Har använt Comwiq så länge jag kan minnas, har den för 145 kronor fria samtal fria sms.
Det jag undrar är om jag köper den från Hallon 46 kr i tre månader som sen blir 99 kr, så kommer det väl också vara fria samtal och sms?
Men vad blir nackdelarna här efter som det blir 46 kronor billigare?
Kommer jag kunna ringa/smsa till andra operatörer utan att det blir extra kostnader?
Det är väl samma till comwiq, jag kan väl smsa och ringa andra människor som tex har utan att den stiger över 145kr?
Jag bor i gbg, så Hallon borde väl fungera bra här?
Vill man komma undan billigast möjligt så har jag svårt att se varför man inte väljer fello. Ägs av telia, samma nät och telefoningång för de riktigt tekniskt utmanade så man kan ringa och prata med någon om man vill. Man snackar liksom kanske 50:- i månaden skillnad för att få det istället för t.ex. 3's och tele2's nät. Comviq kan man väl dock ringa till har jag för mig, hallon är det sista jag någonsin skulle köra med.
För mig är allt under 200 samma pengar så mobilabonnemang känns så jävla korkat att spara några tior på per månad. Eftersom varje gb är viktig för vissa så tycker jag 7gb + sparad surf är ganska schysst för att ha telias täckning för 150/mån.
Vill man komma undan billigast möjligt så har jag svårt att se varför man inte väljer fello. Ägs av telia, samma nät och telefoningång för de riktigt tekniskt utmanade så man kan ringa och prata med någon om man vill. Man snackar liksom kanske 50:- i månaden skillnad för att få det istället för t.ex. 3's och tele2's nät. Comviq kan man väl dock ringa till har jag för mig, hallon är det sista jag någonsin skulle köra med.
För mig är allt under 200 samma pengar så mobilabonnemang känns så jävla korkat att spara några tior på per månad. Eftersom varje gb är viktig för vissa så tycker jag 7gb + sparad surf är ganska schysst för att ha telias täckning för 150/mån.
Kör även 5g med Hallon och betalar 99 per månad. Har aldrig fungerat bättre. Inga avbrott på samtal som Comviq. Prova Hallon du kommer bli nöjd.
Hallon har inte aktiverat 5G, det får du bara hos Tre. Tar nog lång tid innan Hallon får det?
Hallon testade det bara en kort period på några få platser för ett bra tag sedan.
Hallon har inte aktiverat 5G, det får du bara hos Tre. Tar nog lång tid innan Hallon får det?
Hallon testade det bara en kort period på några få platser för ett bra tag sedan.
Då måste det vara något lurt med telefonen där står det 5g =)
Finns ju inget som hindrar dig att ringa Hallon och fråga vad som gäller.
Dom hade stängt vid tillfället
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hallon fungerar bra i gbg vet jag men dels får du 4GB surf istället för 5GB som du har nu samt kan mottagningen vara betydligt sämre i andra städer och utomlands.
Mitt tips är nya Karma Mobil https://karmamobil.se/ som kör med samma nät som Telenor och ger dig 5GB surf + fria samtal för 99kr/mån.
Lycamobile finns också där du får samma mängd för 85kr/mån men är osäker på deras mottagning och vet att de saknar tjänsten MMS om det är viktigt för dig https://www.lycamobile.se/sv/bundle/lyca-smart-m/
För mig räcker det med 0.2 gb i surf, jag skiter egenligen i surf, väldigt sällan jag använder det, vill bara ha nånting man kan ha fria samtal och sms för, men det verkar inte finnas, det vore väl bra om man kunde reglera sina behov när det kommer till val. Så kunde man bara betalat 30-40 kronor i månader.
Tack för tipset ska kolla.
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Hallon funkar trots att man kör snålaste möjligast men jag har bara surf för bank appar. Man sparar även surf från månad till månad. 99 kronor månaden och jag lovar att det inte är några problem.
Nice.
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Tyvärr tar Comviq nu bort 145 kr abonnemanget. Har själv detta abonnemang och fick ett mail från Comviq angående att om man som jag haft detta 145 kr abonnemang byts det automatiskt till ett 175 kr abonnemang efter den 7.e april.
Utdrag från mailet:
På Comviq händer det en hel del. Vi fortsätter att satsa på vårt nät och uppdaterar våra abonnemang till nyare och modernare varianter, eftersom vi ser ett växande behov hos våra kunder att kunna ringa och surfa riktigt schysst. För att du ska uppleva en snabb, säker och stabil tjänst var du än befinner dig, uppdaterar vi nu ditt gamla abonnemang till ett helt nytt!
Ditt nya abonnemang Fastpris 175
Ditt abonnemang Fastpris 145 ändras till Fastpris 175 och vi ökar din surfmängd med ett stabilt och snabbt mobilnät och ger dig utlandsminuter att ringa kostnadsfritt med. Du behåller självklart din sparade surf och dina fria samtal, SMS och MMS helt utan bindningstid. Det här innebär att ditt nya pris blir 175 kr/mån och du får en ännu bättre tjänst.
Ditt nya abonnemang börjar gälla automatiskt från och med 7:e april utan att du behöver göra något, och uppdateringen syns på dina kommande fakturor från och med det datumet. Om du vill säga upp ditt nya abonnemang på grund av förändringen, behöver du kontakta oss senast dagen innan förändringen börjar gälla.
HAHA! Ormigt att försöka få det att låta som att dem gör detta får oss kunders skull när det bara handlar om att tjäna mer kosing.
Visst, gäller 30 kronor i höjning vilket fortfarande får tyckas vara ganska billigt heller ingen ''fara i taket'' med 30 kr extra men det är ändå ca 17 % ökad vinst för Comviq per abonnemang.
Jag valde 145 kr som var deras lägsta abonnemangskostnad för att jag knappt använder surf/ringer så mycket och inte behöver massa tjosan. Kommer inte använda mobilen mer för att jag nu får tillgång till mer. Så 30 kronor extra för något jag aldrig kommer att ha användning för med andra ord.
Vi som valde 145 kr av en anledning har inget att säga till om. Ville dem att vi skulle ha ett val hade dem bara kunnat behålla 145 kr abonnemangen som val OCH lägga till ett 175 kr abonnemang för dem som nu har ett ''växande behov av att kunna ringa och surfa riktigt schysst!''
Nä Comviq, stå för vad ni gör istället för att framställa er som schyssta i frågan.
Sjukt, då kan dom dra åt helvete, Jag satte ett tak som max 150 i månaden, ingen idé att betala så mycket när jag ändå aldrig använder surf, ringer och smsar inte så mycket heller. Kanske skickar max 10 sms i månaden. Jag ringer för cirka 300 minuter varje månad.
Citat:
Ursprungligen postat av moffey
Hallon har haft bekymmer med betalsmstjänster tidigare men det kanske är löst nu,sms och mms verkar vara ett nuvarande problem då en granne till mej har hallon och hon får inga sms hur många jag än skickar,och en kollega bytte till hallon i veckan men fick ingen ordning på sms och mms så han återgick till comviq
Får man fråga vilken stad detta gäller kanske? Låter överdrivet dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Du kan få 6 mån för 49kr sen 99 med 50 gb extra surf från hallon, och fria samtal/sms. Ingen bindningstid och ingen uppsägningstid. Oanvänd surfsparas upp till 100 gb. Jag skrev upp mig på detta förra veckan, inga problem med sms. Bor i Ängelholm.
Nice! Vad händer efter att man nått 100 gb? Sparas den där då hela tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Helt rätt. Fel av mig.
Billigast är 95 kr med 2 gb men som student eller 55+ så får man 3 gb för samma pris.
Det är väl inte dåligt det heller
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag räknar varje tia i en cheeseburgare, jag planerar min ekonomi för varje månad, min matsedel för varje vecka, detta trots att jag har bra lön. Jag betalar inte till någon som inte förtjänar det. Vill ha ut så mycket som möjligt för min användning.
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Kör även 5g med Hallon och betalar 99 per månad. Har aldrig fungerat bättre. Inga avbrott på samtal som Comviq. Prova Hallon du kommer bli nöjd.