2021-03-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Funderar lite på detta med "mörande".
  • Kursgårdsmadammen verkar ha tröttnat på Esbjörn och tänker slänga ut honom.
  • I Marielund kommer han nog mötas av ganska många syrliga kommentarer framgent.
  • Kanske kommunen hör av sig med krav på upprustning av hus och rensning på tomt?
  • Kanske Monica har härjat ganska fritt med hans konton och han får nys om detta.
Det borde "möra" honom ganska rejält, han kanske ångrar sig och tar Ebbas bud?

Nu kan jag informera dig om följande, beträffande rykte.

Ett dåligt rykte i en viss krets kring Ebba Busch, och hennes anhängare på forumet, är ett gott rykte i andra kretsar där folk har en god fostran och vet skillnaden på vad som är rätt och fel.

Att ha gott rykte i kretsar där folk ska möras och förtalas, är inte ett gott rykte i de kretsar där det räknas vem man är, och vad man gör. Esbjörn ägnar sig inte åt smutskastning och förtal, och det säger mig vem han är.
2021-03-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är fult att lura gamlingar oxå. Och jag tar knappast dina ord på att det står. Diagnos 331,83 är oxå en diagnos med spännvidd. Vi vet inget om vad hans innebär och vilka förändringar som skett.
Varför inte läsa utredningen i stället för att insinuera att jag ljuger. Det tar du bara till för att du saknar argument. Lindrig kognitiv funktionsnedsättning 2021 samma diagnos som för 10 år sedan.
2021-03-10, 11:18
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Inte en chans, men den som lever får se. Hur vet du att det var för egen sin egna skull hon gjorde det? Det kan ha varit för att nå ut publikt för att Esbjörn skulle se vad det är för djur som företräder honom?

Om Ebba velat varna Esbjörn bör det ha funnit enklare och bättre sätt att gör det på än att skriva på sin facebookvägg. Det tror jag inte alls var hennes syfte.
2021-03-10, 11:19
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Hur kommer det sig att hon kallar honom "lite egen" kan det vara för att han är lite virrig och snurrig och upprepar sig eller säger olika saker? Varför går man ut och benämner en farbror som "lite egen"

Så uppenbart har hon ju fått intrycket om honom att han inte är som alla andra?

Nej men hade en seriös mäklare varit inblandad så hade det blivit utrett.

Vad är "lite egen"? Är det inte väldigt subjektivt? För min egen del är det mer åt hållet att man kör sitt eget race, har lite egna ideer om hur man vill leva sitt liv. Inte att det har något med bristande intelligens eller bristande omvärldsuppfattning att göra.
2021-03-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag är inte så där väldigt insatt i civilprocessrätt men som jag har förstått det kan Esbjörn ändra sig åtminstone fram till dess huvudförhandlingen börjar (eller om han innan dess fått ett föreläggande att slutföra sid talan vid äventyr av att tredskodom annars utfärdas).

Det är inte fritt fram att ändra sin argumentering hur som helst, motparten måste ha viss tid på sig att förbereda sitt försvar.
2021-03-10, 11:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Mäklare värderar inte fastigheter....Det gör värderingsmän i sina bolag!

En mäklare värderade min fastighet i höstas, så jag kunde utöka mina lån. Nåt banken tyckte var en trovärdig värdering.
2021-03-10, 11:26
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag ser att Aftonbladet, till skillnad mot SVT, har med kommentaren om att man inte uttalar sig om innehållet i förlikningsbuden

"
– Vår bedömning är att Ebba har rätten på sin sida. Det kommer tydligt framgå när rätten prövar frågan i höst, säger Björklund.

Hon anser vidare att det är kutym att inte berätta om vilka bud som ligger på bordet i media.

– Det är inte tillåtet enligt advokatsamfundets regler. Man håller förlikningsbud parterna emellan.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WOoBGg/esbjorn-sager-nej-till-ebba-buschs-bud-vill-ha-sitt-alskade-hus

Men det är väl inget som bekommer motparten, det bekommer ju inte honom att våldföra sig på barn heller.
Det vore intressant att få veta vilken regel som förbjuder advokater att berätta för utomstående om att ens huvudman avböjer ett förlikningsbud.
2021-03-10, 11:27
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Det är inte fritt fram att ändra sin argumentering hur som helst, motparten måste ha viss tid på sig att förbereda sitt försvar.
Det ligger väl i det jag skrev?
2021-03-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
En mäklare värderade min fastighet i höstas, så jag kunde utöka mina lån. Nåt banken tyckte var en trovärdig värdering.

Nåt som även jag o bekanta gjort. Vid flera försäljningar av fastigheter och bostadsrätter är det mäklaren som värderar och ger ett förslag till utgångspris. Har aldrig hört att en fastighetsmäklare inte skulle värdera. Är frågan inte vad som menas med värdering? Värderare kanske används vid krångligare eller ifrågasatta värderingar? Jag vet inte skillnaden, kanske nån kan ge bättre besked där.
2021-03-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det vore intressant att få veta vilken regel som förbjuder advokater att berätta för utomstående om att ens huvudman avböjer ett förlikningsbud.
Är inte frågan att inte delge innehållet isjälva budet, inte om man säger ja eller nej? Viss skillnad.
2021-03-10, 11:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du presenterar en text helt utan referenser till var den kommer ifrån. Men visst, jag utgår ifrån att det denna gång är Ebbas ord.

Men varför har du inte bara fetstilat där hon skriver att hon "haft två mäklare som värderat"?
Min fråga som jag inte fått svar på är oxå, värderar Anticimex pris på bostäder de besiktar? Har de mäklarens kunskap om andra värden än själva huset? Tillexempel värdet att det ligger inklämt bredvid en sjö? Eller att det ligger på pendlingsavstånd från både Stockholm och Uppsala?
Jag undrar oxå vilken mäklarvärdering Ebba hänvisar till. Den inofficiella kompis värderingen eller Notars.
Jag har för mig att Notar kom fram till 4,5 eller minns jag fel?
2021-03-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad är "lite egen"? Är det inte väldigt subjektivt? För min egen del är det mer åt hållet att man kör sitt eget race, har lite egna ideer om hur man vill leva sitt liv. Inte att det har något med bristande intelligens eller bristande omvärldsuppfattning att göra.

I Norsteds ordbok kan man läsa:
med negativ värdering, egendomlig, underlig: gubben verkar lite egen
.................................................. .......
Frågan är hur man kan göra affär med någon "egen" o hoppas på att allt går bra.

Det är där, enligt mig, som Ebba medvetet gör sig själv en stor otjänst med att inte blanda in rådgivare, jurist, advokat mm för att försäkra sig om att göra "rätt". Men som alltid, är det lätt att vara efterklok.

Nyckeln är kanske att, bättre sent än aldrig, blanda in Esbjörns "riktiga släktingar".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in