2021-03-10, 12:58
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Köper förvisso det du säger, men jag är lite likadan. Har alltid Sl-kort, plankar aldrig, ordning och reda. Men även jag både glömde och lämnade det ett par gånger under denna period. Vid något tillfälle glömde jag fylla på det i tid och åkte utan kort, eftersom man aldrig blippar det och således glömmer bort det. Det var väl dessutom utlyst att kontrollanter ej förekom.
Jo precis, men hans kort låg såvitt jag förstod framme(?) och var fullt påladdat. Han känns inte heller som en person som Inte har koll på grejer och glömmer bort etc? Särskilt som han ska ha gjort en sökning på hur man köper biljett ? Men som du säger, alla kan glömma:-/
Citera
2021-03-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Tittar man på de där bilderna så kan jag för mitt liv inte förstå HUR det skulle kunnat vara en olycka/plötsligt sjukdom som orsakat? Hur hamnar DA därinne liksom?

Tänker samma. Hur i hela friden har han hamnat där om det var en olycka/sjukdom? Såvida inte något djur släpat honom dit??
Citera
2021-03-10, 13:00
Medlem
calle555s avatar
Jag tror mest på något slags fall, men ...

... den där terrängen med klippskrevor i skog är nog så mycket lodjursterräng det kan bli.

Jag vet att lodjur inte är aggressiva mot människor, och att det inte finns ett enda fall i Sverige där någon dödats av ett lodjur, men följer man efter ett till dess håla och tittar in, så ...

... nä förmodligen inte. Bara en extremt osannolik tanke.
Citera
2021-03-10, 13:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Tänker samma. Hur i hela friden har han hamnat där om det var en olycka/sjukdom? Såvida inte något djur släpat honom dit??
Så stora djur finns inte i Tyresta och inga djur som släpar in ”byten” i hålor etc. Äts det på kadaver så sker det under öppen himmel helt enkelt
Citera
2021-03-10, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Utan att vara insatt i fallet tycker jag det luktar blöt hund.
När sändes detta och var kan jag se GW prata om Arda?
Citera
2021-03-10, 13:09
Bannlyst
Citat:
Jo precis, men hans kort låg såvitt jag förstod framme(?) och var fullt påladdat. Han känns inte heller som en person som Inte har koll på grejer och glömmer bort etc? Särskilt som han ska ha gjort en sökning på hur man köper biljett ? Men som du säger, alla kan glömma:-/
Någonstans har det stått att läsa att han sökt i sin dator hur man kan åka kommunalt utan att ha med sig sitt kort.
Citera
2021-03-10, 13:11
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnietoy
Någonstans har det stått att läsa att han sökt i sin dator hur man kan åka kommunalt utan att ha med sig sitt kort.
Ja precis, har för mig att jag läst det men vet inte källa? Trådsanning?
Citera
2021-03-10, 13:21
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Det kommer först från inlägg 43, som gjordes i denna tråd innan info om att bombgruppen var där släppts.

Ja men att det kom innan info gällande bombgrupp kanske det är något?
Citera
2021-03-10, 13:22
Medlem
cerns avatar
Citat:
Så stora djur finns inte i Tyresta och inga djur som släpar in ”byten” i hålor etc. Äts det på kadaver så sker det under öppen himmel helt enkelt
Någon mördade honom och placerade honom där?
Citera
2021-03-10, 13:24
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Någon mördade honom och placerade honom där?
Det är ju inte mord enligt utredningen
Citera
2021-03-10, 13:25
Bannlyst
En fråga bara.

Är det bekräftat från nån att bombgruppen varit på plats.....?
(Polis, Media, Foto, eller liknande)

Eller är det bara nån här på Flashback som skrivit det....?

Vart kan jag i så fall se denna bekräftelse ?

Vänligen, kan någon länka.

TACK !!
Citera
2021-03-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ja precis, har för mig att jag läst det men vet inte källa? Trådsanning?

Har inte länken nu men det var vännen Ante som lyckades ta sig in i hans dator och se att han googlat på bl.a sl-biljett.

Antagligen för att han ville prova att köpa en via Pay på sin nya klocka.

Han googlade även på hur man tar sig över Nynäsvägen, vilket för mig tyder på att han joggade/gick till Tyresta och planerade att ta bussen hem efter rundan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in