2021-03-10, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rustamannen
Ghetto kategori
Norrort
1: Rinkeby, Husby, Hässelby Gård, Malmvägen Soll , Märsta .
2: Sigma Väsby, Tensta, Rissne, Hallonbergen .
3: Blåkulla, Grimsta , Huvudsta .

Söderort
1: Fittja , Alby, Jordbro ,Brandbergen, Rågsved. Ronna Stälje ,Hovsjö Stälje
2:Skarpnäck ,Enskededalen , Flemingsberg , Östberga.
3:Fagersjö , Skogås , Henriksdal.
4: Solberga , Högdalen , Hagsätra , Sätra , Bredäng , Skärholmen , Bagarmossen.

Blåkullar är ett ghetto, det skulle kunna bli ett bra område.

Huvudsta är ett ok område, dock är centrumet för mycket arab pack där.
Citera
2021-03-10, 07:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Blackeberg och Hässelby gård spelar inte samma i division. Allt med postort Skärholmen är i prinpicpe en no go zone. Du har mer ghetto på Södra sidan, t.ex. Norsborg, Fittja och Alby. Polisen la tom polisstationen i Fittja, eftersom man vågade inte har den kvar där.

Värsta Tunnelbanne stationen är Kymlinge, där stannar inte ens Tunnelbana längre.

Nu är du delvis i Botkyrka kommun och snurrar. Frågan gäller väl inte Region Stockholm?
Citera
2021-03-10, 07:09
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Storstockholm, Stockholms län... begreppen är många. Men eftersom det är en integrerad enhet är det nog vanligast att man pratar om tätorten Stockholm, där många andra kommuner ingår helt eller delvis. Tex. så ligger ju Hagalund i Solna kommun betydligt närmare city än vad tex. Rinkeby eller Hässelby gör.

Evig fråga om vad som är tätorten Stockholm får det vara en skogsdunge ett övningsfält mellan eller inte. I så fall faller ju Akalla Husby Kista bort de sitter inte ihop med bebyggelsen i övriga Stockholm. Det är ganska många hundra meter som skiljer dem från Tensta och Rinkeby, De tillhör i stället tätort Sollentuna bara med en 6-filig motorväg mellan.

Annars är ju Vallats Märsta 3 mil norrut ett ökänt kriminellt tillhåll vilket präglar hela kommunen.
Citera
2021-03-10, 08:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Blåkullar är ett ghetto, det skulle kunna bli ett bra område.

Huvudsta är ett ok område, dock är centrumet för mycket arab pack där.
Ja, Huvudsta förvånar mig lite. Länge sedan jag var i krokarna, men har centrumet gått ned sig på sistone? Annars har jag intrycket att man inte hör så mycket om kombinationen Huvudsta och problem.
Senast redigerad av Karman 2021-03-10 kl. 08:53.
Citera
2021-03-10, 08:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Evig fråga om vad som är tätorten Stockholm får det vara en skogsdunge ett övningsfält mellan eller inte. I så fall faller ju Akalla Husby Kista bort de sitter inte ihop med bebyggelsen i övriga Stockholm. Det är ganska många hundra meter som skiljer dem från Tensta och Rinkeby, De tillhör i stället tätort Sollentuna bara med en 6-filig motorväg mellan.

Annars är ju Vallats Märsta 3 mil norrut ett ökänt kriminellt tillhåll vilket präglar hela kommunen.
Begreppet tätort finns ju definierat av SCB. Här är definitionen på tätorten Stockholm:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholm_(t%C3%A4tort)
Senast redigerad av Karman 2021-03-10 kl. 08:53.
Citera
2021-03-10, 08:56
Medlem
Ograsts avatar
Särskilt utsatta områden i Stockholm är koncentrerade kring Järva och utgörs av Tensta, Rinkeby och Husby. Listan har exkluderat de områden som ligger i Botkyrka och Södertälje.

https://www.mitti.se/nyheter/har-ar-polisens-nya-lista-over-utsatta-omraden-i-stockholm/repseE!ooTYVCKsmSqJ1s9dImgMEw/
Citera
2021-03-10, 09:14
Medlem
Det beror ju på vad man avser med "värsta", syftar man på den typen av tungt kriminella som ägnar sig åt ekonomisk brottslighet, insideraffärer, välfärdsplundring, skalbolagshärvor, storskaligt momsfusk osv, kanske även en hel del sexualbrott och framförallt att ha huvudansvaret för att påverka hur samhället utvecklas är nog dom uppräknade områdena dom största no-go zonerna. Bromma tex har förmodligen mest media chefer/capita i hela Sverige. Generellt bor det mycket sånt där skräpfolk i hela Bromma som slår i kopparspik i träd på allmänningar för att få bättre sjöutsikt osv. Sådana där som Doktor Brasa, som eldade upp en en fin gammal anrik stocksunds villa, som har en fin fasad utåt men mest har fuskat och myglat sig fram, berikat sig på andra.[/quote]

Jag svarade på inlägg om beboeliga förortsområden, men visst "white collar crime" och knarkande ungdomar finns det nog fler av i nämnda.

OT, jag tycker Flempan och Tensta kvalar på var sin sida om slussen. Obehaglig känsla i båda. Flempan lite mindre ful.
Citera
2021-03-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Begreppet tätort finns ju definierat av SCB. Här är definitionen på tätorten Stockholm:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholm_(t%C3%A4tort)
Berätta gärna mer om vad man ser för definition av tätorten Stockholm på den sidan. Jag kan hjälpa dig på traven:

"Svenskspråkiga Wikipedia har ännu inte någon sida med namnet ”Stockholm (tätort”"
Citera
2021-03-10, 10:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Berätta gärna mer om vad man ser för definition av tätorten Stockholm på den sidan. Jag kan hjälpa dig på traven:

"Svenskspråkiga Wikipedia har ännu inte någon sida med namnet ”Stockholm (tätort”"
Ojj, det måste ha blivit något fel, ber om ursäkt för det! Det verkar som det inte går att kopiera länken, men om jag googlar "Stockholm tätort" så får jag upp en fullt läsbar sida på Wikipedia om detta ämne.
Citera
2021-03-10, 10:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu är du delvis i Botkyrka kommun och snurrar. Frågan gäller väl inte Region Stockholm?
Jo. Det gör det såklart. Kommuner är irrelevant här.
Citera
2021-03-10, 11:31
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Kanske inte värst men en honorable mention till Rågsved. Minns när man var yngre och skulle köpa smuggelsprit och så fort man klev av tunnelbanan sprang folk fram till en och skulle sälja all möjlig (olaglig) skit.
Citera
2021-03-10, 12:10
Medlem
FinskSvartskalles avatar
I början av 2000-talet kom ett nyhetsreportage om en 08-förort där det INTE skedde nån som helst kriminalitet . Glömde vilken ort det var, men det var mest radhus där. Kanske på Ekerö.

Om det är värsta jävla specialiteten att det finns en ort UTAN crime, då är det lätt att anta att de flesta orter har problem. Men jo, de värsta orterna har redan nämnts och värre än Rinkeby och Tensta finns väl inte. Nästan lika fuckade finns många, men dom två toppar nog listan sedan LÄNGE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in