Citat:
Ursprungligen postat av
Branogbitter
Är det självmord är det inget media brukar rapportera om, och övriga morbida detaljer är inget allmänheten heller har rätt att ta del av. Hade det varit olycka skulle media kunna rapportera om det, men faktisk dödsorsak (tex krossad skalle/långsam död etc) skulle man inte gå ut med.
När det är självmord brukar väl media oftast lägga till extra kryptiska artiklar under själva nyheten, typ ”mår du dåligt” ”Självmord är inte svaret” mm. Så man liksom ändå fattar....
Om det var en olycka så tycker jag att folket förtjänar att få veta...och även Deniz själv förtjänar att få en korrekt beskrivning av han som person. Känns etiskt fel att han ska få en självmordsstämpel över sig som deprimerad nu om han absolut inte var det och han faktiskt bara halkade och slog sig i huvudet så han dog. Blir nästan som att förtala en död.
Jag blir själv galen av att ena minuten tro på solklar olycka sen andra minuten på solklart självmord, det ändras hela tiden och jag kan liksom inte släppa detta, och då kände jag inte ens killen. Sjukt hur vissa händelser kan påverka och beröra en.