2021-03-10, 07:50
Medlem
Ni får tro vad ni vill, men jag tror inte man skriver mänskliga kvarlevor om man hittar ett lik i skogen. Jag har aldrig hört talas om att någon ramlar så illa att deras kropp delas i bitar.
Jag utesluter även att ett djur skulle ha delat ett lik till kvarlevor.

Kvarlevor= kroppsdelar, lik = intakt, hel död kropp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nAmQ95/manskliga-kvarlevor-hittade-i-naturomrade

Jag ser hamiltton som en trovärdig flashbackare, eftersom h*n skrev följande innan AB skrev om att bomtekniker varit på plats. https://www.flashback.org/sp74876100

Unga mäns upplevelser av maskulinitet relaterat till psykisk ohälsa och självmord.
Intressant literaturstudie av Karin Andersson https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1453571/FULLTEXT01.pdf
Senast redigerad av Dendron 2021-03-10 kl. 07:54.
Citera
2021-03-10, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
GW spekulerar just NU på tv4 om dödsfallet
Lutar åt olycka
Citera
2021-03-10, 07:56
Medlem
hur många i försvarsmakten har flera jägarutbildningar , visst kustjägare får hoppa fallskörm osv men
det är väl inte regel i svenska försvaret att utbilda samma kille inom olika grenar under flera år,
konstigt , just saying
Citera
2021-03-10, 07:58
Avslutad
Citat:
Lutar åt olycka

Eller en ”olycka”.
Citera
2021-03-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Eller en ”olycka”.
Precis, dom utesluter inte brott..
Dödsorsaken verkar inte vara fastställd än.
Tolkade GW som om han avfärdade självmord och lutade åt olycka men men märkliga omständigheter, dvs möjligtvis brott. Polisen kommer gå ut med dödsorsaken inom snar framtid, utredningen är förmodligen fortf öppen. Många frågetecken.
Citera
2021-03-10, 08:03
Medlem
Citat:
Lutar åt olycka

Jasså... ja, då slipper ju FM skämmas angående tillgängligheten av sprängmedel.
Citera
2021-03-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Utan att vara insatt i fallet tycker jag det luktar blöt hund.
Ja. Det tycker nog dom flesta. Självmord tror jag inte, olycka känns bara väldigt fel iom det var någon som honom. Hoppas dom kan fastställa dödsorsak trots tiden som gått. Vill inte förtala brodern eller hans kollegor men är det inte märkligt att dom letat så noga men missat honom? Visste någon av dom om platsen och undvek medvetet att leta där? Deniz hade bilder från platsen i datorn, att dom inte förstod vart den platsen låg?
Citera
2021-03-10, 08:11
Medlem
han kanske var en privat självmordsbombare , udda i alla fall
Citera
2021-03-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ja. Det tycker nog dom flesta. Självmord tror jag inte, olycka känns bara väldigt fel iom det var någon som honom. Hoppas dom kan fastställa dödsorsak trots tiden som gått. Vill inte förtala brodern eller hans kollegor men är det inte märkligt att dom letat så noga men missat honom? Visste någon av dom om platsen och undvek medvetet att leta där? Deniz hade bilder från platsen i datorn, att dom inte förstod vart den platsen låg?

Hade han inte raderat bilderna ? Jag uppfattar det så eftersom AB skriver "återskapande av bilder".

"Återskapade bilder från Deniz Ardas dator ska även ha visat att han tidigare varit ute på platsen och fotograferat vilket gjorde att flera av sökningarna koncentrerade sig till området i Tyresta."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB30ov/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark
Citera
2021-03-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Hade han inte raderat bilderna ? Jag uppfattar det så eftersom AB skriver "återskapande av bilder".

"Återskapade bilder från Deniz Ardas dator ska även ha visat att han tidigare varit ute på platsen och fotograferat vilket gjorde att flera av sökningarna koncentrerade sig till området i Tyresta."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB30ov/deniz-arda-hittad-dod-i-tyresta-nationalpark

Jo polis har återskapat bilderna, men tror du inte att polis då informerar dom som letar efter DA om bilderna. Typ till hans bror och kollega, ni som letar vet ni vart denna plats är? Om DA varit där tidigare borde väl brodern vetat om det? Dom stod ju varandra så nära...
Citera
2021-03-10, 08:47
Medlem
Citat:
Jo polis har återskapat bilderna, men tror du inte att polis då informerar dom som letar efter DA om bilderna. Typ till hans bror och kollega, ni som letar vet ni vart denna plats är? Om DA varit där tidigare borde väl brodern vetat om det? Dom stod ju varandra så nära...

Jag har ingen aning vad och hur polisen lämnar ut uppgifter till anhöriga eller MP.
Mycket märkligt att de inte letat i det område där DA hittades trotts att terrängen är svårtillgänglig om de som letat och anhöriga hade kännedom om Tyresta-bilderna DA fotat, och som återskapats i DA's dator.

Edit: Jag antar att de bilder DA fotat är från platsen där han hittades. Noggrann och precisions exakt som han var så planerade han allt i detalj.
Senast redigerad av Dendron 2021-03-10 kl. 08:57.
Citera
2021-03-10, 09:25
Medlem
Om nu hans klocka registrerade puls och är i sånt skick att den kan kollas mot dator så borde det gå att bedöma fysiken någorlunda vid dödsögonblicket . Ex hur pulsen va då den upphörde och straxt innan. Var det onormalt hög puls som vid stress eller träningspuls eller mattades den av över längre tid, men det är troligen inget som nån annan än utredare får ta del av .

Citat:
Tror ni för dom anhörigas skull att det går att fastställa exakt när han dog? Om döden kom direkt pga av att han halkade ner från en klippa och slog huvudet i en sten? Eller om han fått skador först men inte kunnat röra sig och därmed dött senare, tex frusit ihjäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in