2021-03-09, 21:13
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Men Esb hade ingen med.Är det inte litet konstigt. Det ska skrivas ett kontrakt värt flera miljoner.Den ena har ett stöd med är relativt ung rakframn och talför .Den andre en 81.årig man utan stöd.............som också enligt egen utsago känner sej lurad i efterhand

För mej framstår det som att han var underläge.Men det är min slutsats

*Jag finner det synnerligen anmärkningvärt och moraliskt betänksamt
Jag delar din uppfattning. Se t.ex. mitt inlägg (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81.
2021-03-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Här är källan, gammal medlem sen 2010 som inte trollat tidigare:
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

1: Binninge är INTE advokat, inte heller finns något spår av juridisk kompetens/utbildning.
2: EsB ville sälja-priset var rätt där EsB själv förhandlade upp till 3.9, sen hände något c:a 10 dar efter deal med påskrift som pekar på yttre inblandning, bara att backa i tråden och se alla turer...

Nej, det där är inte källan, eller rättare sagt: källinlägget.
Källan var Ebbahatare, den du refererar till är motsatsen.
2021-03-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Om det är främst män som missuppfattat syftet som röstat, hade aldrig Agnes Wold vunnit, inte en chans i hel-vete att hon vunnit på premissen du framför om missuppfattat syfte.
Inte hade lilla Greta heller varit med på pallen om så vore fallet.
ja det var iaf ganska tydligt i artikeln att det var majoritet av männen som röstat på Ebba (och så även varit 2 år sedan) och majoritet kvinnorna och äldre på Agnes. jag tycker det talar tydligt.
2021-03-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men 200 tusen är ju ett hån. Om vi bara går efter den senaste värderingen så betalar hon då 4,1 för huset det vill säga 400 tusen mindre än den senaste värderingen.
200.000 är en struntsumma i förhållande till vad han kommer bli skyldig om det går till förhandling.
Du vet en advokat tar ju inte 137 spänn i timmen precis och jag lovar att Ebbas advokat lagt ner en del timmar på detta.
Han är ju extremt dum i huvudet om han inte tar det. Nej hellre då 500.000-1.000.000 i rättegångskostnad plus att han ändå blir av med huset.
2021-03-09, 21:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Men Esb hade ingen med.Är det inte litet konstigt. Det ska skrivas ett kontrakt värt flera miljoner.Den ena har ett stöd med är relativt ung rakframn och talför .Den andre en 81.årig man utan stöd.............som också enligt egen utsago känner sej lurad i efterhand

För mej framstår det som att han var underläge.Men det är min slutsats

*Jag finner det synnerligen anmärkningvärt och moraliskt betänksamt

Jag kan inte påminna att Esbjörn någonsin själv sagt att han blivit lurad. Så det påståendet vill jag påstå är fel.

Det är något som hans Brännvinsadvokat själv hittat på. Det roliga är att att Binninge skrev i sin inlaga till domstolen att Esbjörn ansåg att han aldrig skrivit på något avtal, och sedan sitter Esbjörn själv i domstolen på MUFen och berättar att han är helt överens med att han skrivit under avtalet.

Att fullvuxna myndiga män med stor livserfarenhet gör affärer på egen hand är inget konstigt alls, känner flera sådana, äldre än Esbjörn, som är likadana.
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jo det var källan. Den du tänker på tog uppgiften därifrån och skrev några inlägg hur bra han tyckte det var.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Densia har visst nämnt den öppna spisen eller vad menar du? den öppna spisen, en vedspis i köket och 4 kakelugnar. det är skrivet att alla eldstäder är eldningsbara/ inspekterade av sotare. det står inget om att det är godkända.
har det gått för lång tid mellan sotningarna blir det eldningsförbud, ett eldningsförbud är inte lika med att det inte fungerar.

Eldningsbara och inspekterade betyder just godkända, Annars skriver man eldningsförbud.
Eller hur gör du?
2021-03-09, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Ingen hatar Ebba , vi vill bara hennes bästa.

Hur många är det som ser att hon Ebba sjunker , men andra hejar på..
Senast redigerad av Massonite 2021-03-09 kl. 21:24.
2021-03-09, 21:24
Medlem
Man undrar ju lite hur Esb ska kunna betala alla dessa omkostnader om han tills nyligen satt hos kronkalle? Binninge, Barry, skadestånd i cykelolyckan, skadestånd till tjejen i olyckan, kommande rättegångskostnader samt Ebbas alla omkostnader. Skulle tro Monika med generalfullmakten betalat ut minst halva handpenningen redan. Esb har säkert ingen aning om hur pengarna rinner i väg redan nu och framförallt kanske 500k-1milj när han förlorar målet. En riktigt sorglig soppa med enbart förlorare. Förutom sossarna och Binninge såklart.
Senast redigerad av postis 2021-03-09 kl. 21:28.
2021-03-09, 21:25
Medlem
shaktas avatar
Har inte hängt med så mycket i tråden men hur är det med giriga släktingar? De kanske förväntade sig att han skulle trilla av pinnen och sedan inkassera 12 mille medans Esbjörn tyckte att 8 mille är perfekt för sitt liv medans hans snikna släktingar hade hoppas på att kunna sälja det för mycket mer. Min analys är taget från baken. Jag har dock erfarenhet av snikna släktingar som gapar för mycket och nästan önskar livet ur de äldre.
2021-03-09, 21:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
"Vill alla väl"? Du har allvarligt missförstått något.
Politiker har bara en förpliktelse, att genomdriva den politik man står för och som finns i partiprogrammet. Högerpolitiker vill inte arbetare väl, sosseledare vill inte kapitalisterna väl. Man företräder de som röstar på en, helt enkelt.
Men man kan inte bara få röster av religiösa om man vill va ett stort parti. Sakfrågor är viktiga. Moderaterna kallade sig arbetspartiet ett tag syftet är att få röster av det andra läget, då måste man åtminstone låssas att man bryr sig om alla.

Vet att ex v SD inte vill alla väl, och det märks tydligt. Men mittenpartier måste visa sig vara för alla, många religiösa har en human inställning, så måste en partiledare visa sig human.
2021-03-09, 21:27
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Inte starkaste skiftet-laget som jobbar ikväll va?

Ursäkta? Vad menar du? Jag trodde jag gjorde det enkelt för dig att förstå?

Man kan ej jämför Ebba Bush med Mona Sahlin. Som personer tidigare skrivit googla toblerone affären.

Sen har Ebba ej gjort något fel i denna affär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in