur.com/a/zGtmrvD

Tänk dock på att denna artikel kom 1 månad innan han hittades så dom vet inte allt vi vet nu.
Tänkte bara så ni vet vart viss info som skrivs här i tråden kommer ifrån och ni vill läsa själva.

Tack för den länken. Mycket omfattande. Bekräftar också lite av mina hypoteser.
Citera
2021-03-11, 12:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudiamus
Jag kan garantera äktheten, det är jag som fotat. Med det sagt vill jag ändå påstå att bilden ljuger lite. Gropen är underexponerad/ligger i skugga så vad som inte syns är att det är plan botten i "hålet" och att öppningen till det smala hålet är vinklat så att man inte kan hamna där. Det är dessutom rätt mycket bråte som bråte som bromsar upp om man åker kana.

Du har alltså tagit bilden efter att kvarlevorna hämtats av polisen?
Var finns skorna nu?
Är de analyserade att de tillhört DA?
Citera
2021-03-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nä. DA har garanterat en utbildning så han vet vad som krävs. En populär övning är att spränga av ett träd med Pentylstubin. Lätt som en plätt.

Pentylstubin har en brinnhastighet på 6800m/s medans sprängdeg ligger på ca 5200 m/s så mao så är pentylstubin mycket explosivt. 5-6 varv runt 1dm tjockt träd klipper det som ingenting och i princip när du trycker på utlösaren så smäller det.
Citera
2021-03-11, 12:51
Medlem
Polisen har gått ut med att det inte skett något brott.
Självklart tänker man att en olycka har skett då. Och olyckor kan givetvis hända alla.
Men VARFÖR ger han sig ut på en lång runda (tyckte mig läsa mig till att polisen förstått att han inte skulle komma hem innan det blev mörkt), när man är ovan (inte sprungit 5 mil) och dessutom när det hinner bli mörkt?
Han verkade inte ha sprungit just där tidigare.

Att han bara tog klockan med sig hade väl med musiken att göra, att han då slapp ta med sig mobilen. Vilket i sig inte är konstigt alls, men detta var en helt ny sväng för honom, och dessutom i mörker. Då hade en mobil varit bra att ha med sig om det hade hänt något. Om det nu fanns täckning.

Kan inte få bort bilden på hans sko i den skrevan, ur mitt huvud. HUR lyckades han hamna där? Det känns så himla skumt.
Landade han där? Tog han sig dit själv?

Man vill ju bara veta vad som har hänt.
Detta är oerhört tragiskt och sorgligt.

OM det nu skulle visa sig att det var ett självmord, så är det viktigt att prata om psykisk ohälsa. Det försvinner inte bara för att många tycker att det är skambelagt och inget man borde prata om. Det kan hända alla.
Citera
2021-03-11, 12:54
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Ja det är klart, är kroppen inte intakt så blir det svårt. Men bilden som kom ut från skrevan visar ju Deniz skor väldigt tydligt. Redan där förstår man ju att det är han.

Många snackar om sprängning. Finns det några konkreta bevis på detta?

Konspiration: vore det inte ypperligt att att spränga ett lik i ett område man redan letat efter Deniz i om vi skulle leka med tanken om att det är ett mord?

Vi ponerar att Deniz blivit mördad / kidnappad / torterad för information eller hämndaktion.

Att sedermera gömma kroppen i ett område som man redan letat i och dessutom spränga kroppen, torde undanröja samtliga ledtrådar / bevis om vad som verkligen skett. Ypperligt sätt att iscensätta ett självmordsförsök på en elitsoldat.

För om vi ska vara helt ärliga här nu, ingen i hans närhet har uttalat sig om psykiska problem. En stundande övning väntade. Och skulle Deniz vilja ta livet av sig och inte bli hittat (varför annars spränga sig i en skreva i ett naturreservat) så hade han ju aldrig valt ett område han vistats mycket i och dessutom sagt till alla han kände att han skulle ut dit och springa en lång runda.

/C
Om knappt en person kommer in i den där hålan, hur tänker du då att man skulle fått in Deniz kropp? Putta på fötterna?
Citera
2021-03-11, 12:54
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomcar89
Pentylstubin har en brinnhastighet på 6800m/s medans sprängdeg ligger på ca 5200 m/s så mao så är pentylstubin mycket explosivt. 5-6 varv runt 1dm tjockt träd klipper det som ingenting och i princip när du trycker på utlösaren så smäller det.

Pentylstubin är livsfarligt. Jag fick lära mig på F2 för länge sedan att den klipper en järnvägsräls rakt av, och detta är enbart stubin.
Citera
2021-03-11, 12:55
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Om knappt en person kommer in i den där hålan, hur tänker du då att man skulle fått in Deniz kropp? Putta på fötterna?

Du menar att han stod där helt sonika och sprängde sig själv och att skon tog ett skutt ned i hålet?

/C
Citera
2021-03-11, 12:58
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Du menar att han stod där helt sonika och sprängde sig själv och att skon tog ett skutt ned i hålet?

/C
Vad dillar du om? Han hittades i det där hålet men det var knappt stort nog för en människa i hans storlek, hur skulle då en till kunna komma in och dra in hans kropp?
Citera
2021-03-11, 13:00
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Vad dillar du om? Han hittades i det där hålet men det var knappt stort nog för en människa i hans storlek, hur skulle då en till kunna komma in och dra in hans kropp?

Är du efterbliven?

Frågan är varför alla är så säkra på att Deniz skulle sprängt sig själv. Om Deniz har sprängt sig själv så hade hans kropp funnits över hela jävla området. Inte i en liten skrev där ben och skor är inne i hålet.

/C
Citera
2021-03-11, 13:01
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Är du efterbliven?

Frågan är varför alla är så säkra på att Deniz skulle sprängt sig själv. Om Deniz har sprängt sig själv så hade hans kropp funnits över hela jävla området. Inte i en liten skrev där ben och skor är inne i hålet.

/C
Det här svarade jag på:
Citat:
Vi ponerar att Deniz blivit mördad / kidnappad / torterad för information eller hämndaktion.

Att sedermera gömma kroppen i ett område som man redan letat i och dessutom spränga kroppen, torde undanröja samtliga ledtrådar / bevis om vad som verkligen skett. Ypperligt sätt att iscensätta ett självmordsförsök på en elitsoldat.

/C
Citat:

Din förbannade jubelidiot.
Senast redigerad av AN68 2021-03-11 kl. 13:05. Anledning: La till mitt citat
Citera
2021-03-11, 13:04
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Du har ju uppenbarligen inte kollat på bilderna ordentligt.
Kroppen har legat bort från foten i tårnas riktning, hade han legat på mage skulle tårna peka åt andra hållet, pappskalle!

Det här är sinnessjukt. Hur kan skolans förfall vara så totalt att man på Flashback behöver debattera hur fötterna sitter fast på kroppen? Vad är det för fel på er?
Citera
2021-03-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
En läsvärd artikel med hans bror och vänner för den som är intresserad: https://imgur.com/a/zGtmrvD

Tänk dock på att denna artikel kom 1 månad innan han hittades så dom vet inte allt vi vet nu.
Tänkte bara så ni vet vart viss info som skrivs här i tråden kommer ifrån och ni vill läsa själva.
I din länk, i artikeln, står att en kvinna var ute i sin trädgård samma dag som Deniz var ute och försvann. Det kom då en man som frågade om han fick gena över hennes trädgård eftersom han sprungit vilse. I artikeln står också att vissa detaljer pekar på att det kan ha varit Deniz.

Något som sticker ut är att han inte kolhydratladdade i förväg för en så lång runda heller (och hur vet man det?) Hade han mat med sig i ryggan (den saknades i bostaden) för påfyllning?

Det är själva f*n att inte polisen kan komma ut med fler uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in