Citat:
Ursprungligen postat av
pigfaceregulate
Ganska svårt att slå 145kr för fria samtal och sms. Hade haft kvar det. Risken är att du kastar bort redan förmånligt avtal i onödan. Men antar att du kan byta mot ett billigare om det finns, får väl ringa med din telefon som redan har fria samtal istället för att rådfråga Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
pigfaceregulate
Ganska svårt att slå 145kr för fria samtal och sms. Hade haft kvar det. Risken är att du kastar bort redan förmånligt avtal i onödan. Men antar att du kan byta mot ett billigare om det finns, får väl ringa med din telefon som redan har fria samtal istället för att rådfråga Flashback.
Tyvärr tar Comviq nu bort 145 kr abonnemanget. Har själv detta abonnemang och fick ett mail från Comviq angående att om man som jag haft detta 145 kr abonnemang byts det automatiskt till ett 175 kr abonnemang efter den 7.e april.
Utdrag från mailet:
På Comviq händer det en hel del. Vi fortsätter att satsa på vårt nät och uppdaterar våra abonnemang till nyare och modernare varianter, eftersom vi ser ett växande behov hos våra kunder att kunna ringa och surfa riktigt schysst. För att du ska uppleva en snabb, säker och stabil tjänst var du än befinner dig, uppdaterar vi nu ditt gamla abonnemang till ett helt nytt!
Ditt nya abonnemang Fastpris 175
Ditt abonnemang Fastpris 145 ändras till Fastpris 175 och vi ökar din surfmängd med ett stabilt och snabbt mobilnät och ger dig utlandsminuter att ringa kostnadsfritt med. Du behåller självklart din sparade surf och dina fria samtal, SMS och MMS helt utan bindningstid. Det här innebär att ditt nya pris blir 175 kr/mån och du får en ännu bättre tjänst.
Ditt nya abonnemang börjar gälla automatiskt från och med 7:e april utan att du behöver göra något, och uppdateringen syns på dina kommande fakturor från och med det datumet. Om du vill säga upp ditt nya abonnemang på grund av förändringen, behöver du kontakta oss senast dagen innan förändringen börjar gälla.
HAHA! Ormigt att försöka få det att låta som att dem gör detta får oss kunders skull när det bara handlar om att tjäna mer kosing.
Visst, gäller 30 kronor i höjning vilket fortfarande får tyckas vara ganska billigt heller ingen ''fara i taket'' med 30 kr extra men det är ändå ca 17 % ökad vinst för Comviq per abonnemang.
Jag valde 145 kr som var deras lägsta abonnemangskostnad för att jag knappt använder surf/ringer så mycket och inte behöver massa tjosan. Kommer inte använda mobilen mer för att jag nu får tillgång till mer. Så 30 kronor extra för något jag aldrig kommer att ha användning för med andra ord.
Vi som valde 145 kr av en anledning har inget att säga till om. Ville dem att vi skulle ha ett val hade dem bara kunnat behålla 145 kr abonnemangen som val OCH lägga till ett 175 kr abonnemang för dem som nu har ett ''växande behov av att kunna ringa och surfa riktigt schysst!''
Nä Comviq, stå för vad ni gör istället för att framställa er som schyssta i frågan.