2021-03-10, 20:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Får han fogden efter sig blir han tvungen att sälja sommarhuset.

Han har just kommit ur klorna på kronisk så han kanske skulle se upp med det
2021-03-10, 20:49
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
ÄR det verkligen för myket begärt att man tar reda på de mest fundamentala sakerna innan man öppnar foderluckan och spammar tråden med en massa fantasier som man byggt på att man inte vet vad saken handlar om?
Att folk är dryga beror på att du själv är så fruktansvärt dryg och bara öser ur dig skit istället för att ta komma med relevanta synpunkter baserade på vad som framkommit.
Jamen där bevisade du ju att det fanns felaktigheter i det jag skrev. Nu är alla övertygade ska du se.
2021-03-10, 20:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var 4,2 +- 200 och det var enligt vad som framkommit Esb som satte priset på 3,9 då EB bjöd 3,8
slutet gott och pappret som dom skrev på togs fram enligt bådas önskemål.
Och för att du är lat och några säger att jag ej ger källan så håll till godo.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
Men det är ju precis det jag skriver.
2021-03-10, 20:59
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om man nu förutsätter att det är Esb som gav henne det och det är också mest troligt.
Och att han ej skulle vilja sälja innan det blev känt för M-gård faller iom. det.

Att någon i Esb närhet var informerad innan han skrev på papperna är inte så troligt då helvetet brakade lös först någon v efter och det stämmer bra med att M-gård var bortrest och MZ och esb har ej haft mer än sporadisk kontakt, kvar är ju då denna Ulf som kanske inte är så god vän längre sen hans bil blev bucklig.

Ja det är kanske först när M-gård kom hem som någon som hade anledning att dra upp detta att han ej styrde sin egna vilja enligt henne och iom det som kom fram den 3:e på MPLs Face blev det ännu mer klart att det var M-gård som kontaktade henne (MPL) när hon blev varse vad han gjort och mediadrevet blev planerat och iom det så faller många bitar på plats.

mpl face :https://imgur.com/a/hxPRYv7

Deras planering samt möjlig tid för att kunna skriva avtalet med info mm om Esb konto nr:
https://imgur.com/a/LK1YNFj

Du kan ju ev lägga till följande i din info-linjal

Esb:s konto för inbetalning av handpenning var nedlagda Swedbank i Skinnskatteberb, 65km från V-ås.
http://www.bankregistret.se/Swedbank/Skinnskatteberg/Centrumhuset
Närmast detta kontor ligger Morhagens fäbohetell-ägs av Majkgård, som nu säljs avMonicas man:
https://riksmaklaren.se/objekt/CMFASTIGHET4UCKADC4FVP1NS0P
Makjgård torskade tidigare på böter då hon sålde sprit utan utskänkningstillstånd där, den detaljen:
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Majkgård och Monica har spår tillbaka till 2012 då dom samåkte i en artikel, i denna veva dog väl också EsB.s sambo, tror att din linjal bör ha detta som ev startpunkt. Sen att man fixade en generalfullmakt i dec 2020, kan betyda att det fanns en tidigare där då datumet gått ut, om det nu stämmer att generalarna är tidsbegränsade till 1 år, om vi ser till "avyttringar" gjorda i sept.
Senast redigerad av vittne-x 2021-03-10 kl. 21:03.
2021-03-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men det är ju precis det jag skriver.

Du skrev faktiskt inte 4,2 +/- 200 000 försök vara mer noggrann både när du läser och skriver.

Citat:
Ursäkta men vilken värdighet? Att tjata om att få köpa hans hus. Ha en värdering som visar 4,2+200 tusen. Värderingen är byggd på fritidshuset i befintligt skick.
Och då bjuda 400 tusen under vad mäklaren sagt. Är det det du kallar vänlighet?
2021-03-10, 21:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Men hallå??? Den interna konflikten? Please höj nivån lite på diskussionen så att det verkligen bli intressant. Ja, det är självklart att person C påverkas eftersom B får genomföra alla slags rättshandlingar mot C med bindande verkan för A. Det är liksom vitsen med en fullmakt.

Men den stora frågan är. Om man är så pass kognitivt funktionsnedsatt att man behöver ge någon en generalfullmakt, har man då kapacitet att förstå vad det är man skriver under? Om man inte har det, ja då torde ju fullmakten vara ogiltig, inte gentemot person C som är i god tro, men person B är i ond tro i alla rättshandlingar hon vidtar för A:s räkning och därmed obegränsat ansvarig gentemot A. I det aktuella fallet så blir det extra intressant om det nu stämmer att MPL först sökt ett förordnande som God man för Esbjörn men när den ansökan avslogs istället utverkat en generalfullmakt. Och som jag skrev tidigare ovan. Hur sjutton kan Esbjörn vara kognitivt tillräknelig nog att 2 december skriva under en [giltig?] generalfullmakt, när man menar att han 20 aug inte var tillräknelig nog för att skriva under köpeavtalet. Det lirar liksom inte...
Men varför tanker du att Esbjörn var i behov av att någon hade generalfullmakt på Esbjörn?

Du menar alltså att även om Esbjörn skulle vara otillbörlig och skrivet ett avtal med Ebba så är det giltigt för Ebba handlade i god tro. Finns det då inga krav på Ebba att hon bör misstänk något.
Jag läste om god tro i ett kamera exempel angående Bättre rätt klagan. Fast då hade person C köpt en kamera person B hittat. Person B antogs nog inte ha en generalfullmakt på sig.
Men det kanske är därför de väljer Bättre rätt. De ska hävda att Ebba handlade huset i god tro.
2021-03-10, 21:09
Medlem
Citat:
Men hallå??? Den interna konflikten? Please höj nivån lite på diskussionen så att det verkligen bli intressant. Ja, det är självklart att person C påverkas eftersom B får genomföra alla slags rättshandlingar mot C med bindande verkan för A. Det är liksom vitsen med en fullmakt.

Men den stora frågan är. Om man är så pass kognitivt funktionsnedsatt att man behöver ge någon en generalfullmakt, har man då kapacitet att förstå vad det är man skriver under? Om man inte har det, ja då torde ju fullmakten vara ogiltig, inte gentemot person C som är i god tro, men person B är i ond tro i alla rättshandlingar hon vidtar för A:s räkning och därmed obegränsat ansvarig gentemot A. I det aktuella fallet så blir det extra intressant om det nu stämmer att MPL först sökt ett förordnande som God man för Esbjörn men när den ansökan avslogs istället utverkat en generalfullmakt. Och som jag skrev tidigare ovan. Hur sjutton kan Esbjörn vara kognitivt tillräknelig nog att 2 december skriva under en [giltig?] generalfullmakt, när man menar att han 20 aug inte var tillräknelig nog för att skriva under köpeavtalet. Det lirar liksom inte...
Inte för att det ändrar nåt i sak men det var inte 2 dec utan 1 dec som generalfullmakten signerades.
2021-03-10, 21:13
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Tror Du är nära sanningen och allt faller på plats. Jag kan inte se något som motsäger ovan. Hur går det då?
Esbj har strulat till det bigtime. Ebba får huset till sist!
Det jag inte förstår:Hur kunde advokaten skriva så lång inlaga m barn på slutet? Varför inte bara stämma honom för att inte fullgjort köpebrev?

Vågar inte ha någon åsikt om det sistnämnda.
2021-03-10, 21:14
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Du vet att du bara ökar chanserna än mer och hjälper till att få Ebba dömd för grovt förtal, när du startar ett konto på FB bara för att hänga ut Binninge och alla oskyldiga runt honom, inkl hans gamla mamma, vad nu hon gjort för ont i det hela...

Nja, kollade Ananais inlägg och även om det håller en även för tråden låg nivå så ser jag inte att det skulle försämra Ebbas sits i utredningen om grovt förtal. Jag håller med; tanten ser snäll ut och mödrars relation till sina söner består in i döden. Att han skrivit sig på hennes adress och fått henne att sitta i styrelsen och som ägare till ett bolag som han egentligen driver är inte hennes fel.

Ett åtal gällande grovt förtal skall baseras på den aktuella händelsen och dess spridning. Vad som skrivs på Flashback kan möjligen vara konsekvenser av facebookinlägget, men saknar relevans. Den verkligt stora spridningen inträffade ju efter att JB anmält henne. Som du ser av mina inlägg har både husaffären och och Ebbas facebook gått mig totalt förbi (m a o jag är inte så betuttad i Ebba att jag följer henne på facebook) fram tills anmälan om förtal dök upp i andra nyhetsmedia än den gamla tabloid-pressen.

Man har sonat sina brott när straffet suttits av. Från det till att få upprättat förtroende och respekt är det dock långt. Jag har ytterst svårt att fördra det brott som JB åtalats och i domstol fällts för. Du borde känna samma sak.
2021-03-10, 21:21
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Men varför tanker du att Esbjörn var i behov av att någon hade generalfullmakt på Esbjörn?

Du menar alltså att även om Esbjörn skulle vara otillbörlig och skrivet ett avtal med Ebba så är det giltigt för Ebba handlade i god tro. Finns det då inga krav på Ebba att hon bör misstänk något.
Jag läste om god tro i ett kamera exempel angående Bättre rätt klagan. Fast då hade person C köpt en kamera person B hittat. Person B antogs nog inte ha en generalfullmakt på sig.
Men det kanske är därför de väljer Bättre rätt. De ska hävda att Ebba handlade huset i god tro.

Jag tänker inte att Esbjörn är/var i behov av att någon har generalfullmakt för honom. Det är ju MPL och kretsen kring RO och/eller Odalgården som kommit fram till det. Tidsmässigt så är ju fullmakten undertecknad ett par månader efter köpeavtalet. Dvs. om Esbjörns undertecknande av fullmakten skett när han varit vid sina sinnens fulla bruk så torde han även varit vid sina sinnens fulla bruk även när han skrev med Ebba. Eller är det dagsnotering på hans kognitiva förmåga så att han är tillräknelig ibland och ibland inte???
2021-03-10, 21:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du skrev faktiskt inte 4,2 +/- 200 000 försök vara mer noggrann både när du läser och skriver.
Aha jag slant på minus tecknet. Ja det är lätt hänt att slinta till det till sin egen fördel. Jag har sett flera exempel på det här. Det har slutits både till Ebba och Esbjörns fördel.
2021-03-10, 21:30
Medlem
Citat:
Fel Qviberg va?
Ja,det verkar så.
Binninge florerade även i sammanhang där ovan person fanns men styrelsemedlem i Juridikkonsulterna verkar va den yngre .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in