Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
Svara på min tidigare fråga!
Kan vi idag beräkna IFR korrekt?
----
Om inte: Hur är det med CFR, hur är det med korrektheten där?
Hahahahah.... Hanna-Wigh.. din lilla BesserWisser där... tror du jag är en pappskalle så jag inte fattar vad du håller på med?
Den där lilla "fällan" som du har gillrat... med ordet "korrekt" kan du försöka med någon annan

Var bara försiktig så du inte snublar då du traslar in dig i ditt försök...
Så vad vill du ha sagt med "korrekt"... att för att räkna fram "korrekt" IFR så skall alla testas?
Du är medveten om att det du får fram då är CFR...
enda problemet är att man inte har testat alla som blivit smittade då dessa hade milda eller inga symptom och därför inte genomförde ett test.
IFR får man genom att testa ett begränsat men representativt urval av befolkning. Inte mindre vetenskaplig eller sant för det...
Om vi ska hålla oss till din teori att det endast är CFR som är "korrekta".. vill du ha sagt, att endast 660.000 svenskar blivit smittade av C19 trots att viruset har härjat i ett helt år nu?
Du får steppa upp om du ska Bullshitta en Bullshitter.
REPETITION
Calculating IFR
The true severity of a disease can be described by the Infection Fatality Ratio:
Serological testing of a representative random sample of the population to detect evidence of exposure to a pathogen is an important method to estimate the true number of infected individuals [7,8,9]. Many such serological surveys are currently being undertaken worldwide [10], and some have thus far suggested substantial under-ascertainment of cases, with estimates of IFR converging at approximately 0.5 - 1% [10-12]...."