Citat:
Han har flera gånger under dessa två och ett halvt år fått frågor om när projektet ska bli klart men inga klara svar har givits av Sanandaji, det är alltid ett par månader till ett halvår fram som boken ska vara klar, och på vägen har boken dessutom förvandlats från en bok till en 40-sidig rapport.
/---/
För egen del skulle jag aldrig i livet låtas mig involvereras i någon som helst verksamhet, näringsverksamhet eller annan, där Sanandaji har en roll. En mer falsk, än mer först passiv-aggressiv och sedan utåtagerande aggressiv (när det förstnämnda inte fungerar) person får man leta efter, som dessutom ter sig oerhört självisk, elitistisk på ett oerhört osympatiskt sätt och därtill snarstucken och arrogant person som kan röra sig bland svenskar får man leta efter. Under skallbenet vilar självklart dock en kurdisk mellanösterhjärna.
/---/
Det är synd på Arpi bara, som verkar ha någon känsla av att det pågår ett kulturkrig där den vita rasen är målet, därskilt den vita mannen, och att han nu kanske neutraliserats.
/---/
Är det inte dags att vi börjar diskutera kurdfrågan på allvar nu?
/---/
För egen del skulle jag aldrig i livet låtas mig involvereras i någon som helst verksamhet, näringsverksamhet eller annan, där Sanandaji har en roll. En mer falsk, än mer först passiv-aggressiv och sedan utåtagerande aggressiv (när det förstnämnda inte fungerar) person får man leta efter, som dessutom ter sig oerhört självisk, elitistisk på ett oerhört osympatiskt sätt och därtill snarstucken och arrogant person som kan röra sig bland svenskar får man leta efter. Under skallbenet vilar självklart dock en kurdisk mellanösterhjärna.
/---/
Det är synd på Arpi bara, som verkar ha någon känsla av att det pågår ett kulturkrig där den vita rasen är målet, därskilt den vita mannen, och att han nu kanske neutraliserats.
/---/
Är det inte dags att vi börjar diskutera kurdfrågan på allvar nu?
Dags för polisanmälan för bedrägeri, om inte nu så senare när det står klart att Sanandajis bok aldrig kommer ut.
Det är illa för Arpi. Han är en resolut sanningssägare och opinionsbildare som var för mycket icke-pk i SvD och gick till tyvärr ett för osamlat läger som redan håller på att upplösas. Det finns inget etablerat media som tar tillbaka honom. Nätsajten Det goda samhället skulle passa honom men där finns inte pengar till ens beskedlig lön.
Gudmundsson däremot, velig och rädd som han är efter att ha hört honom för mycket i P1:s Panelen, kan möjligen komma tillbaka till värmen efter misslyckandet i KD och nu eventuellt efter Bulletins krasch. Expressen kanske kan bli hans trygga hamn, tidningen tycks ha god ekonomi och värvar på idag.
Kurdfrågan håller på - om den inte sedan länge varit det - att bli ett problem även i Sverige. Men då främst i organiserad brottslighet. Det är ett faktum, inte minst i Uppsala. Som du skriver, och jag också tidigare postat, är generellt sett svensk och kurdisk mentalitet svårförenliga. Det är också ett faktum.
Nu är Sanandaji iranier och det gör saken värre. Irakiska och syriska kurder är inte så omnipotenta som Sanandaji.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-10 kl. 09:15.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-03-10 kl. 09:15.