2021-03-10, 19:56
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Du kan ju meddela det till Esbs egna juridiska ombud som faktiskt har lämnat in att EB avtalat ett rimligt pris på huset samt att Esb inte är dement, detta som inlagor till rätten.

Det är ju lite märkligt hur du protesterar mot de inlagor som Esbs egna ombud lämnat in, för det har faktiskt redan hänt.
Jag protestera inte, jag funderar.
Jag har inte sett de bilagorna du hänvisar till.
2021-03-10, 19:59
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag protestera inte, jag funderar.
Jag har inte sett de bilagorna du hänvisar till.

Då kanske du ska granska de inlagor som Esbs egna ombud har lämnat in till tinget.

De har lagts in som länkar massor med gånger i denna tråd, och även om du själv medgett att du är lat, så kan det vara bra om du läser dem.
2021-03-10, 20:00
Medlem
V-Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ju mer skada och spridning Ebbas förtal lett till ju sämre blir det givetvis för henne. Självklart kan Binninge och hans försvarare ta upp att t.o.m hans mamma med namn och bild blev uthängd som klandervärd efter Ebbas uttalande! Varför skulle han inte kunna det menar du? Hans mamma hade ju aldrig blivit det annars, det är ju Ebba som orsakat allt hat genom sitt förtal mot Binninge.

Var skedde det?
2021-03-10, 20:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jovisst kan hon köpa annat hus, men inget konstigt i att fråga om en fastighet där både tomt och hus ser väldigt övergivet ut. Där det är allmänt känt på bygden att ingen nyttjar huset.
Fast det hör ju knappast hit. Outnyttjade sommarstugor finns det många av. Jag kan ju plötsligt från ingenstans få för mig att just jag har bättre rätt till dom.
2021-03-10, 20:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Då kanske du ska granska de inlagor som Esbs egna ombud har lämnat in till tinget.

De har lagts in som länkar massor med gånger i denna tråd, och även om du själv medgett att du är lat, så kan det vara bra om du läser dem.
Vet du så engagera är jag inte i ämnet så jag begär ut dom.
2021-03-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vart vill du komma?

Vi har föreningsfrihet i Sverige.
Javisst, och det är inte heller förbjudet att skriva att ordföranden i ett nätverk med tidigare dömda brottslingar är en dömd brottsling. Jag är dock fortfarande intresserad av information om varför Monica Pernroth valde att engagera sig med denna grupp av tidigare brottsdömda. Det är ju hon som är länken som förenar Binninge med Esbjörns fastighetstvist. Vad var hennes syfte med engagemanget i detta nätverk?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butt-och-sjodin-gar-samman
Citat:
SSU:s förre ordförande Anna Sjödin och nöjesprofilen Billy Butt har gått samman för att stärka rättssäkerheten. Båda ingår i styrelsen för den nybildade Rättssäkerhetsorganisationen, uppger Dagens Nyheter.
Syftet med föreningen är att väcka debatt om rättssäkerhetsfrågor och att ge råd till brottsoffer och åtalade. Grundare och ordförande är Johan Binninge, som precis som Sjödin och Butt, anser sig oskyldigt dömd.

Fjärde ledamot i styrelsen är läraren Monica Pernroth, som arbetar för per- soner hon anser vara oskyldigt dömda.
2021-03-10, 20:06
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
.....

Sen kommer mina vidare spekulationer som jag inte har några fakta att stödja mig på utan gissar vilt.

Det är en bra spekulation:
Då pekar det på 2 läger som agerat samtidigt. Matz är läger 1 och de övriga läger r 2.
Läger 2 med Binninge går från dag 1 ut med §31 och valsar den vägen med facebook-strategin.
Läger 1 med Matz kör "avtalet" via Expressen. Sen möts dessa 2 i Marielund och samkör.
Sen inser båda lägren att avtalet från 2007 är kört och kör då enbart §31 och Matz åker hem och tappar sen kontroll över utvecklingen, där han i sitt raseri gör bort sig på nätet...

Frågan är om Binninge även gav Matz råd, och i så fall ett uselt och felaktigt råd gällande avtalet eftersom Matz viftade med detta i Expressen, och den blaskan kollade inte ens upp det juridiska för Brännström litade på Binninge.....big fail.
2021-03-10, 20:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Fundering som kanske varit uppe tidigare, men vem gav Ebba kontonumret som hon satte in handpenningen på och när? Någon som vet? Handpenningen skulle ju betalas senast 5 dagar efter kontraktsskrivande. Fick Ebba kontonumret redan vid avtalstecknande så indikerar ju det att Esbjörn vid avtalstecknandet var tillräckligt klar i knoppen för att hitta/komma ihåg samt uppge kontonummer och uträckt sin handling till att inte bara skriva på där han anvisades ("Skriv där, skriv där, skriv där...").

Om man uppgivit kontonumret senare så är ju det en konkludent handling med uppfyllande av kontraktsvillkoren och står i strid med hans uttalade ångrande av undertecknande.

Om man nu förutsätter att det är Esb som gav henne det och det är också mest troligt.
Och att han ej skulle vilja sälja innan det blev känt för M-gård faller iom. det.

Att någon i Esb närhet var informerad innan han skrev på papperna är inte så troligt då helvetet brakade lös först någon v efter och det stämmer bra med att M-gård var bortrest och MZ och esb har ej haft mer än sporadisk kontakt, kvar är ju då denna Ulf som kanske inte är så god vän längre sen hans bil blev bucklig.

Ja det är kanske först när M-gård kom hem som någon som hade anledning att dra upp detta att han ej styrde sin egna vilja enligt henne och iom det som kom fram den 3:e på MPLs Face blev det ännu mer klart att det var M-gård som kontaktade henne (MPL) när hon blev varse vad han gjort och mediadrevet blev planerat och iom det så faller många bitar på plats.

mpl face :https://imgur.com/a/hxPRYv7

Deras planering samt möjlig tid för att kunna skriva avtalet med info mm om Esb konto nr:
https://imgur.com/a/LK1YNFj
2021-03-10, 20:10
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vet du så engagera är jag inte i ämnet så jag begär ut dom.

Du känns ju hyfsat investerad i det här, och under din aktiva tid har dessa dokument med regelbundenhet publicerats om och om igen, så det känns märkligt att du inte någon gång läst dem eller förstått dem.
2021-03-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Ju mer skada och spridning Ebbas förtal lett till ju sämre blir det givetvis för henne. Självklart kan Binninge och hans försvarare ta upp att t.o.m hans mamma med namn och bild blev uthängd som klandervärd efter Ebbas uttalande! Varför skulle han inte kunna det menar du? Hans mamma hade ju aldrig blivit det annars, det är ju Ebba som orsakat allt hat genom sitt förtal mot Binninge.
Binninge lägger ut bilder och skriver om sin mamma på sin öppna Facebook. Det är han som drar ut henne i offentligheten. Det är inte riktigt snällt i hans position. Han borde kolla med henne om hon verkligen vill det.

Varför har han en försvarare förresten?
2021-03-10, 20:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
A. Då får man ju gissa sig till vad det är du vill få fram i detta inlägg. Du menar att Esbjörn å ena sidan är så pass väck i skallen att han behöver ge någon en generalfullmakt, men samtidigt är så pass klar i skallen att han förstår vad det är han skriver under när han lämnar sitt väl och ve i MPL:s händer? Du känner kanske att det verkar föreligga en intern konflikt i det resonemanget. Med andra stycket går det inte ens att gissa sig till vad du menar. I fallet skriftlig generalfullmakt, så är påverkan för tredje man ytterst begränsad.

B. När du nämner detta i det sammanhang som du gör så får man väl dra slutsatsen att du menar att att Esbjörn är så illa däran att det märks på honom och att han därför som en sista egen viljeyttring gett MPL generalfullmakt och att Ebba borde insett det bara genom att tala med honom. Tycker du att hans framträdanden i TV ger detta vid handen?
Titta du kan ju låta bli att vara ganska lite otrevlig om du tar i. Det var inte så svårt va?
A/ Jag hade aldrig hört talas om generalfullmakt fören igår. Jag googlade då ordet och läste bland annat följande En generalfullmakt är en obegränsad fullmakt, med andra ord en fullmakt utan inskränkningar. En generalfullmakt ger således befogenhet att vidta alla åtgärder som den som ställer ut fullmakten själv får göra. Motsatsen, en fullmakt som enbart ger rätt att vidta vissa åtgärder, kallas enkel fullmakt. Generallfullmakt gäller mellan person A och B. Men påverkar även förhållandet till person C.
Vad jag vill få fram av detta är att det ligger i vågskålen för att Esbjörn inte är riktigt tillräknelig. Det är för mig oväsentligt vad han själv säger eller vad hans försvarare säger. Jag vet inte ens om försvaret sagt det, det florerar så mycket ryckten på denna tråd. Och som sagt, den är inte det enda jag har i mitt liv. Även om den just nu är ett väldigt skojigt inslag.
Men för mig skulle det vara viktigt om Esbjörns är lite egen på ett sätt som borde väcka misstanke hos Ebba. Även om det är oviktigt juridisk så är det inte oviktigt moraliskt.
2021-03-10, 20:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du känns ju hyfsat investerad i det här, och under din aktiva tid har dessa dokument med regelbundenhet publicerats om och om igen, så det känns märkligt att du inte någon gång läst dem eller förstått dem.
Jag har läst suddade inlagor utlagda av Ebbaister, dom fäster jag inte så stor vikt vid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in