2021-03-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr
G*r*n L*mb*rtz, rättshaverist?

Jag var också inne i de tankebanorna. Kan han ha spårat ur så fullständigt?
Citera
2021-03-09, 15:19
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:

vore så jävla roligt om det vore den tomten
Citera
2021-03-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unda-extremo
Eftersom utredningen är lagd med stark sekretess (näst högsta på en 5 gradig skala) har förmodligen polisen/åklagaren inte kunnat avslöja någon mer information än att personen är just Jurist. Ett närmare avslöjande såsom, advokat, åklagare, domare skulle kunna avslöja personens identitet.

Med andra ord tror jag inte man ska lägga så mycket tolkning i ordet Jurist.
Haha vad pratar du om, vad då för skala? Polisen/åklagare får inte lämna någon information över huvudtaget, det är någon som läckt namnet till media i samband med att den misstänkte blivit förordnad en offentlig försvarare sen har media av pressetiska skäl valt att inte ge fler detaljer.
Citera
2021-03-09, 15:29
Medlem
Hade det varit en domare, advokat, åklagare så hade de skrivit det.

"Jurist" är någon som har ett jobb som folk inte vet vad denne gör.

Jag lutar åt någon på regeringskansliet eller kanske typ rättschef på myndighet.
Citera
2021-03-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
vore så jävla roligt om det vore den tomten

Han är trots allt 71 år. Så viril i den åldern? Tja...
Citera
2021-03-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han är trots allt 71 år. Så viril i den åldern? Tja...

Finns små blå...
Citera
2021-03-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Dock inte "tunga poster inom rättsväsendet" för honom väl? Det enda på honom är väl intresseorganisationen Rättssäkerhetsorganisationen och det kan väl inte ens en journalist benämnda som "tunga poster inom rättsväsendet"?

Nej, det är Mittsverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mellansverige
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mittsverige

Ajfan, fick jag lära mig nåt nytt, tack.
Citera
2021-03-09, 16:09
Medlem
Citat:

Rättshaverist är en person som följer och regler till en bisarr nivå, inte tvärtom bryter mot dem.
Citera
2021-03-09, 16:31
Avslutad
Citat:
Tänk om det vore så väl (skumpan läggs på kylning), för större idiot har väl inte svenska rättsväsendet någonsin skådat!
Citera
2021-03-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Finns små blå...
Kan ju använt nått redskap också, så det utesluter ingen. Hoppas också på att de är han, men det är föga troligt.
Citera
2021-03-09, 16:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Rättshaverist är en person som följer och regler till en bisarr nivå, inte tvärtom bryter mot dem.
Det är väl en paragrafryttare som du beskriver. En rättshaverist är mer en person som bestämt hävdar sig ha rätt fastän han inte har det. Min första tanke var sossen Th*m*s B*dstr*m han har ju verkligen varit i toppen - kanske de utelämnat hans författande för att inte bli alltför utpekande
Citera
2021-03-09, 16:53
Medlem
Konstigt det där med högutbildade akademiker och problematiken med gränsdragningen för vad som är ok och inte gällande den egna sexualiteten. Uppenbarligen verkar det vara något som inte klickar riktigt, den höga utbildningen till trots.

Angående den här specifika sexualförbrytarens position går mina tankar till någon myndighet eller något verk utanför själva rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in