2021-01-12, 17:47
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Firben-
Vilken sjö ?
https://pasteboard.co/JyEqa1O.bmp

Det undrar jag med, mig veterligen finns ingen sjö där öht.
Citera
2021-01-12, 17:55
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Tror du inte vet vart jag tänker. Finns fisk där. Kallad oxå för svansjön
Länka gärna till en karta, eller beskriv mer exakt var sjön ligger så att det går att förstå direkt var det är någonstans.
Citera
2021-01-13, 08:30
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siouxie
Det undrar jag med, mig veterligen finns ingen sjö där öht.

Sjö är fel ord, men svan damm.
Citera
2021-01-13, 20:35
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Sjö är fel ord, men svan damm.

Aldrig sett det heller.
Citera
2021-01-13, 23:45
Medlem
landbandys avatar
Jo men när man kommer med tåg ifrån Kumla till Hallsberg så ser jag alltid en slags vattensjö ute på åkern !!!?
Citera
2021-01-14, 08:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo men när man kommer med tåg ifrån Kumla till Hallsberg så ser jag alltid en slags vattensjö ute på åkern !!!?

Yes, stämmer om det är samma vi tänker på.

http://www.laddy.se/visa-bild/966/
Citera
2021-02-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det du ser är nog en översvämmad åker. Det finns inga dammar eller vattensamlingar på tågets högra sida mellan Kumla och Hallsberg. Den damm som det skrivs om kan man inte se från tåget, massor med hus i vägen. När jag bodde i Regnbågen så gick jag vägen mellan OK och dammen och i nte ens därifrån såg man dammen. Det är fullt med buskar och vass i vägen.
Citera
2021-02-05, 18:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det du ser är nog en översvämmad åker. Det finns inga dammar eller vattensamlingar på tågets högra sida mellan Kumla och Hallsberg. Den damm som det skrivs om kan man inte se från tåget, massor med hus i vägen. När jag bodde i Regnbågen så gick jag vägen mellan OK och dammen och i nte ens därifrån såg man dammen. Det är fullt med buskar och vass i vägen.

Okej då är jag med . Tack för upplysningen Rutselleri 😊
Citera
2021-02-14, 09:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri

Att gå ned i en översvämmad åker och fastna i leran är väl ett tänkbart scenario. Lite mer otäckare är då det torkat upp om traktor kom och plöjde och tröska skördade.

Finns det fortfarande inga som helst fler spår efter P? De flesta trodde nog några spår kunde finnas efter snart 4 år. Men fortfarande ingenting.

Det leder till ju till funderingar om vad som kan
Ha hänt!? Enklare försvinnanden klaras ofta upp men inget nytt i detta fallet finns att gå på.
Citera
2021-03-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Att gå ned i en översvämmad åker och fastna i leran är väl ett tänkbart scenario. Lite mer otäckare är då det torkat upp om traktor kom och plöjde och tröska skördade.

Finns det fortfarande inga som helst fler spår efter P? De flesta trodde nog några spår kunde finnas efter snart 4 år. Men fortfarande ingenting.

Det leder till ju till funderingar om vad som kan
Ha hänt!? Enklare försvinnanden klaras ofta upp men inget nytt i detta fallet finns att gå på.
Ingen mer info om Patrik?
Citera
2021-03-10, 12:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den 22 maj 2021 är det fyra år sedan Patrik försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Kinamur
Ingen mer info om Patrik?

Jag har i a f inte läst att någon ny information om honom har framkommit.

Det är snart fyra år sedan han försvann och jag betvivlar att hans kvarlevor någonsin kommer att anträffas.
Citera
2021-03-11, 06:14
Avstängd
Deniz Arda är upphittad.

Är väl inte helt otänkbart något liknande hände Patrik. Att han vandrade i väg ut i skogen och föll ner i ngn klipp skreva ody och dog av fall skador. O där ligger han än idag spekulativt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB30ov/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark

Problemet är att färre rör sig i hallsbergs skogar än tyresta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in