Citat:
Ursprungligen postat av
kermith
Superdanke.
Det är väl i princip det jag misstänkte. Spenderade nästan 10 år i krogbranschen och hon känns inte alls som en kandidat jag skulle säga vara på något sätt extraordinär. Jag var också köksdräng under en tid och fick typ rensa filéer och skala potatis, rensa filter och stekbord. Jag skulle inte kalla mig för kock eller köksmästare efter det. Vem vet hon kanske vill fläska på sin CV eller skryta lite inför andra genom att slänga sig med fina namn. Det är det jag faktiskt tror. Ännu mer efter dagens tävling. Bra kockar kan med stängda ögon mäta upp en oxfilé på 100g och mäta upp 2 liter mjölk med vänsterhanden samtidigt som de tillreder mat för 10 personer med olika rätter från menyn.
Vet du inte skrev Frantzén men såg nån annan i tråden skriva att hon jobbat där och det stämmer inte. Inte en chans att hon satt sin fot i det köket. Man måste på riktigt vara vältränad eller äta rätt droger för att kunna orka med att jobba på ställen som håller sådan klass. Däremot så har hon nämnt att hon jobbat på vassa eggen vilket absolut inte är ett dåligt ställe. Men som vadå är lite oklart eftersom hon inte kan stekgrader. Får lite demichef vibbar över henne så kanske något sådant. Kallskänka är möjligt också, har varit ett jäkla bakande i huset.