2021-03-10, 17:22
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pröva:

www.shorturl.at/rPR47

Jag gick in på eu´s hemsida.

428 misstänkta dödsfall . Nu vet man ej under hur lång tid?!

Så det är ingen mild medicin.
Citera
2021-03-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
"Kanske bäst att förbjuda alla att gå ut också?"

Sedan 1962 är det enligt lag förbjudet för barn att röra sig fritt.
Kallas skollagen. Slaveri, är ett annat ord. Politisk indoktrinering ett annat.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Har du en länk till den lagen eller är det där skitsnack som allt annat du skriver i tråden?

Skämtar du. Känner du inte till av vi har en skollag i Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skolplikt#Sverige
Senast redigerad av severustheemperor 2021-03-10 kl. 17:26.
Citera
2021-03-10, 17:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag gick in på eu´s hemsida.

428 misstänkta dödsfall . Nu vet man ej under hur lång tid?!

Så det är ingen mild medicin.
Jag angav bara det då flera anser att ivermectin kan ersätta vaccin. Man får här tänka på att ivermectin dessutom är relativt lite använt i EU.

Fick jag välja så är valet klart för min del.
Citera
2021-03-10, 17:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Om de hade varit ännu mer sluga hade de kanske inte stuckit ut som ett av världens värst drabbade länder, men jag vet inte.

Vaccinhetsen är tröttsam. Nån månad hur eller dit gör mycket lite skillnad i det stora hela.
Som jag påpekat hela tiden: det går inte att jämföra länder och hur de blivit "drabbade" eller ej. Alla länder har olika förutsättningar och med det sagt skulle UK i själva verket kunna vara det land som klarat sig bäst och Sverige sämst.

Jag tycker dock inte att man skall göra den typen av jämförelser. Det är ingen tävling.
Citera
2021-03-10, 17:32
Medlem
Citat:
Skämtar du. Känner du inte till av vi har en skollag i Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skolplikt#Sverige
Rycker du att skollagen är problematisk?
Citera
2021-03-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
https://www.bmj.com/content/372/bmj.n579

Den brittiska mutationen är 30-100% mer dödlig

Tegnell hade fel. Igen.

I månader yrade han om att mutationen troligtvis inte är dödligare eftersom "mutationer blir snällare med tiden", men "glömde" detaljen om GV5 och spikeroten . Pinsam är vad han är!

Fanns väl spekulationer om att viruset troligen skulle mutera till en snällare variant efter pandemin och det kan ju fortfarande inträffa. Inget utlovat och Tegnell var knappast ensam om den tanken, kommer inte ihåg om han ens uttalat den.

Misstänker att man sett lite för endimensionellt på det evolutionära trycket, i synnerhet om den mesta smittspridning sker innan allvarliga symtom utvecklats.
Citera
2021-03-10, 17:36
Medlem
Citat:
Jag angav bara det då flera anser att ivermectin kan ersätta vaccin. Man får här tänka på att ivermectin dessutom är relativt lite använt i EU.

Fick jag välja så är valet klart för min del.

Pfizers vaccin är helt klart farligare. 5x fler anmälningar om misstänkta dödsfall
på några månader mot tiotals år av användning. och 10 000 tals indevider med allvarliga biverkningar.
Pfizer. Nu uppe i 89239 anmälningar.

EU´s databas är intressant. Ger en ganska osminkad bild av riskerna med läkemedel.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-03-10 kl. 17:38.
Citera
2021-03-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rycker du att skollagen är problematisk?

Om du skall kommentera så kan du börja med att gå tillbaka för att se vad som diskuterades.
Citera
2021-03-10, 17:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Pfizers vaccin är helt klart farligare. 5x fler anmälningar om misstänkta dödsfall
på några månader mot tiotals år av användning. och 10 000 tals indevider med allvarliga biverkningar.
Pfizer. Nu uppe i 89239 anmälningar.

EU´s databas är intressant. Ger en ganska osminkad bild av riskerna med läkemedel.
Tror jag inte på. Pfizer har ett nödgodkännande och är i fas IV. Ett enda dödsfall och vaccinationerna skulle avbrytas.
Citera
2021-03-10, 17:45
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Läs studien i British Medical Journal om varför. Epidemiologi kurs A

Epidemiologi kurs A: om dödligheten är 50% högre så är det en linjär funktion som är oberoende av tid. Om dödligheten är densamma men smittsamheten högre så är funktionen exponentiell och har ofantligt större betydelse för dödligheten.

högre dödlighet brukar oftast betyda att spridningen minskareftersom folk inte går ut och sprider så mycekt. Ett tydligt exempel är SARS som hade så hög dödlighet att det aldrig blev nån pandemi.
Citera
2021-03-10, 17:48
Medlem
Citat:
Tror jag inte på. Pfizer har ett nödgodkännande och är i fas IV. Ett enda dödsfall och vaccinationerna skulle avbrytas.

Gå in och läs själv.
https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages&PortalPath=%2Fshared%2FPHV%20D AP%2F_portal%2FDAP&Action=Navigate&P0=1&P1=eq&P2=% 22Line%20Listing%20Objects%22.%22Substance%20High% 20Level%20Code%22&P3=1+42325700

Fliken längst till höger: Number of Individual Cases for a selected Reaction

I rullmenyn till vänster så kan du se vad de lagt anmälan under.

Det är det som jag sammanfattat: 2254 misstänkta dödsfall för Pfizer.

Citera
2021-03-10, 18:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det var ett intressant sätt att försvara någonting som man själv har varit med och hejat fram.

Vad menar du att jag har varit med och hejat fram?

Jag har inte varit påhejare av alltför hårda nerstängningar; åtminstone inte under lång tid. Hårda nerstängningar kan möjligtvis vara befogade under en begränsad tid, för att hindra att viruset får fäste. När nerstängningarna pågår under lång tid, så sliter nerstängningarna hårt på samhället och invånarna.

Citat:
Stora delar av Europa stängde ner och det hjälpte inte.

Det hjälpte på så sätt att smittspridningen dämpades. Men viruset försvann inte. Vi har sett att när viruset har fått stadigt fäste i en befolkning, så är det hopplöst svårt att få bort. Den strategi som har fungerat, är att aldrig låta viruset få fäste till att börja med.

Citat:
Norge ändrade nyss sina restriktioner för fyrtiotredje gången läste jag och det kommer få stora konsekvenser för dom med.

Varenda gång det har ropats på hårdare restriktioner, skolstängningar och lockdowns så har jag och andra varnat för att konsekvenserna kommer bli stora bla för barnen och att "lagom" kan vara bäst om man tänker på HELA folkhälsan.

Jag är motståndare till "lagom"-tanken.

Sveriges strategi var att låta smittan skölja genom befolkningen i "lagom" takt. Det fungerade icke. Resultatet är ett samhälle på halvfart, ökande restriktioner, och en mängd sjuk- och döds-fall.

En mycket bättre strategi hade varit att bekämpa epidemin så tidigt som möjligt, för att så snabbt som möjligt få samhället att fungera normalt igen. En sådan strategi hade varit gynnsam för både folkhälsan och ekonomin.

Citat:
Varenda gång har man blivit hånad att barnen är gnälliga, osv.

Du är inte ensam om att ha blivit hånad. Du har kanske sett "Swan65"s svordomar, eller "hardusettminapa"s anklagelser om nattligt urinläckage?

Citat:
Jag tycker det har varit en närmast panisk skräck för viruset som gjort att folk tappar förmågan att se i ett längre perspektiv.

Jag håller med om att det har saknats förmåga att se i ett längre perpektiv. I synnerhet gäller det Folkhälsomyndigheten.

När skidturisterna återvände med Corona-viruset från Alperna , så borde Folkhälsomyndigheten ha tänkt att ifall smittan kommer in i landet, så kommer det att tvinga fram ökande restriktioner, som kommer att vara smärtsamma för samhället och för folket. Men Folkhälsomyndigheten brydde sig inte. Dom lät smittbärarna forsa in i Sverige. Det hade varit så mycket lättare att stoppa smittan där och då. Men Folkhälsomyndigheten klarade inte att tänka i flera steg. Dom har hela tiden varit reaktiva istället för proaktiva.

Resultatet är lika tragiskt som förväntat.

Nu får vi hoppas att vaccinerna tar oss ur misären. Men vaccineringen går plågsamt trögt.

Citat:
Allt har för vissa handlat om att rädda dom mestadels väldigt gamla som har dött och det har varit en slags tävling om lägsta inrapporterade dödsfall som det ända mätverktyget i pandemin.

Men nu börjar vi så smått se dom riktiga konsekvenserna av pandemin inklusive nedstängningar och restriktioner och vi kommer få lida i säkerligen ett decennium.

Ja. Epidemin kommer att ha ett mycket högt pris. Jag föreslår att man skickar notan till Anders Tegnell.

Mycket av eländet hade kunnat undvikas ifall Folkhälsomyndighetens företrädare hade varit mer ödmjuka om sina begränsade kunskaper om ett nytt och okänt virus.

Citat:
Nu börjar rapporter om våld i nära relationer komma in, det pekar på en uppgång på ca: 20%

https://www.gp.se/debatt/m%C3%A4ns-v%C3%A5ld-mot-kvinnor-%C3%B6kar-i-g%C3%B6teborg-1.42419517

"Mäns våld mot kvinnor" är ett feministiskt stridsrop som feminister använder för att driva på könskriget.

Jag har ingen tilltro till feminister som använder slagordet "mäns våld mot kvinnor" för att skuldbelägga män som kollektiv.

Citat från insändaren:
De är offer för den skadliga maskulinitet som leder för många män till våld, kontroll och svartsjuka.
Har vi hört det förut? Det handlar om ännu ett försök att utmåla allt manligt som den stora ondskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in