Citat:
Ursprungligen postat av
8711
* Är det bra att Richard Jomshof talar klarspråk om islam? Håller du med honom och SD?
* Är alla ideologier och religioner lika bra, eller är vissa förkastliga och avskyvärda?
* Vilka delar av islam anser du är avskyvärda och inte kompatibla med vårt sätt att leva i Sverige?
* Vad har detta orsakat Sverige genom massinvandringen av 2 miljoner från mellanöstern och afrika?
Ja, jag tror att det är bra att tala klarspråk om islam. Detta är ju, sett till hur religionen historiskt vanligen uppfattats, hur den uppfattas av flertalet anhängare även idag, och hur det är logiskt att förstå den utifrån dess heliga skrift, en religion som står i skarp kontrast till moderna västerländska värderingar.
Jag menar, detta är fakta om islam som inte går att komma ifrån:
- Islam är inte bara en lära om hur den enskilde eller församlingen ska förhålla sig till Gud, som kristendomen är, utan även en totalitär politisk ideologi med tydliga instruktioner för samhället i dess helhet.
- Islam värderar explicit kvinnor lägre än män, och placerar dem i en underordnad roll i både äktenskap och samhälle.
- Islam förespråkar dödsstraff för den som lämnar religionen. (I en stor artikel i DN häromåret konfronterades två av landets mest kända "liberala" imamer med detta, och ingen av dem kunde förneka att det egentligen är ett absolut påbud.)
- Islam hyllar som den främsta människa vilken någonsin levat en man som begick massmord, handlade med slavar och knullade barn. Som enligt vissa muslimska källor även höll sig med sexslavar och lät mörda poeter bara för att de skrev nedlåtande om honom.
Var och en av dessa punkter i sig tycker jag är nog för att döma ut islam som en avskyvärd religion.
Och om det historiska islam aldrig hade funnits men religionen idag uppstått hos en grupp vita människor, kan någon betvivla att de som nu skyndar till religionens försvar hade varit de allra mest högljudda i sina fördömanden? Givetvis inte!
Jomshoff borde ha stått på sig och även konfronterat sina kritiker genom att begära svar på varför de
inte fylls av avsky inför mina ovan angivna fakta om islam. Det kunde ha blivit riktigt intressant...