2021-03-09, 17:51
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Grannarna håller på Ebba enligt unt, låst artikel dock https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/j86ooyyr

I kvartals veckopanel beskriver grannen Åsa Domeij huset 49 min in
https://castbox.fm/vb/359459687

Vad säger Domeij?

Tänker inte täckna något abonnemang för att hör det.
2021-03-09, 17:51
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja inte osannolikt ett gift eller sammanboende par. Att hon skulle kontakta två av varandra oberoende människor för uppdraget att framföra en förfrågan om intresse för att sälja låter inte så troligt.
Eftersom Ebba inte skrivit annat än "bekanta" så vet vi ju inte. Det vore intressant att veta vilka kunskapare hon sände fram i midsommarhelgen 2020. Precis på samma sätt som det vore intressant att veta vem som var med henne vid kontraktsskrivningen.
2021-03-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Fast "äldrevård" innebär ju faktiskt inte att vi som är äldre ska ha rätt att bära oss illa åt, bryta avtal och smutskasta de som är yngre i massmedia för att få det som vi vill.

Jag är inte KD-are, jag har aldrig varit särskilt förtjust i EB som politiker. Men som äldre kvinna står jag helt bakom henne i denna tvist. Hon har rätten på sin sida och bör definitivt stå på sig.

Hur det går med KD ger jag fullkomligt f-n i!
Hur vet du att det inte är som mannen säger att hon drev på honom hårt att underteckna kontraktet? Hon är jurist och han är det inte. Det är precis så dörr/telefonförsäljare uppför sig att hetsa till avtal. Han borde naturligtvis skaffat en mäklare som la ut egendomen till försäljning till högstbjudande. Detta handlar dock inte längre om juridik utan om EB trovärdighet som äldrepolitiker!
2021-03-09, 17:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Haha det roliga är att de även är tydliga med att det är framröstat av främst män. Jag tror männen uppfattade fel vad syftet med tävlingen var men jag förstår hon har ju gjort ett beundransvärt jobb med att underhålla permitterade och arbetslösa män via Instagram och youtube, för vad mer har hon gjort det senaste året egentligen? Förutom festat mitt i pandemin, och ljugit om att barncanceroperationer blir inställda?

Så då kan man dra en liknande slutsats av att det är främst kvinnor som röstat på Agnes Wold?

Dina kunskaper i statistik och sannolikhetslära är visst inte att skryta med, kan jag notera.

Inte heller har vi någon som helst aning om hur könsfördelningen bland rösterna på respektive kandidat såg ut. Rent teoretiskt givet den info vi har så kan det fortfarande ha varit fler män som röstade på Agnes än på Ebba. Vad betyder i så fall det menar du?

Nä du, det är bara att inse. Ebba är omåttligt populär bland Svenska folket. Hon kom dessutom bara 1% efter Agnes. Greta däremot hela 4% längre ner.

Bra jobbat av Ebba. Detta visar att hon kommer gå stärkt ur denna dust med rättshaveristerna Esbjörn-ligan och Binninge-maffian!
2021-03-09, 17:55
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swayways
En som inte tagit till sig begreppet "välj dina strider" är ingen man vill ha i ledningen. Det är bra att inte vara en fegis som går att hunsa med men det är en annan sak.
Den här striden fick hon dock utan att ha bett om den. Hade hon gett upp direkt hade hon framstått som svag och undfallande, en som backar vid minsta motstånd. Hur ska det gå på det politiska slagfältet om hon blir snuvad på affären av Esbjörn, 81år?
2021-03-09, 17:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Då när Ebbas bud kommit ut hoppas jag verkligen att Esbjörns bud också kommer ut. Det kan knappas varit ett högre pris på fastigheten för då gör han bort sig fullständigt som han uttalar sig nu. Alltså bör det ha varit ett erbjudande att stå för vissa kostnader som uppstått i gengäld mot att affären går tillbaka. Egna rättegångskostnader plus en symbolisk summa hade han redan erbjudit innan förhandlingarna men något bättre bör hans bud varit.

I vilket fall en tråkig utveckling, först Binninge som får honom att avvakta med att ta Ebbas bud och sedan tanterna som tubbar honom att säga nej.
2021-03-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Fast "äldrevård" innebär ju faktiskt inte att vi som är äldre ska ha rätt att bära oss illa åt, bryta avtal och smutskasta de som är yngre i massmedia för att få det som vi vill.

Jag är inte KD-are, jag har aldrig varit särskilt förtjust i EB som politiker. Men som äldre kvinna står jag helt bakom henne i denna tvist. Hon har rätten på sin sida och bör definitivt stå på sig.

Hur det går med KD ger jag fullkomligt f-n i!

Som äldre kvinna och som heller inte röstandes på KD så håller jag också på Ebba.
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Den här striden fick hon dock utan att ha bett om den. Hade hon gett upp direkt hade hon framstått som svag och undfallande, en som backar vid minsta motstånd. Hur ska det gå på det politiska slagfältet om hon blir snuvad på affären av Esbjörn, 81år?

Det hade sett bättre ut än nu i mina ögon. Det vore skillnad om det var Stefan Löfven hon köpt av men nu är det bara någon random gubbe. Det hade gått under radarn och aldrig blossat upp i någon större utsträckning eftersom det knappt funnits något att skapa rubriker om.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ajaj Ebba Busch! Detta kommer bli illa för dig.

Aftonblaskan skriver.
"– Den kommer bestå av ett större antal vittnen samt skriftlig bevisning. Rätten ska ta ställning till om Ebba har utnyttjat hans okunnighet och lättsinne och förmått honom att skriva på avtalet."

Åker hon på den så kommer det vara svårt att få jobb på andra ställen än McDonalds i Gränby! Det skulle vara lika idiotiskt som när Michael Vick åkte i Bad Newz Kennels dog fighting investigation!

Vem vill anställa någon som har så svagt eget empatiskt kapital att hon med berått mod blåser en gammal på dennes släktgård!?
Inte oroa sig, jag är säker på att hon kan få em roll som Kristi brud i församlingen. Då kan hon leva gott på alla offergåvor från medlemmarna. McDonaldas skulle hon jobba på om livet vore rättvist. Men sådan som Ebba kan alltid dupera någon annanstans.
2021-03-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Å jösses. Innan du skriver kanske du skulle fundera på om ingen annan observerat dessa omständigheter. A. Värderingen har ett stycke som handlar om områdesbestämmelser som anger att området är skyddsvärt och karakteriseras av större sommarhus eller sommarvillor på stora tomter. Till den delen inför områdesbestämmelserna begränsningar liknande detaljplan B. Hela fastigheten ligger inom strandskyddsområde vilket innebär att avstyckning av fastighet för nybyggnad är närmast utsiktslös.

Fel. Jösses på dig också.

Man beaktar inte, icke existerande detaljplaner när fastigheten är belägen i ett område utanför planbestämmelser. Det är olika begrepp om vad som avgör vad som får byggas där samlad bebyggelse är det som styr, trots ord som kulturmiljö. Den samlade bebyggelsen är något man anpassar sina olika ansökningar om lov till. Man ska ta reda på vad man kan söka lov om med framgång, och ta reda på vad grannarna fått lov till i den samlade bebyggelsen. Kolla framgång som skett med bygglov och avstyckningar i området mitt emot, på andra sidan sjön, där Buscharna och Thorarna bor, så ser du att de sökt bygglov på allt som kan sökas. Du ser avstyckningar som bildat nya fastigheter med generösa bygglov. Esbjörns lilla fastighet ligger bra vid vägen, och då blir det inte utsiktslöst om man kan lösa vatten och avlopp. Det finns ett beaktande av likhetsprincipen när lov beviljas.

Det handlar om ianspråktagen mark, där en äldre strandskyddsdispens är värt mycket pengar, i en tid där det är nya bestämmelser om stärkt strandskydd

Som du skriver blir saker utsiktslösa om man fuskar i det man inte kan.
2021-03-09, 17:59
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu kör ni hittepå-argument igen. Ni verkar hålla på med en massa fula saker.

Man behöver inte sota en skorsten som inte används!

För att börja elda krävs det ofta av försäkringsbolag o kommun att man besiktigar innan man börjar elda igen.

Denna sotare som ni hänvisar till - har den sotaren ensamrätt i området? Förr var det så. Numera kan man i många kommuner själv bestämma vilken sotare man anlitar.

Nä just det, om man inte eldar behöver man inte sota.
Mmm jooo du, hrmmm alla de 4 kakelugnarna sotade & godkända av skorstensfejarmästarn.....
Men inget nämns om den öppnaspisen som bevisligen finns.....
Nej det är monopol där och faktiskt är det räddningstjänsten/ brandkåren som är ansvariga för sotaren och BSK när gamla öppenspisar osv. ska tas ibruk igen.
2021-03-09, 18:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Shit en skorsten som håller 10-20år. Du gissar helt enkelt...

Från byggahus
"En traditionell tegelskorsten har lång livslängd och kan, om den underhålls, användas i flera generationer. "

https://www.byggahus.se/varme/se-till-att-ha-bra-skorsten#:~:text=Fabrikstillverkade%20skorstenar%2 0uppn%C3%A5r%20inte%20lika,kan% 20h%C3%A5lla%20n%C3%A5gra%20%C3%A5rtionden%20l%C3% A4ngre.

Ja det var just det UNDERHÅLLS och även eldas i samt har ”hatt” (inte folie nu som många i tråden)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in