2021-03-10, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TelenKnpaen
Om Lars är gay eller inte kan inte jag avgöra. Har dock en tendens att missa signaler i lägen som är uppenbara för andra. Min gaydar är således neutral.

Men jag har två originella spaningar, ena gällande grävis och andra gällande Lars.

Angående Lars så är det ju så att han försöker ”öppna sig” för en relation, på ett sätt han varit skygg inför innan, genom att vara mer ”deltagande”. Men han är alldeles för aktiv(!) och blottar att det är en form av överkompenserande. Hans närvarande (plus en person till) är ju nog för att bilda ett par, varför frenesin?

Ingen har nämnt det faktum att Grävis klarade konflikten med sin
tjej horribelt. Jag tror hans självbild, i samklang med vad folk prickat in här, är att han är lättsam och skön. Men sättet på vilket han krampaktigt klamrade sig fast efter att få vidhålla den självbilden efter att Susanna lackade ur på honom var riktigt ovärdigt.
Han blev till ett vuxen-barn hos hennes morföräldrar som blev insmickrande och skulle få in ett extra skämt och definitivt ett sista ord hela tiden, för att han försökte vinna en poäng över henne. Samma i klipp-synken efteråt där han tävlar om att få in ett sista ord med henne. Det får honom att se ut som en riktig bitch. Det är omaskulint beteende.

Angående Grävis handlar det om makt. Han är bara en vanlig hygglig kille, medan hon använder sin makt i form av klass, utbildning och antagligen även pengar. Trots sin priviligierade position använder hon feminism till at vinna allt till din egen fördel.

Vem som dumpar vem är däremot svårt att säga
Citera
2021-03-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Jo, jag hoppas också. Vill bara att ni ute i busken inte ska ha alltför höga förhoppningar på en kinky upplösning.
Menar du hoppas att han kommer ut i programmet? Om inte är det bara en tidsfråga. Hoppas han blir lycklig oavsett vilket. Ellilår verkar ganska charmig men tror hon behöver nån som Grävis. Jordnära, enkel och trygg.
Citera
2021-03-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Menar du hoppas att han kommer ut i programmet? Om inte är det bara en tidsfråga. Hoppas han blir lycklig oavsett vilket. Ellilår verkar ganska charmig men tror hon behöver nån som Grävis. Jordnära, enkel och trygg.

Kanske Ellilår också har lite alternativa varianter på hur fritiden ska spenderas.
Nog finns det väl någon anledning till att just de parades ihop.
Citera
2021-03-10, 20:44
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ja, exakt. Grävmaskinisten hävdade att hans nya fru hade "extrema feministiska åsikter".
Det innebär att han själv har antifeministiska åsikter. Antifeministiska åsikter är att vara mot jämställdhet och kvinnorörelsen. Antifeministiska åsikter är extrema enligt mig.

Hon har ju extrema feministiska åsikter. Hon flippar ju för allt han gör. Men det kanske snarare handlar om att vara extremt störig och känslig, snarare än att ha extrema åsikter. Förneka grundläggande biologi och vara besatt av hur många kg man bär i sina kassar är dock ganska extremt.

Citat:
Ursprungligen postat av senap
Är det verkligen nån som vågar söka till nästa säsong efter denna?

En relation verkar strikt baserad på att de båda gillar tacos? Tjejen är väldigt modern, vilket inte bör tolkas som en komplimang utan snarare som att hon är en sån som blir stolt om hennes son klipper av sig kuken. Möjligen håller de ihop om killen är så desperat att självmord är enda alternativet.

Ändå känns det nästa värre för Grävis. Han verkar va exakt den ståtliga skoggshuggartyp som torpar-Susanne har efterfrågat, men inte ens alla rätt kan behaga en rabiata offerkofta. Trevlige Grävis kommer dock foga sig under de fyra veckor som paret tillbringar tillsammans, men sen tacka nej till fortsatt giftemål (efter att torparen svängt och svarat ja).

Sjuksyrran är den enda av tjejerna som framstår som en genuint fin människa, dessvärre har experterna parat ihop henne med en snubbe som är så perfekt på ytan att han måste kompenserar för ett avgrundsdjupt mörker. Båda vill förmodligen fortsätta livet som man och hustru efter säsongsavslutning i hopp om förändring när kamerorna stängts av, men har det inte redan tagit slut så är det snart över, och det på hennes initiativ.

Tycker synd om Grävis. En hygglig kille som hamnar hon en tjej som gnäller över att allt han gör är problematiskt, och han kan inte längre slappna av och vara den trevliga karl han brukar. Det märks att han inte alls är lika avslappnad längre.

Inget av förhållandena med feministerna kommer funka. Jag fattar inte att de inte tagit mer hänsyn till så grundläggande värderingar. Det är det överlägset viktigaste för ett långt och lyckligt äktenskap.
Dock spelar det ingen roll vem man parar ihop feministerna med. Feminister kan inte ha lyckliga äktenskap.

Tillägg: Ja som sagt, Kaviarn är inte bög, bara Stockholmare.
Senast redigerad av Johan-Palm 2021-03-10 kl. 21:09.
Citera
2021-03-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Trots sin priviligierade position använder hon feminism till at vinna allt till din egen fördel.

Vad exakt tycker du hon vunnit?
Citera
2021-03-10, 22:36
Medlem
Jag är lite förvånad över hur glupskt och okritiskt folk i tråden nappar på de agnar som produktionen lägger ut med klippningen. Hur är man funtad om man tror att ett endaste städskämt genererar den monolog i synken som Susanna kommer med? Självklart handlar det inte om någon engångsföreteelse (mycket kan man komma undan med i nyfasen), utan hon har helt enkelt tröttnat på en unket mossig och troligtvis ganska tjatig humor. Hon var attraherad, och så beter Johan sig avtändande.

Få saker är så jobbiga som att bli seriöst attraherad av en man, och så kommer han dragandes med gubbskämt stup i kvarten. Man ska nog tolka Susannas “jag sluter mig” som hennes besvikelse över att den uppenbara sexuella attraktionen snabbt maldes ner av Johans taffliga skämt. Han menar givetvis inget illa och beteendet är sjukt vanligt bland män, men jösses killar vad snabbt ni skulle lägga av med de här ‘lustigheterna’ om ni förstod vilken effekt sånt tjat har på våra äggstockar. Susanna gör rätt i att markera, så att han kan sluta med sina dumma och avtändande skämt.

Som socionomstuderande har Susanna säkert fått se sin beskärda del av misshandlade och grovt förtryckta kvinnor, vilket hon också antyder. Flashback vore förstås inte flashback om inte f-ordet triggar som det gör här, men allvarligt talat. Om man som normalsvensk på 2020-talet inte tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter så är man fan bakom flötet. Och nej, det innebär inte att småpojkar måste ha klänning. Slappna av lite vettja.
Citera
2021-03-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TelenKnpaen
Vad exakt tycker du hon vunnit?

Snack med Grävis.
Citera
2021-03-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ja, exakt. Grävmaskinisten hävdade att hans nya fru hade "extrema feministiska åsikter".
Det innebär att han själv har antifeministiska åsikter. Antifeministiska åsikter är att vara mot jämställdhet och kvinnorörelsen. Antifeministiska åsikter är extrema enligt mig.

Här var det visst någon som saknar kunskap. Antifeminism är i högsta grad en jämställdhetsrörelse. Skiljelinjen går mellan att feminismen med jämställdhet avser lika utfall, medan antifeminismen avser lika möjligheter. Det är inte alls givet vilket av alternativen som är mest rättvist eller rättfärdigt. Filosofer har diskuterat vad rättvisa är i tusentals år utan att kunna enas om en definition. Var och en får fundera kring vad man själv har för moralisk hållning. Jag anser att det är mer rättvist att ge alla lika möjligheter och därefter acceptera det utfall som följer, därför är jag antifeminist. Men jag respekterar samtidigt de som intar en annan moralfilosofisk hållning. Man får förespråka förbud och styrmedel som begränsar människors fria val för att uppnå lika utfall utan att bli anklagad för att vara extrem av mig.
Citera
2021-03-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolyTrainer
Här var det visst någon som saknar kunskap. Antifeminism är i högsta grad en jämställdhetsrörelse. Skiljelinjen går mellan att feminismen med jämställdhet avser lika utfall, medan antifeminismen avser lika möjligheter. Det är inte alls givet vilket av alternativen som är mest rättvist eller rättfärdigt. Filosofer har diskuterat vad rättvisa är i tusentals år utan att kunna enas om en definition. Var och en får fundera kring vad man själv har för moralisk hållning. Jag anser att det är mer rättvist att ge alla lika möjligheter och därefter acceptera det utfall som följer, därför är jag antifeminist. Men jag respekterar samtidigt de som intar en annan moralfilosofisk hållning. Man får förespråka förbud och styrmedel som begränsar människors fria val för att uppnå lika utfall utan att bli anklagad för att vara extrem av mig.

Kan vara så, men det blir lite tragikomiskt när soc-susanna drar typ den mest ärkebasic facebookfeminismen man kan göra i sverige som kvinnlig socionomstudent och han typ med sitt intryckta huvud typ 5 timmar senare från djupet av sitt sinne, från allra längst in i platos grotta om du förstår vad jag menar, drar fram ett 'jaa hon har väl mer ... extreeema åsikter än maj!'
Citera
2021-03-11, 01:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Få saker är så jobbiga som att bli seriöst attraherad av en man, och så kommer han dragandes med gubbskämt stup i kvarten. Man ska nog tolka Susannas “jag sluter mig” som hennes besvikelse över att den uppenbara sexuella attraktionen snabbt maldes ner av Johans taffliga skämt. Han menar givetvis inget illa och beteendet är sjukt vanligt bland män, men jösses killar vad snabbt ni skulle lägga av med de här ‘lustigheterna’ om ni förstod vilken effekt sånt tjat har på våra äggstockar. Susanna gör rätt i att markera, så att han kan sluta med sina dumma och avtändande skämt.

Jösses kvinna vad du tillskriver dig mycket och sätter dig på höga hästar. Om du inte finner gubbskämten roliga så är det ingen som ens vill åt dina äggstockar.

Ingen ska behöva ändra på sig så, varken dina tilltänkta eller Johan i programmet. Man ska få vara sig själv och inte spela ett spel livet ut för att få ha ett förhållande. Då kan du och Susanna lika gärna spela spelet "gubbslämten är roliga" i så fall så kanske era äggstockar stiger lite i status.

Slappna av lite som du själv sa.
Citera
2021-03-11, 01:43
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Jag är lite förvånad över hur glupskt och okritiskt folk i tråden nappar på de agnar som produktionen lägger ut med klippningen. Hur är man funtad om man tror att ett endaste städskämt genererar den monolog i synken som Susanna kommer med? Självklart handlar det inte om någon engångsföreteelse (mycket kan man komma undan med i nyfasen), utan hon har helt enkelt tröttnat på en unket mossig och troligtvis ganska tjatig humor. Hon var attraherad, och så beter Johan sig avtändande.

Som socionomstuderande har Susanna säkert fått se sin beskärda del av misshandlade och grovt förtryckta kvinnor, vilket hon också antyder. Flashback vore förstås inte flashback om inte f-ordet triggar som det gör här, men allvarligt talat. Om man som normalsvensk på 2020-talet inte tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter så är man fan bakom flötet. Och nej, det innebär inte att småpojkar måste ha klänning. Slappna av lite vettja.
Monologen i synken, där fattar man ju att det är mer som hänt som vi (ännu) inte fått veta eller se.

Däremot "intervjun" (vad säger man?) med Susanna precis efter samtalet hon och Grävis haft om städskämtet, där tror jag inte det hänt så mycket mer än just städskämtet.
Citera
2021-03-11, 02:47
Avslutad
Så tydligen har män mer makt än kvinnor och det är dåligt, och samtidigt ska de hävda denna makt för att inte vara oattraktiva. Susanna är beviset på att femenismen är ett enda stort shit-test.

För övrigt kan jag inte förstå hur en kvinna kan vara attraherad av Lars.

Edit: ska bli intressant att se vad som händer mellan Anton och Sofia nästa vecka.
Senast redigerad av Konservburk 2021-03-11 kl. 03:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in