2021-03-10, 23:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
sak samma,men de var så pass nära att de borde kunna känna

Det är väl klart det inte är sak samma. Om det inte ens var likhundar så finns det inte något som säger att "de borde kunna känna"
Citera
2021-03-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Det mest bisarra i det här måste ju vara polacken som är så iskall efter att han påträffat ett lik att han bara skickar in ett tipps om fyndet på polisens hemsida.

Vissa kanske tycker att han var ju död så det var ju inget akut ärende. Men en död människa hade iallafall fått mig att ringa direkt till 112.

Haha kan man läsa mer om detta?
Citera
2021-03-10, 23:56
Medlem
BaraBiffens avatar
Vilken metod använde han sig av för att ta sitt liv då?
Citera
2021-03-10, 23:58
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theresonable1
Deniz tog inte självmord. Frågar ni inte er själva varför hundarna inte kände liklukten då dem var på den platsen och letande? Kvarlevor har blivit planerande där. Ursäkta men är ni efterblivna elr vad? Hundar kan känna liklukt 15 M under isen...

Det finns inga uppgifter om att likhundar har varit där på plats och sökt innan hans kvarlevor upptäcktes. Den efterblivna är nog du som sitter och mytar i tråden.
Citera
2021-03-10, 23:58
Medlem
Många som pratar om mobilen och SL kortet, jag brukar springa långt då lämnar jag min mobil hemma så slipper jag ringa någon att hämta mig när jag blir trött och slippa massa samtal som får mig att stanna och prata. Samma sak med SL kortet som han köpte så han är tvungen att gå hem och inte ta bussen.
Citera
2021-03-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det är väl klart det inte är sak samma. Om det inte ens var likhundar så finns det inte något som säger att "de borde kunna känna"
Exakt!! Sökhund och likhund är verkligen inte samma sak! Sökhund känner väl av spår efter levande människor och just specifikt personen de söker efter, medan likhundar känner lukten av lik men behöver inte vara personen de söker efter. Vad jag vet så har Sverige inga likhundar.
Rätta mig gärna om jag har fel men är ganska säker på att det är så?!
Citera
2021-03-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Det är inte sjukt. Det finns mycket som tyder på att det är självmord.
jasså-
vad betyder det du skriver-
mycket tyder på ..
har inte sett ett enda trovärdigt förslag-som skulle tyda på självmord-
förstår att det finns personer som utgår ifrån sig själva-spm har egna funderingar och
men utgår man ifrån ren saklig fakta så finns inget som tyder på självmord-
det har förekommit att närstående till Deniz skriver här i tråden- ingen av dessa tänker i sådana
banor att Deniz springer till skogs för att lägga sig ner och invänta döden i naturen..
Citera
2021-03-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Många som pratar om mobilen och SL kortet, jag brukar springa långt då lämnar jag min mobil hemma så slipper jag ringa någon att hämta mig när jag blir trött och slippa massa samtal som får mig att stanna och prata. Samma sak med SL kortet som han köpte så han är tvungen att gå hem och inte ta bussen.
män som vistas i skogen, eller löptränar tar inte mobil- helt klart.
det är kvinnor som springer i skogen som tar mobil o bussbiljett med sig-
dessa kvinnor tror att alla gör som de själva-
ingen karl tar med mobilen i skogen.Inte heller natur älskande person tar med mobil till skogen.
Citera
2021-03-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
män som vistas i skogen, eller löptränar tar inte mobil- helt klart.
det är kvinnor som springer i skogen som tar mobil o bussbiljett med sig-
dessa kvinnor tror att alla gör som de själva-
ingen karl tar med mobilen i skogen.Inte heller natur älskande person tar med mobil till skogen.

Precis, det har varit mycket gnäll här om mobilen och SL kortet
Citera
2021-03-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Exakt!! Sökhund och likhund är verkligen inte samma sak! Sökhund känner väl av spår efter levande människor och just specifikt personen de söker efter, medan likhundar känner lukten av lik men behöver inte vara personen de söker efter. Vad jag vet så har Sverige inga likhundar.

så du menar om den exakta personen ligger död i närheten så känner sökhundar inte av det?

Vi har även drönare och hundar ute i området, säger Therese Haugen. (det var då)
Senast redigerad av repiuho 2021-03-11 kl. 00:22.
Citera
2021-03-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
så du menar om den exakta personen ligger död i närheten så känner sökhundar inte av det?

Vi har även drönare och hundar ute i området, säger Therese Haugen. (det var då)
Ja, det är så jag fattar det som iallafall. De borde ju iof känna doften av att han har varit där men inte mer än så. Men detta har jag läst och hört andra säga och har ingen erfarenhet själv! Det enda jag vet säkert är att det är skillnad på sök- och likhund men det hade varit intressant om någon i tråden vet exakt vad skillnaden är och har erfarenhet!
RIP Deniz
Citera
2021-03-11, 01:42
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74

I fallet med Wilma kom specialtränade likhundar från Tyskland. Sverige verkar alltså sakna likhundar just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in