2019-10-18, 06:34
Medlem
Vad var det för tattar fosterhem han bodde på? Väldigt märkligt fosterhem. Ett psykfall som han lär ju inte blivit friskare under dessa förhållanden .Hoppas för övrigt han aldrig släpps.
Citera
2019-12-05, 00:40
Medlem
Det var som fan, Jag har försökt kolla upp lite för några dagar sedan, men fick bara reda på att han flyttats, Vet du mer om hur han mår etc..? Jag gick klassen över honom i Gymnasiet och är lite nyfiken, han var SKUM på ett intressant sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalBreath
Kan meddela att Lennart befinner sig i Gävle sedan ett par månader tillbaka. Han sitter på Rättspsykiatriska vårdavdelningen (26an) vid Gävle sjukhus Psykiatriska klinik. Har alltså förflyttats från Säter till en avdelning med lägre säkerhetsklass. En s.k. "utslussningsavdelning". Med det sagt så betyder det inte att han är nära att släppas på fri fot.

Källa: jag själv.
Citera
2019-12-08, 18:31
Medlem
Snälle Bengt, Johan Fahlqvist och denna Lennart får nog betraktas som farligast i Sverige?
Citera
2020-03-15, 12:18
Medlem
flaess avatar
Hasse Aro avhandlade Lennart "kannibalen" Persson i sin podd Fallen jag aldrig glömmer häromsistens:

https://podtail.com/podcast/fallen-jag-aldrig-glommer-med-hasse-aro/34-kannibalens-begar/
Citera
2020-07-30, 22:43
Medlem
Huset och friggeboden finnes fortfarande kvar i Furuvik
Citera
2021-03-09, 17:25
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Snälle Bengt, Johan Fahlqvist och denna Lennart får nog betraktas som farligast i Sverige?

Lennart är säkerligen fullt kontrollerbar med mediciner. Värre med typer som Fahlqvist och Gyllensvan, som båda verkar besitta en otrolig mordlust men ändå anses vara friska nog för fängelse.
Citera
2021-03-10, 00:21
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Lennart är säkerligen fullt kontrollerbar med mediciner. Värre med typer som Fahlqvist och Gyllensvan, som båda verkar besitta en otrolig mordlust men ändå anses vara friska nog för fängelse.

Sant. Obehandlad psykossjukdom vif morden. Har träffat honom på Säter. Blyg, snäll och aspig. Enligt överläkaren där helt ofarlig för omgivningen när han medicinerar.
Citera
2021-03-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Sant. Obehandlad psykossjukdom vif morden. Har träffat honom på Säter. Blyg, snäll och aspig. Enligt överläkaren där helt ofarlig för omgivningen när han medicinerar.
I vilket sammanhang då?
Citera
2021-03-10, 06:24
Medlem
Han måste ha många många år kvar om han någonsin kommer ut med tanke på omständigheterna i fallet. En av de farligaste i landet utan tvekan eller vem skulle vara farligare för allmänheten?

Citat:
Enligt överläkaren där helt ofarlig för omgivningen när han medicinerar.
ha ha ha de där "experterna har aldrig haft fel....
Senast redigerad av Vanligman 2021-03-10 kl. 06:26. Anledning: Tillägg
Citera
2021-03-10, 08:32
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
I vilket sammanhang då?

I jobbet. Alltså inte varit patient.
Citera
2021-03-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ja. Jo. Det där har man ju hört förr, och det har ju gått sådär.
Citera
2021-03-10, 09:03
Medlem
Citat:
I jobbet. Alltså inte varit patient.
Hahaha, ok.
Berätta gärna mer, allt av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto