2021-03-10, 06:33
Medlem
Tino verkar ha suttit uppe hela natten för att i affekt chatta med alla som skriver inlägg på hans fb. Hans behandling av svenska språket är faktiskt riktigt komisk och han ska jobba på med det skrivna språket som verktyg? Han svarade precis på ett inlägg att någon
"skyddar plagierande jojrnalister av missriktad lojalitet".
Tino verkar också ha väldigt svårt för det där med dem vilket leder till att han bara skriver "de".
Tino - gå och lägg dig!!
Citera
2021-03-10, 06:37
Medlem
Notera att Sanandaji nu gör en "John Barron" (Trumps alter ego) och publicerar ett stödmeddelande som han helt uppenbart har författat själv. FB-kontot för "Omir Smith" är helt nyupprättat och inlägget är författat på exakt samma taffliga Rinkebysvenska som Sanandaji uttrycker sig på.

Det blir mycket popcorn de närmaste dagarna.
Citera
2021-03-10, 06:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalkanMan
Notera att Sanandaji nu gör en "John Barron" (Trumps alter ego) och publicerar ett stödmeddelande som han helt uppenbart har författat själv. FB-kontot för "Omir Smith" är helt nyupprättat och inlägget är författat på exakt samma taffliga Rinkebysvenska som Sanandaji uttrycker sig på.

Det blir mycket popcorn de närmaste dagarna.
Är det verkligen möjligt? Är Sanandaji så amatörmässig och barnslig?
Citera
2021-03-10, 07:13
Medlem
Rassesvins avatar
Så fort jag såg att det var en massa kvinnor som styrde skutan och en kurdisk man, förstod jag att det skulle krackelera ganska snabbt.

Det var väntat, men jag trodde inte det skulle gå så här fort.

Jag menar, det tog inte ens ett halvår innan interna bråk läcker ut offentligt.
Citera
2021-03-10, 07:44
Medlem
är det bara en massa utlänningar som jobbar på den där tidningen? Arpi, Sanadaji mfl? Idel osvenska namn. Bråka på ni.
Citera
2021-03-10, 08:01
Medlem
Men hur ser framtiden ut? Kommer det bara haverera och alla sprida sig vind för våg?
Jag har svårt att se att Bulletin kommer ha någon större påverkan utan sina flaggskepp. Samtidigt ser jag ingen möjlighet för de som utmärkt sig nu att sitta kvar. De som kommer bli kvar är de utan "fuck off" kapital på banken och de få som tror på ägarnas vision.
Frågan är var alla högerredaktörer ska ta vägen. De flesta har ju bränt sina broar till den gamla högerpressen. Landar de på mindre landsortstidningar?

Men att Bulletin är död får vi nog alla inse inom 1-2 månader
Citera
2021-03-10, 08:14
Medlem
Bara att hoppas att Sanandajis renommé sjunker så pass att han inte inbjuds till debatter längre i public service. I tidningar kan han hoppas över. Är mycket trött på att höra blattens överlägsna ton mot andra.
Kommer man till ett nytt land skall man hålla sig på mattan och inse att i denna fråga har jag inte så mycket att komma med. Vilket han inte har. Det är svenskt att låta invandrare många gånger styra diskussionerna om svensk migrations- och integrationspolitik. Betänk de båda koreanska adoptivbarnens genomslag genom åren i ödesfrågan, som nu gått över i Ödet. Omöjligt att rubba, bara att finna sig.
Citera
2021-03-10, 08:16
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Ska man hitta på en fejkprofil kunde man ju tagit ett annat namn än Omid Smith.
Citera
2021-03-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är det verkligen möjligt? Är Sanandaji så amatörmässig och barnslig?

För dem som känner till Tino från Handels lever han närmast parodiskt upp till bilden av en smart jag-svag incel. Observera att jag inte hävdar att han aldrig legat med någon (det i sig vet jag inget om) - jag talar om en djup osäkerhet i relation till det andra könet och en mycket tunn påklistrad mask av självförtroende.

Jag är inte ett dugg förvånad över att han skriker och gapar - det här var meningen att bli en kröning för honom och nu är det ett bottennapp.
Senast redigerad av Sikhander 2021-03-10 kl. 08:38.
Citera
2021-03-10, 08:41
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Å andra sidan hade ägarna kunnat anställa personer som inte är kända för att skriva det Tino betecknar som "trist sojabaserad lättmjölk" på nätet. Men istället valde de att anställa "journalister med integritet". Det vill säga kända namn som ansetts gå utanför åsiktskorridoren på sina tidigare miljöpartistiska och vänstervridna redaktioner, men som de potentiella prenumeranterna som ska betala för kalaset anser representerar en kuvad borgerlighet.

Ägarna är dåliga människokännare och har sig själva att skylla.

Där håller jag helt och hållet med. Att hyra in ett antal högprofilerade åsiktsapor och tro att det på något magiskt vis ska bli bra journalistik är bortom naivt, det är bara dumt.

Överlag har jag en känsla av att det finns en alldeles för stor tilltro till journalister inom svensk media. Ägarna är i någon lika bländade som läsarna av enskilda journalistiska meriter. I själva verket är det ju inte journalisterna som gör en bra tidning, utan redaktörerna.

Nu när jag tänker på det är det nog ett mer allmänt problem inom hela media. I dagens samhälle, när folk i gemen skriver mer än någonsin, finns det ett överflöd av skickliga skribenter. Bara i den här tråden finns det ett antal som utan vidare skulle platsa på en blaska som Bulletin. Det som ändå gör att allmänheten vill läsa på Bulletin snarare än på Flashback är sorteringen och urvalet. Det är alltså inte journalisterna som skapar mervärdet, utan redaktörerna. Bulletins ägare missade bevisligen den saken när de startade upp tidningen.
Citera
2021-03-10, 08:44
Medlem
Thelonegunmans avatar
Många märkliga inlägg här som mest attackerar Tinos person och inte sakfrågor. De flesta angrepp är undermåliga och liknar mest skvaller. Att ni ogillar Tino som person hindrar er från att se vad som är rätt eller fel.

Jag kan hålla med om att Tino verkar lynnig och förmodligen saknar en del ledaregenskaper, men;

Arpi och flera medarbetare försöker avsätta sin egen styrelse/ägare vilket är ett väldigt märkligt förfarande. Ivar försöker dessutom genomföra denna kupp med hjälp av annan media vilket är extremt illojalt, oproffsigt och sänker alla möjligheter till en kompromiss och vidare samtal.

Själv kan jag ofta uppskatta Tinos jargong då det är det enda som biter och skärrar vänstern som annars tycks ha patent på otrevligt beteende.
Citera
2021-03-10, 08:49
Medlem
Skrämmande hur mänga vänsterextrema som visar att de hatar Demokrati tråden.

Men vi visste redan att vänstern inte går ihop med Demokrati.

Tror knappast det finns risk att allt faller ihop. Naturligt att man tydliggör gränserna osv i en start-up som det är.

Vänstern får nog finna sig i att Demokratin fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in