2021-03-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De kallas i princip alltid in om det handlar om militära saker. Polisen får inte utreda militära ärenden.
Ja, det kan säkert vara så (har inte koll själv), men det betyder att kroppen var tillräckligt identifierbar för att man skulle kunna antaga att det var DA. Jag har ingen kunskap runt de rutinerna. Känns däremot som att polisen absolut kan utreda döda militärer...kan inte tro annat i Sverige.
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-09 kl. 19:47.
Citera
2021-03-09, 19:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Vet du varför?

Nope. Inte mer än att det handlar om en död officer.
Citera
2021-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Om du syftar på mig så är det inte det jag säger. Jag säger att det är en högst trolig förklaring till att de var där. Jag har aldrig påstått att de kom som taxi direkt. Polisen var väl redan på plats på måndagen? för att komma tillbaks på tisdagen när det hela rapporterades i media.
Ok, då tolkade jag dig fel. Jag vet inte hur långt i efterhand bombgruppen kom.
Citera
2021-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Där är folk som sagt det motsatta.

Fakta:
Polisen har en 6x6 ATV, och en 4x4 ATV.
Fordonet på platsen körs av en kille från bombgruppen.
Inga andra ATVs syns på bilder och filmer.

En person har sagt att polisen hörde av sig till brandkåren för att få låna ATV och förare.

Till fyndplatsen går inte köra bil. Möjligtvis nån annan typ an fordon. Det finns risk att hamna i sankmarken, träsk eller i gyttjan.
Citera
2021-03-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja, det kan säkert vara så, men det betyder att kroppen var tillräckligt identifierbar för att man skulle kunna antaga att det var DA. Jag har ingen kunskap runt de rutinerna.
Troligtvis så fanns det stark anledning att tro att det var DA. Jag menar om han hade den klockan som det rapporterats om och de skorna som figurerat i media så borde man kunna göra en kvalificerad gissning.
Citera
2021-03-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Äh. Det verkar onödigt. Vi skulle känna oss som Malens1 allesammans om vi gick dit och skrotade. Mysteriet är ju löst. End of story.
Ja väldigt onödigt som gamar efter någon sensationellt
Citera
2021-03-09, 19:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja, det kan säkert vara så, men det betyder att kroppen var tillräckligt identifierbar för att man skulle kunna antaga att det var DA. Jag har ingen kunskap runt de rutinerna.

Bara för att sluta den här farsen, så kan jag säga att det inte råkar vara så, utan att det är så.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/militaert-foeremaal-hittad-vid-badplats-bombgruppen-larmad.iwCRuerpp

Men jag har ingen aning om i vilket skick DA hittades i. Jag kan ha helt fel, men jag tror inte det.
Citera
2021-03-09, 19:54
Medlem
Citat:
Bara för att sluta den här farsen, så kan jag säga att det inte råkar vara så, utan att det är så.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/militaert-foeremaal-hittad-vid-badplats-bombgruppen-larmad.iwCRuerpp

Men jag har ingen aning om i vilket skick DA hittades i. Jag kan ha helt fel, men jag tror inte det.
Förstår inte vad din länk har med diskussionen att göra. Det jag ser i länken är att militärt föremål påträffats, inte en död militär. Jag kanske får fel i länken...

Självklart ska bombgrupp tillkallas då.
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-09 kl. 19:57.
Citera
2021-03-09, 20:12
Medlem
Citat:
Förstår inte vad din länk har med diskussionen att göra. Det jag ser i länken är att militärt föremål påträffats, inte en död militär. Jag kanske får fel i länken...

Självklart ska bombgrupp tillkallas då.
Han satte sig på en klippa med en flaska fin whiskey och lite tabletter och sedan sköt han sig.
Inte så svårt för oss utomstående att begripa.
Citera
2021-03-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Han satte sig på en klippa med en flaska fin whiskey och lite tabletter och sedan sköt han sig.
Inte så svårt för oss utomstående att begripa.
Det är absolut ett alternativ men ingen förklaring till bombgruppen och de eventuella kroppsdelar som postats tidigare i tråden.
Citera
2021-03-09, 20:17
Medlem
Citat:
Att bombgruppen var där och vände säger inte särskilt mycket. De åker i princip ut på allt militärt.

Nja, om en militär begår självmord i hemmet åker inte bombgruppen dit och glor. De kommer om det finns en anledning för dem att komma.

Om det misstänks att något kan smälla, så finns anledning för dem att närvara men att den döde är militär är inte tillräcklig orsak.
Citera
2021-03-09, 20:19
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Jag blir själv galen av att ena minuten tro på solklar olycka sen andra minuten på solklart självmord, det ändras hela tiden och jag kan liksom inte släppa detta, och då kände jag inte ens killen. Sjukt hur vissa händelser kan påverka och beröra en.
Jag fattar vad du menar. Jag känner också att jag på något sätt vill veta vad fan som hände. Men jag kan också förstå om man som anhörig, eller media, väljer att inte gå ut med det, särskilt om det är känslig info.
Men ja, jag hoppas man får veta. Lite svårt att släppa detta känner jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in