Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
1. Vad menar du, att en 80/årig farbrors olycka mörar upp honom nog. Har inte Ebba fig för sin sak även utan att Han drabbas av olycka?
2. Var kommer dina uppgifter om att han inte får bo på pensionatet längre? Stackars man, hoppas han klarar sitt levene ensam i lägenheten i Uppsala.
3. Hur kommer det sig att folk kommer att ge sig på honom i Marielund? Är folk inte kloka där? Om det var fastighetstvist i mitt närområde skulle jag definitivt inte vara elak mot den jag inte höll på, det är ju barockt. Liknar Maruelund Knutby lite?
Inte oro dig för att kommunen ställer några krav på honom oxå. Kommunala förelägganden tar nästan alltid lång tid. Förresten säger ni ni ju att det är Ebbas hus nu. Och Ebba har ju tagit 300 tusen för att rensa tomten. Så det bör ju ligga på hennes ansvar.
4. Jag har ingen aning om vad som finns på Esbjörns konto, har du? Och menar du att du skulle njuta på om någon förskingrat hans pengar oxå.
Jag lade in nummer i ditt inlägg för att göra det enklare att följa mina svar.
1,
Varför vore det bättre om han blev mör och tog Ebbas bud?
Svaret är enkelt, han kommer i alla fall att förlora huset till hösten och förlora massor av pengar på kuppen.
Så valet är enkelt förlora hus och pengar eller förlora hus och massor av pengar.
Hans dumma strulande har redan kostat honom pengar, det kan inte göras ogjort, men ännu dummare att fortsätta kasta bort pengar för en förlorade sak.
2.
Monica försa sig på Facebook.
Hon beklagade sig över att ansökan för god man tog så lång tid.
Det fördröjde möjligheterna att få in Esbjörn på ett hem.
Han klarar sig inte längre och behöver ett "eget boende".
Jag tror inte att Esbjörn är införstådd i planerna.
3.
Esbjörn har skämt ut sig.
Han äger en förfallen sommarstuga med ett skrotupplag på tomten. många har nog gått och retat sig på den.
Men så den dag köper Ebba Busch, en kvinna uppvuxen i trakten stugan, nu kommer det äntligen bli ordning på saker och ting!
Allt är frid och fröjd, men så ångrar sig Esbjörn, oklart varför, men han bor hos Majkgård sedan många år och hon är känd för att skaffa sig många fastigheter, bara misstankar dock.
Inte bra, folk som hoppades att det skulle bli ordning på torpet!
Men det blir värre, normalt om man ångrar sig som säljare, är att träffa köparen och försöka ordna en lösning, Esbjörn väljer att skicka ett brev och gå under jorden.
Esbjörn dyker inte upp på tillträdesdagen, Ebba skickar ett brev där hon uppmanar Esbjörn att höra av sig, om inte återstår rättsliga åtgärder.
Esbjörn hör inte av sig, Ebbas advokat skickar ett brev där hon hotar med rättsliga åtgärder.
Esbjörn hör inte av sig, i stället dyker han upp i Expressen, där han framställs som en virrig stackars gubbe, folk i trakten vet att det inte är sant, han är kristallklar i knoppen.
I intervjun framställer han också Ebba i mycket dålig dager, en "flicka" från trakten, som man är stolt över.
Han fortsätter konstra och smutskasta Ebba, hittar på olika skäl till för att affären skall göras ogjord, ett annat var att han vill ha kvar alla träd.
Så ja han har skämt ut sig, mycket med kvällstidningarnas hjälp och får räkna med en del syrliga kommentarer.
Som Åsa Domeij sa;
"fastighetsägaren har blivit utskämd i den miljö han befinner sig i".
Hon bor i trakten och vet nog hur snacket går i byn.
Åsa bor två hus bort från fastigheten.
https://castbox.fm/episode/%C3%84ven-om-hon-har-r%C3%A4tt-drar-det-ner-henne-id3350075-id359459687?utm_campaign=a_share_ep&utm_medium=dli nk&utm_source=a_share&country=us
Husaffären börjar vid 0:44
4.
Nej jag skulle inte njuta om Monica förskingrar hans pengar, tvärtom, jag hoppas att han river den jävla generalfullmakten omgående!