2021-03-09, 21:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
onödig dubbelpostning
Då fick vi reda på Esbjörns bud. Lite mer än egna rättegångskostnader och symbolisk summa.

”81-åringen*å sin sida*erbjöd*sig att stå för Ebba Buschs juridiska kostnader samt ytterligare*en summa*för att hon skulle dra tillbaka kravet på huset.”
2021-03-09, 21:31
Medlem
MrAndress avatar
Om det stämmer att hyresgästföreningen har betalat 270000kr för att hjälpa Esbjörn Bohlin i detta rättsfall så är det en stor skandal. Och jag hoppas att folk rapporterar detta till hyresgästföreningen till alla medier som finns.
2021-03-09, 21:31
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Då fick vi reda på Esbjörns bud. Lite mer än egna rättegångskostnader och symbolisk summa.

”81-åringen*å sin sida*erbjöd*sig att stå för Ebba Buschs juridiska kostnader samt ytterligare*en summa*för att hon skulle dra tillbaka kravet på huset.”

Ja det var intressant! Postar igen då jag trodde det var delat redan. Hann inte kolla igenom allt. Tråden växer med blixtens hastighet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nej-ebbas-bud
2021-03-09, 21:35
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
självklart kan man använda fullmakt då, men jag förstår inte i vilket sammanhang detta kommer in eftersom jag inte ser vad det var relevant till inlägget du svarade på? så du får gärna förklara mer.

Ville mest visa på hur anonym man faktisk kan vara i husaffärer. Ingen råkoll direkt. Bankerna däremot...
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag kan inte påminna att Esbjörn någonsin själv sagt att han blivit lurad. Så det påståendet vill jag påstå är fel.

Det är något som hans Brännvinsadvokat själv hittat på. Det roliga är att att Binninge skrev i sin inlaga till domstolen att Esbjörn ansåg att han aldrig skrivit på något avtal, och sedan sitter Esbjörn själv i domstolen på MUFen och berättar att han är helt överens med att han skrivit under avtalet.

Att fullvuxna myndiga män med stor livserfarenhet gör affärer på egen hand är inget konstigt alls, känner flera sådana, äldre än Esbjörn, som är likadana.

Det enligt nyheterna idag sagt av honom själv
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Eldningsbara och inspekterade betyder just godkända, Annars skriver man eldningsförbud.
Eller hur gör du?
alltså jag läser vad det står här innantill. jag skulle garanterat skriva att de är godkända om de är godkända och inget annat.
2021-03-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Ville mest visa på hur anonym man faktisk kan vara i husaffärer. Ingen råkoll direkt. Bankerna däremot...
nej det kan man inte, man har plikt på sig att ta reda på identitet och göra identitetskoll på både fullmaktsgivaren som fullmaktstagaren, vi har nog samma krav som banker, men sen att inte alla mäklare efterlever det är en annan sak.
2021-03-09, 21:44
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Men det har väl inte varit aktuellt med någon fullmakt vid Ebbas köp av Esbjörns fastighet?

Nej inte i denna aktuella affär.
2021-03-09, 21:44
Medlem
Citat:
Jo det var källan. Den du tänker på tog uppgiften därifrån och skrev några inlägg hur bra han tyckte det var.

Tja, vem bråkar om den tid som flytt.
2021-03-09, 21:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ebba har inte köpt huset, hon har försökt att vara så ful att hon trodde sig kunna lura den äldre Esbjörn att skriva på ett papper. .. men ser du. Handstilen stämmer inte med Esbjörns Handstil .. förstår du?

Det har begåtts ett lömskt försök att lura av Esbjörn huset.
Ebba kommer att dra med sig andra människor i fallet som är uppenbart bedrägeri.

Det kan ju DU inte prata bort, hoppas jag du förstår..

Gamla husnyckeln till huset. Kan ju Ebba behålla. Det sätts in ett nytt lås 😃
Asså Asså så jävlas lågt kan det inte vara. Söp hon i så fall inte gubben full bara? Där av stämmer inte handstilen.

Skulle det vara så förklarar det ju en del.
Det har tvistat som de skrev på i elektriskt ljus eller stearin ljus, inget av dom speciellt nödvändigt en sommareftermiddag kl tre. Men sent på kvällen kan det behövas. Och när Esbjörn blir ful blir det svårt att se var man ska skriva på. Därför måste Ebba peka.
2021-03-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad svamlar Binninge om egentligen?
Om man inom x antal veckor ska inkomma med bevisning till tingsrätten, betyder det inte vittnen utan skriftlig och vederlagd bevisning gällande den bevisbörda som ålagts att inkommas med.
Vittnesmål som stöder den bevisning som ska inlämnas inom x antal veckor, blir i så fall i höst.
Sen gillar jag Ebbas ombuds knorr om advokatsamfundet och dess bestämmelser

Vittnen är muntlig bevisning. Det är folk som ska höras om det de själva sett och hört. Om händelser med relevans för tvisten. Det reducerar antalet vittnen för fru Buschs räkning avsevärt.

Rent allmänt har Ebba Busch två mycket ansedda sakkunniga. Men de har inte undersökt Esbjörn, och därför har de inget att tillföra i en domstol annat än en akademisk diskussion om särintresse som metod.

Ebbas fastighetsvärderingar är en efterkonstruktion, delvis muntliga. Värderingar som gjorts bristfälligt då de som haft uppdraget inte haft tillträde till den byggnad de nu kallar för ruckel. Värderingar som inte Esbjörn tagit del av innan det blev dags för att skriva på i kandelaberns sken, under romantiska midsommar, där två ljuva jäntor gjorde honom sällskap och befriande honom från ensamheten och fastigheten.

Jag gillar också hennes knorr, tvisten är ju grisig.
2021-03-09, 21:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Då är frågan om Ebba nappar på Esbjörns bud nu när hon fick nej på sitt eget. Alternativet är att kåken ska stå där och ruttna ett år till innan eventuella överklaganden är avgjorda också. Det kan inte vara bra när det redan nu var nästan panik med att dränera. Skulle hon komplettera sin stämning med skadestånd riskerar hon att få en opinion som nästan vänt emot sig igen. Det borde vara frestande att ta budet om hon inte värderar läget med närheten till föräldrar och barnens pappa oerhört mycket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in