2021-03-09, 20:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Nja, om en militär begår självmord i hemmet åker inte bombgruppen dit och glor. De kommer om det finns en anledning för dem att komma.

Om det misstänks att något kan smälla, så finns anledning för dem att närvara men att den döde är militär är inte tillräcklig orsak.

DA tog inte livet av sig i hemmet. Och hade polis hittat ev. ämnen där så hade bombgruppen åkt dit.
Citera
2021-03-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Håller med om att det var en bra och rimlig teori. De saker som framkommit de senaste dagarna tyder tyvärr på att Deniz valde att avsluta sitt liv. Jag höll själv en olycka som mer troligt men mycket tyder nu på att det inte var så.
Har man nått till den punkten så får man nog även finns sig i att han har valt att göra det genom att använda sprängämnen. Det krävs handlingskraft för att ta sitt liv och han ville inte misslyckas. Han hade tillgång till det och det var det säkraste sättet att nå sitt mål. Han hade hoppats at ingen skulle hitta honom och därför kända han inget behov av att välja en metod som tog hänsyn till någon annan. Det känns väl överlagt.

Vi pratade inte om olycka utan också om att vi tror han avslutat sitt liv. Men inte genom sprängning. Utan av annan art. Tabletter eller dylikt
Citera
2021-03-09, 20:48
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Till fyndplatsen går inte köra bil. Möjligtvis nån annan typ an fordon. Det finns risk att hamna i sankmarken, träsk eller i gyttjan.

Jag såg på nån karta att grusvägen som går norrut från Åvavägen verkar vara längre än när jag var där något år efter branden - den såg ut att fortsätta en bra bit längs bäcken även om den inte gick hela vägen upp till ravinen. När jag var där var den inte längre än kanske 5-600 meter.

Vet du hur det ser ut nu?
Citera
2021-03-09, 20:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Ja fast det är trovärdiga av varandra oberoende fb konton som hävdar att han hittats sprängd. Varför accepterar ni inte bara att DA tog livet av sig. Verkar lika svårt för vissa att ta in som med Avicii

Jag har inga som helst problem med acceptera ifall DA tog livet av sig genom sprängning om det någon dag kan bevisas. Men en så länge är det bara teorier/fantasier, ingenting annat.
Citera
2021-03-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
När det är självmord brukar väl media oftast lägga till extra kryptiska artiklar under själva nyheten, typ ”mår du dåligt” ”Självmord är inte svaret” mm. Så man liksom ändå fattar....

Om det var en olycka så tycker jag att folket förtjänar att få veta...och även Deniz själv förtjänar att få en korrekt beskrivning av han som person. Känns etiskt fel att han ska få en självmordsstämpel över sig som deprimerad nu om han absolut inte var det och han faktiskt bara halkade och slog sig i huvudet så han dog. Blir nästan som att förtala en död.

Jag blir själv galen av att ena minuten tro på solklar olycka sen andra minuten på solklart självmord, det ändras hela tiden och jag kan liksom inte släppa detta, och då kände jag inte ens killen. Sjukt hur vissa händelser kan påverka och beröra en.

Det gör faktiskt riktigt ont i hjärtat att se dig så berörd och i behov av att få svar. Du beskriver det fint.

Kruxet är ju att det finns många som vet men de kan inte berätta så utförligt som du vill utan att bryta mot sin tystnadsplikt eller yrkesetik.

Jag förstår om du inte kan tro mig heller - varför skulle du göra det här inne där så kallade ””sanningar” presenteras åt höger och vänster? Men om du tänker efter:

I vanliga fall konkurrerar Expressen och Aftonbladet stenhårt med varandra. Och de vet precis vad som drar läsare och de grejerna jagar de extra mycket på. (Och jag lovar dig, de har jättebra poliskällor.) Ändå blev det helt tyst väldigt snabbt efter att kvarlevor hade hittats. Först jättepådrag med drönare och reportrar ute i skogen, men sedan bara tyst.

Så här skrev jag i söndags, alltså dagen innan beskedet kom:

Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Journalister på Stockholms olika redaktioner VET sedan flera dagar tillbaka vad som hänt. Men de väljer än så länge att inte berätta med hänsyn till anhöriga.
Låt oss säga -hypotetiskt - att det är DA. Då kommer man så småningom berätta att det var han som hittades eftersom det skrivits spaltkilometer om hans försvinnande. Men sedan kommer det bara stå ”polisen misstänker inte brott”.

Ingen seriös media kommer berätta att en namngiven person tagit livet av sig - än mindre hur. Det är långt bortom pressetiken. Undantag skulle bara vara om anhöriga vore överens om att de vill gå ut och berätta för att visa hur svårt det är att på förhand se om någon är suicidal. Men det är anhörigas val.

Allt gott till dig!
Citera
2021-03-09, 20:58
Medlem
Om han inte velat att någon skulle hitta honom så skulle han kunna resa längre bort till o med turkiet o ta sitt liv..
Citera
2021-03-09, 21:00
Medlem
Aakkes avatar
Vad gjorde bombgruppen på plats o vilka belägg finns det för att en explosion ska ha inträffat?
Citera
2021-03-09, 21:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Vad gjorde bombgruppen på plats o vilka belägg finns det för att en explosion ska ha inträffat?

Det är enbart media som nämnt att bombgruppen var på plats. OM de nu var där har en person haft som teori att bombgruppen har utrustning för att undersöka en "håla" utan att behöva flytta på saker, som stenblock etc. En trolig teori tycker jag.
Senast redigerad av Combival 2021-03-09 kl. 21:12.
Citera
2021-03-09, 21:11
Medlem
sneervs avatar
folk här är ju pantade.. Finns inget som talar för självmord.. Ge mig nått som skulle kunna tyda på att så är fallet? Har nån i hans närhet sagt att han mådde dåligt? Jag vet att det kan vara lätt att dölja depression men varför ska vi bara anta att han gjort det?
Citera
2021-03-09, 21:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Om han inte velat att någon skulle hitta honom så skulle han kunna resa längre bort till o med turkiet o ta sitt liv..
Fast vi vet ju inte om så var fallet. Han kanske inte brydde sig om han blev hittad eller inte.
Citera
2021-03-09, 21:21
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
När det är självmord brukar väl media oftast lägga till extra kryptiska artiklar under själva nyheten, typ ”mår du dåligt” ”Självmord är inte svaret” mm. Så man liksom ändå fattar....

Om det var en olycka så tycker jag att folket förtjänar att få veta...och även Deniz själv förtjänar att få en korrekt beskrivning av han som person. Känns etiskt fel att han ska få en självmordsstämpel över sig som deprimerad nu om han absolut inte var det och han faktiskt bara halkade och slog sig i huvudet så han dog. Blir nästan som att förtala en död.

Jag blir själv galen av att ena minuten tro på solklar olycka sen andra minuten på solklart självmord, det ändras hela tiden och jag kan liksom inte släppa detta, och då kände jag inte ens killen. Sjukt hur vissa händelser kan påverka och beröra en.

Ja, håller med! ❤️❤️❤️

Jag konstaterar att han hittats avliden, men alla varför!! Och alla spekulationer!! Nä, i en del fall vanhedras Deniz.

Vila i Frid, Deniz!! Om du visste hur många som ärligt brydde sig!! ❤️❤️
Citera
2021-03-09, 21:22
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Det finns ingen annan förklaring att han skulle befinna sig där. En olycka just där det är svårt ta sig fram till, ett stup? Det är inte realistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in