2021-03-09, 20:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oikos är bara en tankesmedja, jag tror inte de där är heltidsanställda utan gör det vid sidan av annat.

Ja, menar bara att än så länge har de inte smitt fram så mycket tankar.
Citera
2021-03-09, 21:03
Bannlyst
Jag tycker att alla på bulletin ska skriva på flashback istället, då når deras tankar och åsikter ut till en större publik.
Citera
2021-03-09, 21:05
Medlem
valleros avatar
Sanandaji är ju som en karikatyr av en dålig chef. Fladdrig, aggressiv och helt utan ledaregenskaper. Han må vara skärpt och duktig inom sitt akademiska skrå men är som en fisk på land när det gäller allt utanför den.
Helt oavsett vem som har "rätt eller fel" så gör man inte som TS gör.

Inte för att jag yrkar på upprätthållandet av sedvanlig affärsetik eller någon oskriven regel. Utan att om man vill samarbeta med andra kompetenta yrkesmänniskor så är förtroendekapitalet den tyngsta valutan. Sanandaji har i sina Facebook-inlägg visat på hisnande dåligt omdöme.
Citera
2021-03-09, 21:09
Medlem
Det gör vi redan.

Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Jag tycker att alla på bulletin ska skriva på flashback istället, då når deras tankar och åsikter ut till en större publik.
Citera
2021-03-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Bulletin är ett ypperligt exempel på vad som brukar kallas kontrollerad opposition. Mer kontrollerad opposition behövs inte i Sverige.

Ju förr shill-blaskan går i graven desto bättre!

Är de anställda på Bulletin medvetna om att de tillhör en "kontrollerad opposition" eller hur fungerar detta? Är det en stor konspiration? Får de betalt av sina egentliga uppdragsgivare? Vem är deras egentliga uppdragsgivare? Känner du dig smart som har sett ljuset beträffande detta medan alla pellejönssvennebannaner lever i ovisshet?

Fråga jag själv kan svara på: Är "kontrollerad opposition" ett begrepp som används av stackare som gärna övertolkar sina begränsade erfarenheter och kunskaper till att tro att allt " hänger ihop" och att inget kan tas för sitt "face value" för att det pågår en ond konspiration"? JA!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Han är ju som folk är mest inom akademin. Analretentiv och bestyckad med ett stort ego. Men, ganska habil forskare.

Visst finns det stora lättirriterade egon i akademin (Dick H är en på rak arm), men Tino är ta mig fan en klass för sig. Han avfärdar dessutom andra akademikers forskning med svepande (icke underbyggda) påståenden om att de skulle vara "vänster".
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har jobbat med en del aspisar & Tino är definitivt en sådan. Han är smart på många områden, men en idiot på andra.

Jag kan inte riktigt släppa tanken på att "Bulletin" är något som hämtat ur boken "Mord på 31:a våningen" av Per Wahlöö.
Att man samlar alla avvikande åsikter på ett ställe & sen spränger skiten i luften . Eller som i det här fallet ser till att det havererar.
Nog mer en felsatsning där man helt enkelt delvis värvat fel lag och har en ägartrio som saknar kunskap om media.
Styrelsen känns mer som något för en studenttidning än en serös publikation.
Vi får väl hoppas att några av de kända namnen kan plockas upp av lite mer högervridna publikationer.
Citera
2021-03-09, 21:13
Medlem
Merdives avatar
Ursäkta att jag upprepar frågan, men vet någon hur stor Tino Sanandajis ägarandel är? Arpi hävdar att konflikten initierats av "majoritetsägarna" - ska det uppfattas som en referens till Sanandaji specifikt eller till honom med flera? Vilka är de andra ägarna förresten?
Citera
2021-03-09, 21:14
Medlem
Vilket fiasko. Detta projektet ledde ju bara till en massa ovänskaper och förstörda karriärer. Snyggt jobbat.
Jag var skeptisk från början. Kvartal fanns ju redan? Varför behövde de starta en ny tidning?
Citera
2021-03-09, 21:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Läser man hela texten ser man hur galen och pressad Sanandaji är. Även om han har rätt i sak att ingen är beredd att betala för sojamjölk. Varför anställde idioten en massa sojafolk om han inte vill dricka sojamjölk? Kul ändå att föreställa sig Sanandaji springa omkring och svettas och se sina pengar gå upp i rök! Hahaha!

/Johan
Tino S. kan väl knappast ha investerat några stora pengar i det här, det måste rimligen vara Renzthog och några andra som står för fiolerna.
Citera
2021-03-09, 21:37
Medlem
Det nämnvärda i Sanandajis inlägg är väl att han ville ha något annat, mer kraftfullt, än Neudings Kvartal och Neo. Stopp på "sojabaserad lättmjölk" och nyheter med "faktafel". Precis som Flashback önskade sig. Allt drevs till sin spets när Neuding vägrade publicera en krönika varpå Tholin på eget bevåg gjorde det åt henne.

Skilda visioner och offentligt bråk kräver en ordentlig utrensning om den ska överleva.
Citera
2021-03-09, 21:38
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Tino Sanandaji har kommenterat nu på Facebook:

Han låter väldigt uppgiven.

Vad illa han skriver!
Och vilket dåligt omdöme han visar upp, texten får direkt motsatt effekt mot den avsedda. Han framstår som en riktig lowlevel-kurd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in