2021-03-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Judendomen utgör inte ett lika stort hot mot Sverige som islam. Inte i närheten. Precis som kristna så är judar i Europa väldigt sekulära och genomgått en upplysning. Synagogor ja, moskéer nej.

I Sverige har man velat avskaffa religionens betydelse och följer man seden i landet så håller man religionen i det privata utan att synliggöra det. Varför tycker muslimer att det är respektlöst om en västerländsk kvinna vill gå lättklädd i ett muslimskt land där kvinnor täcker sina kroppar, men ser inte likhet i hur dom själva täcker sig i religiösa plagg i ett land där religionen inte skall synas. Det är inte alls konstigt om ngn ogillar när man inte respekterar gammalsvenskarnas värderingar vad gäller religioner. Jag tycker svenskarna är oerhörd toleranta eftersom inte flera är emot religiösas "uniform." Om man ogillar religiösa plagg och tycker att de inte hör hit blir man kallad för rasist. Är muslimer också rasister när de inte tillåter västerlänningar gå i sina "uniform" i deras länder?

Har man respekt för gammalsvenskarnas värderingar kräver man inte att få bygga ett skrytmoske i centrala lägen som i ett islamstyrd land. Vill man utöva sin religion enl. landets seder så har man en källarlokal i periferin med få besökande. Vill man synliggöra sin religion och tycker man att religionen är det viktigaste i ens liv. borde man kanske flytta till ett islamistiskt land.
Citera
2021-03-10, 19:26
Medlem
theshades avatar
Ett av alla beslut jag ångrar är att jag inte gick fram och tog Jomshof i hand när jag såg honom på stan under förra valrörelsen. Rådigare och mer frispråkig karl finner man inte söder om Örebro (där Markus Allard håller hus).

Självfallet har han helt rätt om islam. Jag sa samma sak innan mångkulturalismen och massinvandringen. Lika sant då som nu, men vid det här laget borde vi hajat att det är ogörligt och ge upp experimentet som var dödsdömt från början.
Citera
2021-03-10, 19:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag tror många svenskar/ateister/icke-muslimer överlag tyckt att deras tillvaro varit någorlunda okomplicerad hittills. Men i och med att religionens inflytande i landet ökar har det blivit nödvändigt för dessa att kräva sin rätt att leva i ett sekulärt samhälle.

Det beror ju på vem du frågar. Frågar du folk som bor i islamiserade ghetton även i Sverige kan man få höra att man är smutsig som äter gris, att man är en hund, väldigt fula tillmälen på arabiska om det ena och det andra. Om man är tjej kan man få höra både det ena och det andra hur mycket hora man är om man inte lever som dessa. Barnen vräker ur sig oförskämdheter som dessa på gårdarna, som dom hört från vuxna. Barn blir slagna på öppen gata av vuxna, barn pratar i skolan om hur mycket stryk dom får hemma. Den ena och den andra ska knullas då dom har en annan syn på sex och relationer, med nedvärderande epitet för att man är svensk, ickemuslim osv. Det spottas mot svenskar, mot hundar som står utanför butiker med mera. Kriminaliteten och rå verklig rasism riktas mot svenskar från dessa. Man väljer svenska brottsoffer för att man ser ned på dom, för att man hatar dom. Man förnedrar, trakasserar ständigt folk.

Det här är bara några få exempel jag sett och upplevt själv, i mitt eget land. Så att det varit okomplicerat får stå för dig, det är säkerligen för att du inte bor eller vistas i ett islamiserat område. Att man beklagar sig om "islamofobi" och hur synd det är om muslimer, när stora delar av den muslimska befolkningen beter sig enligt ovan är ju väldigt märkligt. Självinsikten verkar vara mycket liten. Svenskar beter sig ju knappast så mot muslimer.
Senast redigerad av 8711 2021-03-10 kl. 19:37.
Citera
2021-03-10, 19:33
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Brunråttorna i SD flyttar sig längre och längre mot renodlad högerextremistisk retorik. Naturligtvis medvetet då de vill se exakt hur mycket och hur gärna Kristersson vill kunna bilda regering, och som bonus får de pissa på de s.k "liberalerna" och Sa-Burundi som ängsligt försöker äta kakan och ha den kvar.

Typiskt en kommunist att försvara en hatisk kvinnofientlig religion, vänstern är en psykopat sjukdom.
Citera
2021-03-10, 19:34
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ett av alla beslut jag ångrar är att jag inte gick fram och tog Jomshof i hand när jag såg honom på stan under förra valrörelsen. Rådigare och mer frispråkig karl finner man inte söder om Örebro (där Markus Allard håller hus).

Självfallet har han helt rätt om islam. Jag sa samma sak innan mångkulturalismen och massinvandringen. Lika sant då som nu, men vid det här laget borde vi hajat att det är ogörligt och ge upp experimentet som var dödsdömt från början.

Jag som är SD:are kan ju ändå tycka att självklart så är uttalandet väldigt generaliserande och för de fredliga muslimer i Mellanöstern som utövar sin religion så tycker jag dessa skulle kunna ha en rätt att ifrågasätta Jomshof uttalande.

Men självklart ska vi inte ha islam i Sverige och det är ju en helt annan sak och fråga egentligen och det som nog Jomshof menar i grunden. Tycker det är förkastligt att vi ens har moskeer i Sverige, där är jag av den radikala åsikten att islam i Europa får isåfall utövas i vardagsrummet och inte i en skattefinansierad moske. (Och då ingen hedersislam då förstås).
Citera
2021-03-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det är islam inte muslimer som han kritiserar. Alltså dessa påbud som även extremt många muslimer tycker är avskyvärda. Likt många kristna skulle tycka om kristendomen hade samma regler som på 1400-talet.

Tror det är en medveten nivåhöjning av SD. Man har märkt att man tappar när man inte talar klarspråk och att folk då kanske vänder sig till mesarna M.
SD får ju inte glömma att 80% av befolkningen samt media består av idioter.
Därför gäller det att vara väldigt tydlig vad man menar. Nu kritiserar Jomshof helt korrekt själva religionen Islam, men de ovan nämnda fattar inte att det är nån skillnad mellan Islam som ideologi och vanliga muslimer.

Därför anses Jomshof ha sagt att alla muslimer är avskyvärda.
Citera
2021-03-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Lustigt att den där Leila Ali Elmi var med i debatten i programmet. Hon själv är ju inröstad ända in i riksdagen via organiserade personkryss från invandrare, muslimer och klanröstning. Ännu ett problem med islam alltså.

https://uvell.se/2018/09/18/fragetecknen-kvarstar-kring-leila-ali-elmi/
Letade efter klassikern på youtube med över 100 000 visningar där Henrik Vinge debatterar i riksdagen med fröken Leila Ali Esbati men tyvärr har dom plockat bort den. Synd!
Citera
2021-03-10, 19:41
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Jag som är SD:are kan ju ändå tycka att självklart så är uttalandet väldigt generaliserande och för de fredliga muslimer i Mellanöstern som utövar sin religion så tycker jag dessa skulle kunna ha en rätt att ifrågasätta Jomshof uttalande.

Men självklart ska vi inte ha islam i Sverige och det är ju en helt annan sak och fråga egentligen och det som nog Jomshof menar i grunden. Tycker det är förkastligt att vi ens har moskeer i Sverige, där är jag av den radikala åsikten att islam i Europa får isåfall utövas i vardagsrummet och inte i en skattefinansierad moske. (Och då ingen hedersislam då förstås).

Jag tycker synd även om de "moderata" muslimerna eftersom de tvingas in i ett väldigt snävt moraliskt system. Jag är SD:are och långt ifrån HBTQ-supporter men även inom "moderat" islam så är homosexuella fredlösa och familjer säger upp kontakten med döttrar som skaffar relationer utanför islam etc. Det är stor skillnad på att vara sekulärt kristen i svensk mening och att vara "moderat" muslim.

Inte en endaste svensk skattekrona ska gå till islam. Vare sig föreningar, bönetorn eller moskéer. Allt annat är stöld. En stöld som pågått och pågår för fullt.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Letade efter klassikern på youtube med över 100 000 visningar där Henrik Vinge debatterar i riksdagen med fröken Leila Ali Esbati men tyvärr har dom plockat bort den. Synd!

https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/videos/henrik-vinge-sd-leila-ali-elmi-mp/1090768344416988/

https://www.youtube.com/watch?v=CNdRyITEM1w
Citera
Avslutad
Jomshof har som vanligt helt rätt, han är skarp och talar klarspråk - en helt avsaknad hos övriga politiker.

Sen var det någon mer snubbe från Irak eller vad det var, i agendan som var HBTQ-gay eller vad det kallas - som talade klarspråk om Islam och vilken jävla piss religion det är, han fullständigt pissade på Islam med all rätt, inför dom där 2 mupparna som blev skitsura och började gorma tillbaka om att islam respekterar allt och massa annat skitsnack. Nä, fyfan.

Feminister och refugees-welcome tjejer är INTE representativa för vad folket i stort tycker, dom är helt enkelt inte välkomna hit om folket själva får bestämma. Det är bara våra värdelösa politiker som dragit hit smutset.
Citera
2021-03-10, 19:42
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Om vi bara hade kunnat få muslimerna att acceptera våra svenska värderingar, dvs HBTQ/Pride, aborter, porr, rasblandning, feminism och genus så hade allt varit helt underbart. Mångkulturen hade fungerat, och vi hade dansat hand i hand mot solnedgången.

Jomshof och några imamer och IS återvändare i en Prideparad. Världen håller andan...
Citera
2021-03-10, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/videos/henrik-vinge-sd-leila-ali-elmi-mp/1090768344416988/

https://www.youtube.com/watch?v=CNdRyITEM1w

Fyfan blöder i öronen på att lyssna på det där, retorisk katastrof och total oduglighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in