Citat:
Ursprungligen postat av
NyktertLiv
Absolut. Det är en vidrig religion som tyvärr till stor del utövas år 2021 på samma vis som kristendomen utövades på medeltiden. Men religionen i sig är varken bättre eller sämre än övriga ökenreligioner.
Alltså om man läser det som faktiskt står i respektive ”heliga” böcker.
Det var min poäng, eftersom skribenten jag svarade talade om det som står islams religiösa texter.
Religiösa vanföreställningar och värderingar förtjänar såklart inget annat än förakt, oavsett religion.
Kan inte hålla med mer, det är ju det som det sekulära Sverige har främjat sig ifrån men nu av någon märklig anledning bjuder in.
Det är rätt ofarligt att kritisera kristendomen i Sverige men totalt livsfarligt och livsförändrande att avbilda pedofilen Muhammed. Då är man helt plötsligt okänslig och mer eller mindre förtjänar allt hat som riktas mot en.
Vad jag minns så ansågs tex Ecce Homo snarast som efterlängtad, djärv och enormt lukrativ. Man kan väl fråga Samuel Paty anser om det...
Nä just det, en muslim skar halsen av honom och han hyllades av muslimer i hela världen medans regim-trogna såklart bara hoppades att händelsen skulle glömmas bort.
Tycker nog att det säger rätt mycket om hur farlig Islam är.