2021-03-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej nej.. Ångestdämpande effekten sitter i max 3 timmar, även myset.

Det är skillnad på ångestdämpande effekt och hur länge man är påverkad. Det första är subjektivt och det andra objektivt. Halveringstiden är 12h. Du kanske tror att den ångestdämpande effekten är 3h men den är längre än så, eller kanske bara du som tar pisslåga doser.
Citera
2021-03-08, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junkdrome
Skrev att han jag köpte av har tagit ifrån en annan karta, men jag nojar, tänkte mer generellt om folk har börjat ta Ksalol igen och ifall det är safe, generellt
Ksalol är kass. Bara kolla priserna. 100 st brukar gå för runt 600, men finns de som säljer för typ 450 kr /100 pack.

De jag köpte sist var definitivt ojämna. Skulle säga att de flesta är underdoserade av de jag fick. Några överdoserade.

Annan alpra finns på FS, tex Xanor depot 3 mg, Xanor Frontin och svenska från apotek. Jag köpte hem lite Xanor Frontin n och dom har alltid varit bra. Bättre än Pfizers 1 mg imo.
Citera
2021-03-08, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
Det är skillnad på ångestdämpande effekt och hur länge man är påverkad. Det första är subjektivt och det andra objektivt. Halveringstiden är 12h. Du kanske tror att den ångestdämpande effekten är 3h men den är längre än så, eller kanske bara du som tar pisslåga doser.
Den sitter max 3 timmar. Har haft Xanor på recept i fem år. I should know.
Citera
2021-03-08, 20:42
Medlem
Citat:
Den sitter max 3 timmar. Har haft Xanor på recept i fem år. I should know.

Själv knaprat dem lika länge, vidare pillat med all annan benso, både vanlig och RC. Effekten sitter i längre än vad man tror, även om den är som starkast i början av naturliga skäl just pga halveringstiden.
Citera
2021-03-08, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stollppe
Själv knaprat dem lika länge, vidare pillat med all annan benso, både vanlig och RC. Effekten sitter i längre än vad man tror, även om den är som starkast i början av naturliga skäl just pga halveringstiden.
Ja okej jag håller med dig.effekten avtar efter ett par timmar.
Citera
2021-03-09, 03:22
Bannlyst
Minns ni Xanor Frontin? Ungerska tror jag. Kommer över några kartor, de är bättre än Pfizer Xanor 1 mg imo. Helt sjuka. Lite dyrt (~20 kr/tab) dock.
Citera
2021-03-09, 06:17
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Minns ni Xanor Frontin? Ungerska tror jag. Kommer över några kartor, de är bättre än Pfizer Xanor 1 mg imo. Helt sjuka. Lite dyrt (~20 kr/tab) dock.

Var ganska många år sedan jag åt just frontin, kanske 9år sedan(?).
Men tyckte då också att dem fungerade bra, bättre effekt än många andra tillverkare.
Citera
2021-03-09, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Var ganska många år sedan jag åt just frontin, kanske 9år sedan(?).
Men tyckte då också att dem fungerade bra, bättre effekt än många andra tillverkare.
Ja, de försvann helt från den svarta marknaden. Typ ingen har det, vet EN som har Frontin 1 mg. Dessutom var det absolut äkta Frontin och de fungerade svinbra.

Minst lika bra som Pfizer imo. Hoppas säljare tar in riktiga Frontin i stället. Det är så många som köper och blir missnöjda på dem då de kan vara jävligt ojämna i styrka.

Men fattar att folk köper när priserna ligger på 600 kr/100-pack. Har tom sett 100-pack för 450 kr.
Citera
2021-03-09, 07:48
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ja, de försvann helt från den svarta marknaden. Typ ingen har det, vet EN som har Frontin 1 mg. Dessutom var det absolut äkta Frontin och de fungerade svinbra.

Minst lika bra som Pfizer imo. Hoppas säljare tar in riktiga Frontin i stället. Det är så många som köper och blir missnöjda på dem då de kan vara jävligt ojämna i styrka.

Men fattar att folk köper när priserna ligger på 600 kr/100-pack. Har tom sett 100-pack för 450 kr.

Ja det fanns mycket av dem förr i alla styrkor. Jag tycker att det skiljer sig ganska mycket på tillverkare. Konstigt så tycker jag upjohn fungerar bra (pzifer?) men deras 2mg stavar tycker jag inte alls fungerar bra. Cinfa, kern, Sandoz osv tycker jag fungerar dåligt, Stada helt okej.
Och jag menar då taget från apotek och inte kopior eller svarta marknaden.

Det mesta från svarta marknaden brukar jag utgå från att det är kopior för man vet aldrig vart det kommer ifrån. Är ofta mer eller mindre varierande i styrka. Tråkigt då man egentligen bara ha det man betalar för, så man vet vad och hur mycket man får i sig.

Men kul att du har hittat frontin, som sagt var länge sen och har alltid fungerat bra.
Citera
2021-03-09, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Ja det fanns mycket av dem förr i alla styrkor. Jag tycker att det skiljer sig ganska mycket på tillverkare. Konstigt så tycker jag upjohn fungerar bra (pzifer?) men deras 2mg stavar tycker jag inte alls fungerar bra. Cinfa, kern, Sandoz osv tycker jag fungerar dåligt, Stada helt okej.
Och jag menar då taget från apotek och inte kopior eller svarta marknaden.

Det mesta från svarta marknaden brukar jag utgå från att det är kopior för man vet aldrig vart det kommer ifrån. Är ofta mer eller mindre varierande i styrka. Tråkigt då man egentligen bara ha det man betalar för, så man vet vad och hur mycket man får i sig.

Men kul att du har hittat frontin, som sagt var länge sen och har alltid fungerat bra.
Generiska preparat suger imo. Testat orion och stada. Värdelösa.
Citera
2021-03-09, 22:29
Medlem
Någon som köpt xanor 2mg från pfizer? Svensk burk med 100 "u94" stavar. Ser extremt legit ut men undrar om någon stött på dessa i fake? Tog 6 stavar utan vidare tolerans och fick inga minnesluckor dagen efter, kanske berodde på att jag var vaken hela natten eftersom ja börja dra tjack efteråt
Citera
2021-03-10, 04:34
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sojaboner
Någon som köpt xanor 2mg från pfizer? Svensk burk med 100 "u94" stavar. Ser extremt legit ut men undrar om någon stött på dessa i fake? Tog 6 stavar utan vidare tolerans och fick inga minnesluckor dagen efter, kanske berodde på att jag var vaken hela natten eftersom ja börja dra tjack efteråt
Jag har kommit över både fake stavar av olika slag och legit "u94". Skillnaden kan vara svår att se med ett otränat öga, kanske nästintill omöjlig då inget utmärker sig rent visuellt. Oftast känner du på smaken om det är äkta alprazolam eller kopior som innehåller substanser som ska försöka likna alprazolam..

När jag hör någon med stavar så ringer varningsklockorna direkt, speciellt om de hävdas att det är riktiga Xanax stavar innehållandes 2 mg alprazolam som du vet kommer smaka kalk eller någon främmande kemikaliesmak som inte tyder på alprazolam.. Chansen att du stöter på riktiga Xanax i detta land är rätt så låg och man får tyvärr utgå från att benso i blisterkartor eller i plomberade burkar inte gör produkten 100 procent pålitlig, då det är mera troligt att det är underdoserade alternativt ojämna kopior i omlopp som fungerar men inte alls lika potenta som äkta varor. I värsta fall helt verkningslösa tabletter.

Ksalol som idag utgör en stor del utav marknaden inom alprazolam-handeln här i Sverige, var betydligt bättre och potentare för 4-5 år sedan än vad du kommer över idag när du köper "blå" som i princip bara är kopior. Vissa batches bättre än andra.
Senast redigerad av Fluson 2021-03-10 kl. 04:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in