Citat:
Ursprungligen postat av
sandraso
Du vet att du bara ökar chanserna än mer och hjälper till att få Ebba dömd för grovt förtal, när du startar ett konto på FB bara för att hänga ut Binninge och alla oskyldiga runt honom, inkl hans gamla mamma, vad nu hon gjort för ont i det hela...
Nja, kollade Ananais inlägg och även om det håller en även för tråden låg nivå så ser jag inte att det skulle försämra Ebbas sits i utredningen om grovt förtal. Jag håller med; tanten ser snäll ut och mödrars relation till sina söner består in i döden. Att han skrivit sig på hennes adress och fått henne att sitta i styrelsen och som ägare till ett bolag som han egentligen driver är inte hennes fel.
Ett åtal gällande grovt förtal skall baseras på den aktuella händelsen och dess spridning. Vad som skrivs på Flashback kan möjligen vara konsekvenser av facebookinlägget, men saknar relevans. Den verkligt stora spridningen inträffade ju efter att JB anmält henne. Som du ser av mina inlägg har både husaffären och och Ebbas facebook gått mig totalt förbi (m a o jag är inte så betuttad i Ebba att jag följer henne på facebook) fram tills anmälan om förtal dök upp i andra nyhetsmedia än den gamla tabloid-pressen.
Man har sonat sina brott när straffet suttits av. Från det till att få upprättat förtroende och respekt är det dock långt. Jag har ytterst svårt att fördra det brott som JB åtalats och i domstol fällts för. Du borde känna samma sak.