2021-03-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
https://ledarsidorna.se/2021/03/annie-loof-oppnar-for-den-mest-islamistvanliga-regeringen-nagonsin/

Personligen tycker jag lika illa om Islam som jag tycker om Nazism.

Jomshof har naturligtvis rätt. Alla kulturer och eller religioner är inte lika bra för samhällsutvecklingen eller mänskligheten.

Givetvis har Jomshof rätt. F.ö kom nazisterna bra överens med religionen islam. T.o.m så bra att det fanns två helmuslimska SS-divisioner. Nazisterna byggde dessutom upp en imamskola i Dresden.
Citera
2021-03-10, 14:30
Medlem
"Stötande". Really? Tänk vilka ömmande hjärtan dessa politiker har!

Men dra igen era lögnmaskiner! Det finns ingen som tror på att Ulf blir stött av ett sådant uttalande. Skulle påstå att 90% av den vita befolkningen i detta land mer än gärna skulle slippa ha något som helst att göra med araber, negrer och islam. Hur länge till ska man orka lyssna på dessa inövade åsikterna?
Citera
2021-03-10, 14:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Så nu är du helt plötsligt en konspirationsteoretiker? Varför går du inte med i NMR istället för afs? Visste att du skulle trycka på judefrågan för att pika SD.

Jag lever hellre under zionistisk finansmakt än under sharialagar. Och givetvis är inte det förstnämnda något som utgör ett direkt förtryck mot gemene man jämfört med om vi hade ett islamistiskt kalifat i Sverige.

Är det de enda två alternativen som Sverige och svenska folket har att välja på? Om du inte själv tillhör det folket så vet du helt enkelt för lite om vad de har gjort och vilka planer de har för väst. Du gör klokt i att snarast sätta dig in i frågan. Kom ihåg att sådana som jag tidigare stod där du står nu.

Jag har inte gott med i någonting. Inte ens M när det begav sig.
Citera
2021-03-10, 14:37
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Knepigheten består i att kallar man en religion ”avskyvärd” innebär det såklart in förlängningen att de som följer denna religion är avskyvärda. Jag tycker politiker ska föregå med gott exempel och inte håna människor. Det finns det gott om andra i samhället som kan sköta.

Om Jomshof vill kritisera delar av en religion eller vissa personer som utövar denna religion har jag absolut inga problem med det.

Det är ju som sagt var det han gör anser jag helt klart. Han varken hånar eller kallar människor något. Han stöttar snarare den som lämnar eller tar väldigt lätt på islam, men det tillåts ju inte av den stora muslimska massan av människor som inte tolererar sådant, inte heller i Sverige men särskilt inte i världen och i områden och länder där islam är rådande och styr samhället. Då får man ju enorma problem med ett sådant synsätt och sådana försök. Det är ju det han säger.

Håller inte alls med om att enskilda behöver vara avskyvärda för att islam som ideologi är avskyvärd. Folk som lämnar islam eller tar lätt på det har snarare stöd. Men visst, folk som fullt ut lever efter koranen och plågar andra är avskyvärda, absolut, men det borde du också tycka rimligtvis.
Senast redigerad av 8711 2021-03-10 kl. 14:41.
Citera
2021-03-10, 14:39
Medlem
happilappis avatar
Än en gång säger SD sanningen och alla låtsas som att dom är upprörda.
Citera
2021-03-10, 14:45
Moderator
Meijis avatar
Trådar om samma ämne sammanfogade.

/Moderator
Citera
2021-03-10, 14:48
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Där han av många anses ha talat klarspråk om religionen och ideologin islam

[citation needed]
Citera
2021-03-10, 14:50
Medlem
smoerreboms avatar
Det är ändå klumpiga formuleringar av personer som arbetar heltid med detta och tjänar 70k. Jomshof gör ju gällande att han studerat en massa kring islam.

Det är givetvis en massa problem med islam som gör att det inte är värt riskerna med att ta hit mer av dem osv osv blah blah men det hade inte varit så svårt att säga att islamismen är en avskyvärd ideologi eller att politisk islam är ett hot mot den västerländska liberala demokratin.

M borde ha haft lite spine och bara sa sagt inga kommentarer.

Man undrar om SD inte medvetet försöker provocera fram sånt här eller om det är språket som är otillräckligt.
Citera
2021-03-10, 14:51
Medlem
u.chesters avatar
Inget att bli upprörd över tycker jag.

Alla religioner är avskyvärda, utan undantag. Islam är inte värre än kristendom eller hinduism. Möjligen ligger de några år(hundraden) efter i utveckling bara, annars är det samma idioti oavsett namn.
Citera
2021-03-10, 14:56
Medlem
bombaccis avatar
Det är det kristna och kapitalistiska usa som startat flest krig. Sd är ute och cyklar som vanligt.
Citera
2021-03-10, 14:57
Medlem
8711s avatar
Som ett brev på posten precis som vanligt när vänstern och media begär det av Kristersson.

Själv tycker jag Kristerssons ministerperiod var vidrig och avskyvärd när han såg till att tusentals svenskar tog livet av sig i ren desperation i utebliven inkomst från sjukförsäkringen och tvingande till arbete trots svåra sjukdomar. Jag har själv familjemedlemmar som drabbades. Samma Kristersson som hela sitt politiska liv varit för fri invandring och öppna gränser.

Han har NOLL trovärdighet gällande dessa frågor om invandring och kriminalitet. Att han vill islamisera Sverige och blundar för islams faktiska konsekvenser, även för tidigare muslimer, muslimer som tar mer lättsamt på islam med flera är ju talande. Han går i försvar för strikt islam som vi ser bland många män, i moskeérna, i centrumen, på kafeérna, i hemmen, bland hederspappor och bröder, i klaner och släkter. Det går Kristersson gärna i försvar för, då vet alla alltså det.

Citat:
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof kallar islam för en ”avskyvärd religion” – något som delas av partikollegan Björn Söder.

Nu riktar både Centerpartiet och Moderaterna stark kritik mot uttalandet.

”Direkt stötande”, konstaterar M-ledaren Ulf Kristersson på Facebook.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39ROr9/hard-kritik-efter-sd-uttalande-om-islam-stotande
Senast redigerad av 8711 2021-03-10 kl. 15:03.
Citera
2021-03-10, 14:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det är ändå klumpiga formuleringar av personer som arbetar heltid med detta och tjänar 70k. Jomshof gör ju gällande att han studerat en massa kring islam.

Det är givetvis en massa problem med islam som gör att det inte är värt riskerna med att ta hit mer av dem osv osv blah blah men det hade inte varit så svårt att säga att islamismen är en avskyvärd ideologi eller att politisk islam är ett hot mot den västerländska liberala demokratin.

M borde ha haft lite spine och bara sa sagt inga kommentarer.

Man undrar om SD inte medvetet försöker provocera fram sånt här eller om det är språket som är otillräckligt.

Ja det är islam inte muslimer som han kritiserar. Alltså dessa påbud som även extremt många muslimer tycker är avskyvärda. Likt många kristna skulle tycka om kristendomen hade samma regler som på 1400-talet.

Tror det är en medveten nivåhöjning av SD. Man har märkt att man tappar när man inte talar klarspråk och att folk då kanske vänder sig till mesarna M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in