2021-03-09, 18:44
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Att bombgruppen var på plats kan enkelt förklaras. Det är troligt att de förfogar över 6hjulingen som användes till att ta sig till och från platsen. Polisen har bara 1 sådan. Tiden för DNA testet bevisar inget. Tiden det tog är fullt rimmlig.

Frågan är nog mer om kroppen var så illa skadad att de inte kunde se vem det var.
Citera
2021-03-09, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Blir ändå fundersam kring självmord och det största frågetecknet är varför har DA med sig klockan som mäter puls och steg? Är det verkligen vad någon som planerar sitt liv tar med sig? Varför skulle klockan vara relevant i sammanhanget? Nej något stämmer inte.

Han hade musik på klockan och kunde även hörs kortbetalningar (blipp) med den.

Han kanske ville lyssna på nån skön låt i sin sista stund?
Citera
2021-03-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Är det självmord är det inget media brukar rapportera om, och övriga morbida detaljer är inget allmänheten heller har rätt att ta del av. Hade det varit olycka skulle media kunna rapportera om det, men faktisk dödsorsak (tex krossad skalle/långsam död etc) skulle man inte gå ut med.

När det är självmord brukar väl media oftast lägga till extra kryptiska artiklar under själva nyheten, typ ”mår du dåligt” ”Självmord är inte svaret” mm. Så man liksom ändå fattar....

Om det var en olycka så tycker jag att folket förtjänar att få veta...och även Deniz själv förtjänar att få en korrekt beskrivning av han som person. Känns etiskt fel att han ska få en självmordsstämpel över sig som deprimerad nu om han absolut inte var det och han faktiskt bara halkade och slog sig i huvudet så han dog. Blir nästan som att förtala en död.

Jag blir själv galen av att ena minuten tro på solklar olycka sen andra minuten på solklart självmord, det ändras hela tiden och jag kan liksom inte släppa detta, och då kände jag inte ens killen. Sjukt hur vissa händelser kan påverka och beröra en.
Citera
2021-03-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Finns inget som tyder på det.
Internetförnekare. Jo, förutsatt den info vi har här i tråden så finns det dels en massa indikationer på självmord via explosion. Bombgruppen kommer inte för att köra fram sitt fordon, det har nämnts av folk med kunskap i ämnet. De är där av en anledning som rör deras tjänst. Sen, och det är mer osäkert, de ev kroppsdelar som påträffats visar tydliga tecken på explosion. Om det sen är en sprängning eller ej låter jag vara osagt men nog fasen finns det mycket som tyder på det. Öppna ögonen istället för att sitta och blunda.
Citera
2021-03-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Internetförnekare. Jo, förutsatt den info vi har här i tråden så finns det dels en massa indikationer på självmord via explosion. Bombgruppen kommer inte för att köra fram sitt fordon, det har nämnts av folk med kunskap i ämnet. De är där av en anledning som rör deras tjänst. Sen, och det är mer osäkert, de ev kroppsdelar som påträffats visar tydliga tecken på explosion. Om det sen är en sprängning eller ej låter jag vara osagt men nog fasen finns det mycket som tyder på det. Öppna ögonen istället för att sitta och blunda.
Tycker du att polisen skulle gått till platsen med sin utrustning? Eller har du nått bättre förslag på hur de skulle lösa det problemet?
Citera
2021-03-09, 18:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Att bombgruppen varit där säger ingenting. De åker ut på en massa fejklarm varje vecka.
Citera
2021-03-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Tycker du att polisen skulle gått till platsen med sin utrustning? Eller har du nått bättre förslag på hur de skulle lösa det problemet?
Jag hänvisar till en person tidigare i tråden som sade att de absolut inte agerar transporttjänst. Kallas de ut så är det för att deras kunskap behövs.

Kommer inte ihåg vem som skrev det men den personen får gärna komplettera.
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-09 kl. 19:04.
Citera
2021-03-09, 19:02
Medlem
Citat:
Att bombgruppen varit där säger ingenting. De åker ut på en massa fejklarm varje vecka.
Ja men inte på massa trasiga kroppar där naturen haft sin gång. Är kroppen onaturligt trasig däremot...
Citera
2021-03-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tyvärr gubben, jag har varit där. första gången tog jag den dummaste vägen från brandområdet och hittade inte alls för att det var så förbannat många berg, andra gången gick jag åvavägen till bommen sen förbi vildsvinsåteln och vidare till fyndplatsen, det var ingen rolig väg att gå på. och marken var uppkörd av snutarna som var där innan

Du såg ingen pannlampa eller något annat när du var där då?
Citera
2021-03-09, 19:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ja men inte på massa trasiga kroppar där naturen haft sin gång. Är kroppen onaturligt trasig däremot...

Vi vet inte om hans kropp är onaturligt trasig. Den kan lika gärna bara ha förruttnat och slitits isär naturligt eller av djur.
Citera
2021-03-09, 19:06
Medlem
Citat:
Jag hänvisar till en person tidigare i tråden som sade att de absolut inte agerar transporttjänst. Kallas de ut så är det för att deras kunskap behövs.

Där är folk som sagt det motsatta.

Fakta:
Polisen har en 6x6 ATV, och en 4x4 ATV.
Fordonet på platsen körs av en kille från bombgruppen.
Inga andra ATVs syns på bilder och filmer.

En person har sagt att polisen hörde av sig till brandkåren för att få låna ATV och förare.
Citera
2021-03-09, 19:06
Medlem
Citat:
Vi vet inte om hans kropp är onaturligt trasig. Den kan lika gärna bara ha förruttnat och slitits isär naturligt eller av djur.
Helt sant att vi inte vet, däremot kallas inte bombgruppen inte hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in