2021-03-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Finns inga likheter mellan Aviccii och Arda. Aviccii var en medicinerad knarkare med väldokumenterat låg självkänsla och depressioner, Arda var av allt att döma en renlevnadsmänniska. Hans mentala tillstånd vet vi ingenting om men om han varit deprimerad så har han hållit det för sig själv, då varken familj eller vänner verkar ha sett några tendenser.
Håller faktiskt inte med. Personer med närmast tvångsmässigt ordningssinne har ofta ångest och inte omöjligt att han led av ptsd efter att ha deltagit i utlandstjänst,men egentligen dumt att spekulera om när man vet så lite om personen
Citera
2021-03-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
"....han älskade livet.*Hans liv ska inte sluta så här, det passar inte honom..." säger Y. Arda, pappan.

Någonting betyder det här väl ändå 🤔
Det betyder det man läser in i det. Likaså vännens inlägg på Facebook, trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle sluta så här. Många har dragit slutsatsen sprängning/självmord. Allt beror på hur man läser in det
Citera
2021-03-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Tyvärr är det nog så att om det här hade avskrivits som en olycka hade det varit en storm av reportrar ute i Tyresta i 48 timmar och utkrävt ansvar hur det kan hända och redogjort för minutiöst händelseförlopp. Att alla lägger locket på nu tyder på att allt är grundligt utrett och man vill låta vänner och familj sörja färdigt innan man kör upp några frågor i nyllet på någon.

Detta tror jag också på.

Om det hade varit en olycka hade journalisterna samlats för att ställa viktiga frågor till de ansvariga på kommunen gällande säkerhet, varför inte vissa, farligare, delar spärrats av, vilka åtgärder de ska ta till för att säkerställa att liknande olyckor inte händer igen, osv.

Nu inget, helt tyst.
Citera
2021-03-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
folk här är ju pantade.. Finns inget som talar för självmord.. Ge mig nått som skulle kunna tyda på att så är fallet? Har nån i hans närhet sagt att han mådde dåligt? Jag vet att det kan vara lätt att dölja depression men varför ska vi bara anta att han gjort det?
Folks mordida fantasi,som en dröm i sommarnatten
Citera
2021-03-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Detta tror jag också på.

Om det hade varit en olycka hade journalisterna samlats för att ställa viktiga frågor till de ansvariga på kommunen gällande säkerhet, varför inte vissa, farligare, delar spärrats av, vilka åtgärder de ska ta till för att säkerställa att liknande olyckor inte händer igen, osv.

Nu inget, helt tyst.
Nationalpark inte kommunens ansvar
Citera
2021-03-09, 22:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Garantert inte sprängd. Hans far har varit på platsen.
Citera
2021-03-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Nationalpark inte kommunens ansvar
Vems ansvar är parken?
Citera
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad

Man ser det man vill se. Inte nödvändigt vad som är verkligheten.

Japp du väljer att se det som självmord jag som olycka. varför är det så orimligt att han faktist var ute och träna inför sitt ultra marathon, sprang mitt ute i skogen kom till dom där bergiga partierna halkar och slår i huvudet och ramlar ner där han hittades?
Citera
Medlem
09GRs avatar
Det som talar emot olycka är att killen tillhör eliten. Han hade kunnat krypa flera km till säkerhet på enbart vilja. Att han slår i huvudet eller liknande ser jag som föga troligt. Det som talar emot självmord är hans spontanitet tiden innan (träna på gym, åka till ica och köpa fint kött, googla på omelett osv) samt att han sa att han skulle springa där han sprang.

Jag tror fortfarande 85% självmord, 10% olycka, 5% annat.
Citera
2021-03-09, 22:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevakasha
Polisen säger i artikeln i aftonbladet att de för tillfället inte kommer att gå ut med möjlig tidpunkt när Deniz avled och inte heller med den möjliga dödsorsak som de har kommit fram till.

Lönlöst att spekulera, polisen vet, allmänheten vet inte.
Precis. Så troligen halkade han. Ser inte att hans far åker till platsen om han är sprängd. Den enda logiska förklaringen är olycka.
Citera
2021-03-09, 22:32
Medlem
Tycker han såg väldigt välmående ut på vissa bilder
Citera
2021-03-09, 22:34
Medlem
Swaywayss avatar
Det känns nästan komiskt med en elitsoldat som halkar och dör, låter som något ur Knasen-tidningarna, men visst, de är ju människor av kött och blod ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in