2021-03-09, 00:58
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Användes inte spårhundar vid söket efter Arda i början? Hur kunde hundarna ej få vittring på honom när man letat just i området han nu hittats i?! Hundar som lätt känner av doften på lik som ligger flera meter djupt i vatten etc?

Har man verkligen letat med likhundar i det specifika området? Sådana används väl ändå mer avgränsat. Jag tror även att jag läst att de svenska likhundar som hittade KW för några år sedan har gått i pension och att kompetensen är vakant. Men jag kan ha fel.
Citera
2021-03-09, 00:58
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Nu var väl Dennis knappast så intressant för utländska underrättelsetjänser att de skulle orka iscensätta nåt Carl Hamilton -grejs ute där i skogen. Många i tråden har nog sett för många Hamilton-filmer.

Allt tyder på ett tragiskt självmord-ganska välplanerat förmodligen.
Citera
2021-03-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Här är en tönt ditt jävla dumhuvud! Nu vill jag inte verka konspiratorisk och fallet DA är troligen löst. Men är du så naiv att du utesluter att underrättelsetjänster kan fejka ett dödsfall?

Säkert och bästa sättet att göra sig av med en kropp efter att man rövat bort personen och dödat denne, är att stuva in den i ett klippskrev där offret skuttat runt .
Citera
2021-03-09, 01:03
Medlem
Med hjälp av det man faktiskt vet kan man ta vilken position man vill i argumentation. Där en ser en lämnad telefon, en dystert ansikte och en googling på biljett som en bekräftelse på ett glädjelöst liv, ser en annan kanske en efterlängtad löprunda med ny pulsklocka, som en levnadsglad kille just skaffat med spotify offline så han kunde kuta och lyssna på musik. En kille som följer rutiner och disciplinerat fattar beslut om att lämna överflödigt hemma - för att han ska göra en rutingrej han gillar, eller för att han aldrig ska komma tillbaka.

Hans vänner talar ju väl om honom och hans sök har engagerat tusentals personer. Och har man polare som tagit livet av sig så känner man sig jävligt lång i synen efteråt och förebrår sig själv i åratal. Nu när kondoleanserna strömmar in på nätet frågar sig även en del mycket närstående frågan "Varför?" och det gör man kanske inte om det hade varit en olycka? Jag tänker att militärpolisen borde varit där också om sprängmedel var involverad, för det är något jag tycker verkar groteskt ang spekulationerna i den här tråden är det som vi säger i Storbritannien totalt "out of character" för allt som de som kände beskrivit DA som. Oavsett hur DA dog är mental hälsa alltid något som är värt att beakta och det skadar inte att höra sig för hur nära och kära mår då och då. Förr eller senare dyker väl någon upp under en rubrik av typen "Ingen visste hur dåligt Deniz mådde", och då kommer det förmodligen att vara mer sant än det mesta som stått i denna tråden. Känns som att olycksteorin jag förfäktade så länge nu är i stort sett utesluten - i alla fall av kondoleanserna att döma.
Citera
2021-03-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Har man verkligen letat med likhundar i det specifika området? Sådana används väl ändå mer avgränsat. Jag tror även att jag läst att de svenska likhundar som hittade KW för några år sedan har gått i pension och att kompetensen är vakant. Men jag kan ha fel.

Jag syftade inte på likhundar specifikt utan spårhundar rent allmänt. Jag tänkte att alla spårhundar har förmågan att spåra levande som döda människor. Men jag är ej insatt i hur spårhundar verkligen fungerar i fält! Samt använde dem ens hundar där vid sök🤔. Synd att det nu är brist på likhundar!
Citera
2021-03-09, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Jag har redan länkat bilden, så varför citerar du mig
Finns bilden kvar i länken? Får bara upp något forensic text på bildtagg.
Citera
2021-03-09, 01:07
Medlem
Tror ni för dom anhörigas skull att det går att fastställa exakt när han dog? Om döden kom direkt pga av att han halkade ner från en klippa och slog huvudet i en sten? Eller om han fått skador först men inte kunnat röra sig och därmed dött senare, tex frusit ihjäl?
Citera
2021-03-09, 01:08
Medlem
Sorgligt slut men inte oväntat. Hoppas familjen och anhöriga finner ro i att få ett svar!

Jag känner fortfarande att det finns flera saker som inte går samman.

Deniz lämnade sin lägenhet på södermalm där han enligt media lämnat sina tillhörigheter mer eller mindre väl uppordnade i sin lägenhet?
Han har lämnat sitt busskort hemma och även sökt på enkelbiljett sl.
Han har meddelat i en chat att han ska ut på en längre löprunda.

Han hittas i Tyresta, i brandområdet inuti en stenformation avliden.

Efter att hans kropp hittats framgår det att man återskapat bilderna från Deniz dator som visar att han tidigare varit i Tyresta och fotat.

Här uppstår en viss tveksamhet kring arbetet att hitta Deniz, varför han hamnade där han hittades och hur det gick till.

1. Visste närmaste att bilderna existerade men att dom inte delades med media eller allmänheten men att man antog att dom var från Tyresta baserat på Deniz sökningar? Hade man kunnat hitta honom tidigare baserat på bilderna och allmänhetens hjälp?
2. Om det handlar om en sprängning, baserat på att man inte misstänker brott och bombgruppens besök på platsen, vart kom sprängmedlen från?
3. Baserat på att det var en sprängning, tog han med sig sprängmedel som han förvarat hemma, hämta han det längs vägen, eller hade han placerat dom på platsen? När var han på platsen tidigare?
4. Vilken koppling hade han till Tyresta? Det kan inte varit första gången han sprang där. Man hamnar inte i brandområdet, i en stenformation bara sådär.
Senast redigerad av vinkelkap 2021-03-09 kl. 01:23.
Citera
2021-03-09, 01:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Säkert och bästa sättet att göra sig av med en kropp efter att man rövat bort personen och dödat denne, är att stuva in den i ett klippskrev där offret skuttat runt .

Jag tror inte att detta har hänt, faller DA är troligen löst.

Men du tror alltså att om en underrättelsetjänst fejkar ett dödsfall, då dödar de sedan huvudpersonen? Eller menar du att den nationella polisen har bättre verktyg än underrättelsetjänster då det kommer till att skapa ID-kort?

Nåväl, av alla som försvinner varje år så var det skönt att liket efter den med tre jägarutbildningar påträffades under en klippskreva som han tidigare skuttat runt och fotat för att sedan radera. Mycket troligt i den korruptionsbefriade nationen Sverige med en transparant och ärlig statsmakt.

Med det sagt så tror jag mest på självmordshypotesen men utesluter inget.
Senast redigerad av Blundetto 2021-03-09 kl. 01:54.
Citera
2021-03-09, 01:35
Medlem
DeiMos avatar
Tycker inte det finns något samband alls att han skulle välja ut den stenen att ta självmord. Det enda som är sagt angående foto är ju att han fotat i närheten, inte just på den stenen, right?
Citera
2021-03-09, 01:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
På sidan 150-152 i denna tråd finns rätt mycket bilder.

Ständigt dessa korkade sidhänvisningar.

Enligt vilka inställningar?

För mig har tråden 64 sidor. Hur fan ska jag kunna kolla på sidan 150 då?
Citera
2021-03-09, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsus
Någon som kan svara på varför man inte slår på tandregistret utan tar DNA? Är det normalt tillvägagångssätt?

Baserat på bilden som man hittade på griskultingen som inte tycks ha huvudet kvar, ser det ut som att han först har testat att köra en sprängattrapp i munnen på grisen för att se om det fungerar. Och sedan använt sig av samma tillvägagångssätt för att ta sitt eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in