2021-03-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Aha, tack! "Bättre" än typ 10 år, men illa, hon har väl sett honom som en pappa-typ kan jag tippa...

Ja. Han förklaras ha varit en slags mentor till henne då hon gick igenom någon slags tonårsrevolt. Tog med henne och klättrade, hjälpte henne med läxor, skjutsade hem henne på kvällarna osv osv. Hon ska bland annat ha tänt eld på ett skåp i skolan. Skämtat med en annan elev genom att skicka ett kuvert innehållandes en påse med pulver i som skulle varit citronsyra eller liknande, förklarar tidigare biträdande rektor vid förhör.
Citera
2021-03-09, 20:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direkt12
Ja. Han förklaras ha varit en slags mentor till henne då hon gick igenom någon slags tonårsrevolt. Tog med henne och klättrade, hjälpte henne med läxor, skjutsade hem henne på kvällarna osv osv. Hon ska bland annat ha tänt eld på ett skåp i skolan. Skämtat med en annan elev genom att skicka ett kuvert innehållandes en påse med pulver i som skulle varit citronsyra eller liknande, förklarar tidigare biträdande rektor vid förhör.
Antar att det inte finns någon pappa med i bilden (eller en mycket gammal sådan)? Hade jag varit pappa till henne hade jag gått i taket, vilket slisk...
Citera
2021-03-09, 20:22
Medlem
Citat:
Aha, tack! "Bättre" än typ 10 år, men illa, hon har väl sett honom som en pappa-typ kan jag tippa...

Skulle kunna bifoga FUP i tråden men vet inte riktigt hur jag ska ta mig till för att göra det. Vet du?
Citera
2021-03-09, 20:24
Medlem
Citat:
Antar att det inte finns någon pappa med i bilden (eller en mycket gammal sådan)? Hade jag varit pappa till henne hade jag gått i taket, vilket slisk...

Pappan verkar ovanligt passiv i det hela, i alla fall utifrån förhöret. Även han ska ha klättrat tillsammans med den misstänkte och känt honom. Efter allt inträffat har både pappan och den misstänkte fortsatt klättra i silon men ingen av dem har tagit kontakt med den andra.
Citera
2021-03-09, 20:27
Moderator
Citat:
Skulle kunna bifoga FUP i tråden men vet inte riktigt hur jag ska ta mig till för att göra det. Vet du?
Gärna FUP: DocDroid.net brukar funka.
Citera
2021-03-09, 20:34
Medlem
Citat:
Gärna FUP: DocDroid.net brukar funka.

https://docdro.id/6NI6PJp

https://docdro.id/Qh7pyoy
Citera
2021-03-09, 20:39
Moderator
Citat:
https://docdro.id/6NI6PJp

https://docdro.id/Qh7pyoy
Tusen tack, funkar fin-fint
Citera
2021-03-09, 20:46
Medlem
Citat:
Tusen tack, funkar fin-fint

Inga problem. Hör gärna av dig när du läst klart så kan vi spekulera lite
Citera
2021-03-09, 20:49
Moderator
Citat:
Inga problem. Hör gärna av dig när du läst klart så kan vi spekulera lite
Spontant: många "gråterskor" kring flickan...
Citera
2021-03-09, 20:54
Medlem
Citat:

Ja. Känns som de kan ha eldat på varandra under en längre tid. De vittnen som inte är vänner eller familj till målsägande säger alla att de inte skulle kunna föreställa sig att något sådant skulle ha inträffat.
Citera
2021-03-09, 20:56
Medlem
Citat:

Samtidigt känns allting väldigt komplext. Mycket som hänt utanför utredningen. Flickan ska ha kontaktat en annan flicka som ska ha haft liknande kontakt med läraren osv osv.
Citera
2021-03-09, 20:57
Moderator
Citat:
Ja. Känns som de kan ha eldat på varandra under en längre tid. De vittnen som inte är vänner eller familj till målsägande säger alla att de inte skulle kunna föreställa sig att något sådant skulle ha inträffat.
Han har såklart gjort jättefel (helt säker på att han varit tänd på henne) men det betyder ju inte att alla andra gjort rätt. Risky business med (relativt ung) manlig lärare och strulputta med särskilda needs - brukar inte sluta helt bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in