2021-03-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det vore trevligt om du kunde fortsätta din häxjakt på Esbjörns ombud i den tråd detta ombud själv har här på Flashback!
Denna tråd handlar om Ebba vs Esbjörn, varken Ebbas eller Esbjörns ombuds personligheter har med affären att göra, respektera!
Klart att ombudet har med affären att göra... Vem tror du företräder Esb i rätten - hans mamma?
Du drar ju in Ebbas barn i tid och otid - vilka definitivt inte har ett skit med saken att göra, så du ska nog bara vara tyst och aldrig mer uttala dig.
2021-03-10, 20:22
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har läst suddade inlagor utlagda av Ebbaister, dom fäster jag inte så stor vikt vid.

Lovar du att läsa de nästa dokument som lämnats in av Binninge till tinget i så fall?
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Binninge lägger ut bilder och skriver om sin mamma på sin öppna Facebook. Det är han som drar ut henne i offentligheten. Det är inte riktigt snällt i hans position. Han borde kolla med henne om hon verkligen vill det.

Varför har han en försvarare förresten?

Otillräckliga egna juridiska kunskaper skulle jag tro....
Medlem
Citat:
Titta du kan ju låta bli att vara ganska lite otrevlig om du tar i. Det var inte så svårt va?
A/ Jag hade aldrig hört talas om generalfullmakt fören igår. Jag googlade då ordet och läste bland annat följande En generalfullmakt är en obegränsad fullmakt, med andra ord en fullmakt utan inskränkningar. En generalfullmakt ger således befogenhet att vidta alla åtgärder som den som ställer ut fullmakten själv får göra. Motsatsen, en fullmakt som enbart ger rätt att vidta vissa åtgärder, kallas enkel fullmakt. Generallfullmakt gäller mellan person A och B. Men påverkar även förhållandet till person C.
Vad jag vill få fram av detta är att det ligger i vågskålen för att Esbjörn inte är riktigt tillräknelig. Det är för mig oväsentligt vad han själv säger eller vad hans försvarare säger. Jag vet inte ens om försvaret sagt det, det florerar så mycket ryckten på denna tråd. Och som sagt, den är inte det enda jag har i mitt liv. Även om den just nu är ett väldigt skojigt inslag.
Men för mig skulle det vara viktigt om Esbjörns är lite egen på ett sätt som borde väcka misstanke hos Ebba. Även om det är oviktigt juridisk så är det inte oviktigt moraliskt.
ÄR det verkligen för myket begärt att man tar reda på de mest fundamentala sakerna innan man öppnar foderluckan och spammar tråden med en massa fantasier som man byggt på att man inte vet vad saken handlar om?
Att folk är dryga beror på att du själv är så fruktansvärt dryg och bara öser ur dig skit istället för att ta komma med relevanta synpunkter baserade på vad som framkommit.
2021-03-10, 20:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursäkta men vilken värdighet? Att tjata om att få köpa hans hus. Ha en värdering som visar 4,2+200 tusen. Värderingen är byggd på fritidshuset i befintligt skick.
Och då bjuda 400 tusen under vad mäklaren sagt. Är det det du kallar vänlighet?

Det var 4,2 +- 200 och det var enligt vad som framkommit Esb som satte priset på 3,9 då EB bjöd 3,8
slutet gott och pappret som dom skrev på togs fram enligt bådas önskemål.
Och för att du är lat och några säger att jag ej ger källan så håll till godo.

Citat:
Aftonbladet har tagit del av värderingen som är gjord av Notar. Den utgick bland annat från taxeringsvärdet (3,5 miljoner kronor), läget och husets skick. Mäklaren konstaterar att läget är mycket bra men att huset är i behov av omfattande renovering.

Värdet sattes till 4,2 miljoner kronor, plus minus 200 000 kronor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
2021-03-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Alltså kom igen, det är inte riktigt samma sak. Det är väl inte okej att ta någon annans bilder och sprida det med dynga och nedvärderande ord. Alltså hur lågt ska ni sjunka i er stid för Ebba. Ni blir inte ett dugg trovärdiga.

advokat menar jag såklart. Hans advokat.
Jag har bara sett länkar till Binninges Facebook med egna kommentarer om inläggen. Det är inte att ta någon annans bilder. Det är helt upp till Binninge att avgöra hur offentlig han väljer att vara, man bör så klart kontrollera med sina åldriga föräldrar om de tycker att det är OK.

Du är på Flashback och klagar på yttrandefrihet. Då är du kanske på fel forum?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-10 kl. 20:29.
2021-03-10, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Klart att ombudet har med affären att göra... Vem tror du företräder Esb i rätten - hans mamma?
Du drar ju in Ebbas barn i tid och otid - vilka definitivt inte har ett skit med saken att göra, så du ska nog bara vara tyst och aldrig mer uttala dig.

Det är inte jag som drog in Ebbas barn, det gjorde hon alldeles själv!
Lagom innan jul sökte falska Ebba empati med att använda sina barn om att de var hemlösa, smaklösare uttalande har man sällan skådat, fy fan på ren Svenska!
Ebba "pissade" på människor vilka verkligen är hemlösa!
2021-03-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Otillräckliga egna juridiska kunskaper skulle jag tro....
Så klart. Det gick inte så bra sist han skötte sitt eget försvar. Två år fängelse om jag inte minns fel. Det känns märkligt om man inte skulle få informera allmänheten om det kloka med att undvika honom som ombud.
2021-03-10, 20:36
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Titta du kan ju låta bli att vara ganska lite otrevlig om du tar i. Det var inte så svårt va?
A/ Jag hade aldrig hört talas om generalfullmakt fören igår. Jag googlade då ordet och läste bland annat följande En generalfullmakt är en obegränsad fullmakt, med andra ord en fullmakt utan inskränkningar. En generalfullmakt ger således befogenhet att vidta alla åtgärder som den som ställer ut fullmakten själv får göra. Motsatsen, en fullmakt som enbart ger rätt att vidta vissa åtgärder, kallas enkel fullmakt. Generallfullmakt gäller mellan person A och B. Men påverkar även förhållandet till person C.
Vad jag vill få fram av detta är att det ligger i vågskålen för att Esbjörn inte är riktigt tillräknelig. Det är för mig oväsentligt vad han själv säger eller vad hans försvarare säger. Jag vet inte ens om försvaret sagt det, det florerar så mycket ryckten på denna tråd. Och som sagt, den är inte det enda jag har i mitt liv. Även om den just nu är ett väldigt skojigt inslag.
Men för mig skulle det vara viktigt om Esbjörns är lite egen på ett sätt som borde väcka misstanke hos Ebba. Även om det är oviktigt juridisk så är det inte oviktigt moraliskt.

Men hallå??? Den interna konflikten? Please höj nivån lite på diskussionen så att det verkligen bli intressant. Ja, det är självklart att person C påverkas eftersom B får genomföra alla slags rättshandlingar mot C med bindande verkan för A. Det är liksom vitsen med en fullmakt.

Men den stora frågan är. Om man är så pass kognitivt funktionsnedsatt att man behöver ge någon en generalfullmakt, har man då kapacitet att förstå vad det är man skriver under? Om man inte har det, ja då torde ju fullmakten vara ogiltig, inte gentemot person C som är i god tro, men person B är i ond tro i alla rättshandlingar hon vidtar för A:s räkning och därmed obegränsat ansvarig gentemot A. I det aktuella fallet så blir det extra intressant om det nu stämmer att MPL först sökt ett förordnande som God man för Esbjörn men när den ansökan avslogs istället utverkat en generalfullmakt. Och som jag skrev tidigare ovan. Hur sjutton kan Esbjörn vara kognitivt tillräknelig nog att 2 december skriva under en [giltig?] generalfullmakt, när man menar att han 20 aug inte var tillräknelig nog för att skriva under köpeavtalet. Det lirar liksom inte...
2021-03-10, 20:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Det har väl gått dig förbi att den verkliga olyckan var att Ebba B med stålviljan bestämt sig för Esb hus? Det är bra hon inte kunde muta sig förbi (200 000 sek) den negativa uppmärksamhet hennes sjukliga begär efter den gamla mannens hus blottlägger.

Detta handar inte ett smack om juridik utan om en politiker som är så styrd av begär att hon kör både sig själv och det parti hon kapat i botten.

Det är patetiskt att förövarens patologiska mani efter Esb,s hus urskuldas med ytterligare förtalsgrundande, smutskastning av offret. Ute i ljuset (till allmän beskådan)med hennes elitistiska, perversa lystenhet efter just Esb,s hus.

Det stundar två stycken huvudförhandlingar vilka kommer fylla partiledarns agenda fram till valet. Hur många gånger kommer svenska folket få se Ebt snäsa av journalister som hon gjorde med Anders Holmberg i 30-minuter. Ebba kommer bli varse att journalister är inte lika lätta att köra över som Esbjörn och dom makthungriga syltryggarna i KD.

Journalister med agendan att smutskasta EB genom media får räkna med att hon ger svar på tal.
finns ett ordspråk som stämmer bra här "ge dig inte in i leken om du ej leken tål"
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så klart. Det gick inte så bra sist han skötte sitt eget försvar. Två år fängelse om jag inte minns fel. Det känns märkligt om man inte skulle få informera allmänheten om det kloka med att undvika honom som ombud.

"Den som anlitar sig själv som advokat får en idiot till klient" Gammalt djungeordspråk
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Alltså kom igen, det är inte riktigt samma sak. Det är väl inte okej att ta någon annans bilder och sprida det med dynga och nedvärderande ord. Alltså hur lågt ska ni sjunka i er stid för Ebba. Ni blir inte ett dugg trovärdiga.

advokat menar jag såklart. Hans advokat.
Har han advokat? Förordnat målsägarbiträde eller anlitat ombud?
Troligen anlitat ombud och då blir frågan för vilka pengar då?

Eller är det så att även den tjänsten ingår i advokat Hurtigs fallskärm till Binninge precis som kontorsutrymme och andra tjänsteförmåner? Svart och skattefritt eftersom Binninge både har kronofogden efter sig och inte betalat skatt.Då växer härvan betydligt.
Senast redigerad av Ananias 2021-03-10 kl. 20:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in