2021-03-09, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Byggsnack blir det när Ebba-klanen envisas med att racka ner på allt som "bevisar" att det är ett ruckel som Ebba egentligen skulle ha betalt av Esbjörn för att med bättre rätt ta hand om så att han slapp plågas av att äga detta hus.

Tråden handlar väldigt lite om HUR denna affär egentligen gick till. Att Esbjörn skrev på vet vi men vilken information fick han o hur presenterades den.

Finns tex fortfarande en mäklare X inblandad som Ebba inte presenterat vad dennes värdering var/är.

Ebba kommer att dra sej ur, annars kommer all skit Ebba & Co hade för sej innan Esbjörn skrev på avtalet att komma fram vid rättegången!
Theo med syster kommer bli kallade som vittnen och deras sommarenbedrägeri kommer att synas ut i fingerspetsarna, Theo kommer absolut riskera sitt jobb hos Sjönära (om han nu har det kvar), nej, Ebba kommer att dra sej ur!
Lika bra att ni i Ebba klanen har pennan klar att skriva spaltmeter om att det då är det rätta hon gör och att det är självklart rätt av henne, ni kommer säkerligen lyckas få det till Ebbas fördel!
Medlem
Just nu på TV4. EB:s bud var 200' mera, men Esb har tackat nej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det ser ut som det sitter ett skorstensskydd på skorstenen på den videon så det går inte att se

Edit här är filmen https://www.youtube.com/watch?v=45dLHCTfPWw

Tack för länk!

Skorstensskyddet ser ut att täcka själva tegelstenarna men inte hålet.

Jag skulle påstå att det går bra att ansluta sex vedeldade källor till denna skorsten. Ser inga kanaler o man kan skymta lite ner i skorstenen o där är det är puts kvar.

Är skorstenen inte skött brukar putsen vara borta på insidan pga fukt i samband med frost.
2021-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbyte
Hon är ju helt sjuk i huvudet. Dumma bortskämda kvinna !

........
........
........
........
........
........
........
........
och så till sist....

Jag har faktiskt inte hängt med i hela historien, någon som kan beräta hur detta började?

Om man är en person som tycker att någon är "sjuk i huvudet" innan man vet vad man pratar om, vem är det då som är "sjuk i huvudet", egentligen?
2021-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutbyte
Hon är ju helt sjuk i huvudet. Dumma bortskämda kvinna !

Kan hon inte bara lämna gamlingen i fred
Det är det enda minne han har kvar säger han nu och säger även att det ej handlar om pengar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nej-ebbas-bud

– Jag har pratat med 81-åringen. Han säger nej till budet. Han säger att huset är det enda minne jag har kvar. Det handlar inte om pengar, säger 81-åringens juridiske ombud Johann Binninge till SVT Nyheter.

Jag har faktiskt inte hängt med i hela historien, någon som kan beräta hur detta började?

Hur kan du säga dumma bortskämda kvinna om du inte hängt med från början?

Det är ingen släktgård som media sagt utan en liten tomt, gammalt hus med rejält eftersatt underhåll.
Ej tillfredställande V/A som klarar vintrar.
Farbrorn bor inte där.
Han kom dit på somrarna som tonåring.
Han ärvde det och hans brorsson ärvde en mindre del och farbrorn skulle ha hela huset mot löfte at ge det vidare till brorsonen.
Farbrorn bor på et pensionat i närheten där han mot kost och logi gör enstaka arbeten.
Pensionatsvärdinna har lagt et bud på hans hus men det var MYCKET mindre än vad Ebba erbjuidt så han tackade nej.
Pensionatstanten har tidigare ärvt två äldre barnlösa män och hade hon det i kikaren här också?
Ebba som bodde med sin fd man och deras barn bara några hundra meter bort ville at hennes barn skulle bo nära både sin mamma och pappa så hon frågade en gemensam bekant om denne kunde fråga om huset till salu. De möttes flera gånger och huset värderades av två värderingsfirmor, bland annat anticimex. Ebba la ett bud och farbrorn accepterade.
Ebba satte in handpenning på farbrorns konto och de träffades bland annat då Ebba röjde fram till huset och hon fick en nyckel.
Då fick pensionatstanten veta vad som pågick och hon skrev öppet på sin facebook om det hela.
Plötsligt så fick farbrorn en god man och skulle till annat boende samt ansökan om hemtjänst.
Pensionatstanten ville tydligen inte ha honom kvar då han sålt huset.
Pensionatstanten och gode man och några väninnor som tycks känna varandra anlitar jurist/advokaten som själv blivit fälld några år tidigare för att ha varit "på" sin dåvarande sambos dotter och suttit inne för detta (?)
Ebba kallar farbrorn till möte för at höra hur han vil ha det, då kommer han med någon som inte vil presentera sig (!) och det blir inget möte. Det påstås att farbrorn försökt skicka tillbaka handpenningen men misslyskats men det var mera at det var nån av de kvinnliga "vännerna" som var med och inte lyckades övertyga banken at skicka åter pengarna. Sen ska jurist/advokaten försökt få Ebbas kontonummer utan resultat. (jag skulle aldrig ge honom det. Ebba ville bara se farbrorn för at höra vad han egentligen vil men det blir inget möte av. Ebba har förlorat en rejäl handpenning samt kostander för värderingar samt avbokade hantverkare.
Hon kan ju inte bara säga jaha och gå vidare utan det måste till ettt möte där farbrorn säger han inte vill samt betala tillbaka.
Sen så har vi de som tror fastigheten är värd så mycket mera pengar men huset och tomten är i ruggigt skick och absolut inte någon släktgård med ljuvlig strandtomt och välbevarade fruktträd.

Så nu kan alla som inte håller med mig eller vill peka på faktafel hugga på igen och igen, vi har hela våren och sommaren på oss.

Stackars Ebba och stackars farbrorn.
2021-03-09, 16:02
Medlem
Oj, glömde länken

https://www.tv4.se/artikel/38WZNKsyRJ1Wsz2r09WO8D/just-nu-esbjoern-tackar-nej-till-partiledarens-hoegre-bud

Edit:
....och enligt EB:s ombud har inte EB fått Esb:s avslag ännu, Binnikemasken skickar som vanligt allting till media först av alla.....
Senast redigerad av ksitpeks 2021-03-09 kl. 16:05.
2021-03-09, 16:02
Medlem
Reimers avatar
Men då får det väl bli åka av i alla fall, dumheterna fortsätter men E*björn verkar ju på det klara med att det kan bli djävligt dyrt.

Citat:
Esbjörn Bolins ombud Johann Binninge uppger att man underrättat ordföranden Per Samuelsson om att budet är förkastat.

– Det bud som Esbjörn fått av Ebba har han förkastat. Esbjörn vill behålla huset. Det handlar inte om pengar för honom, uppger Johann Binninge.

Är din klient medveten om att det här kan bli mycket kostsamt med en formell process om han förlorar målet med Ebba Busch?

–Jag har fått uppfattningen att han vet det. Om han tagit till sig detta kan jag inte svara på.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-bolin-forkastar-budet-fran-ebba-busch/

Undrar hur mycket Ebba Busch sockrade sitt bud.
2021-03-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba kommer att dra sej ur

Nej. Hon kanske borde, men inte för att hon har fel, hon har tvärtom gjort allt rätt, utan för att många inte förstår, och istället bildar sig en uppfattning utan att veta vad de pratar om
2021-03-09, 16:07
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då får det väl bli åka av i alla fall, dumheterna fortsätter men E*björn verkar ju på det klara med att det kan bli djävligt dyrt.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-bolin-forkastar-budet-fran-ebba-busch/

Undrar hur mycket Ebba Busch sockrade sitt bud.

Behöver det vara ett sockrat bud?

Kan lika gärna vara att avtalet genomförs, Binninge tar tillbaka förtalsanmälan, alla står för sina egna kostnader hittills? Inte särskilt sockrat men en möjlighet att dra sig ur.
2021-03-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har aldrig kritiserat Densia. De skriver ärligt att huset behöver ny el, ny brunn och nytt avlopp. Det finns inte idag. Att det finns undermålig eldragning, en sinad brunn och en olaglig stenkista är inte funktionsdugligt. Då är det ärligare att skriva att dessa funktioner saknas.

Grissminkaren är Binninge som i sin beskrivning anger att huset har el via direktverkande el, dricksvatten ur egen brunn och fungerande avlopp.

Han är helt enkelt en fifflare, lögnare och barnmisshandlare.

Det är vad du försvarar.

Jag försöker efter bästa förmåga att hålla mig till sanningen angående Ebba o Esbjörns "affär".

Dock kan jag konstatera att Ebba-klanen försöker hela tiden att vända o vrida på allt som går emot Ebba så att det ska se bättre ut i hennes favör.

Samtidigt som ni försöker smutsa ner allt på Esbjörns sida samt att få läsare att vända blicken från det tråden ska handla om.
Ni lyckas med någon enstaka dock inte med de som ser igenom er agenda.
2021-03-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Behöver det vara ett sockrat bud?

Kan lika gärna vara att avtalet genomförs, Binninge tar tillbaka förtalsanmälan, alla står för sina egna kostnader hittills? Inte särskilt sockrat men en möjlighet att dra sig ur.

Sockrat med 200.000:- enligt tv4-sändningen nyss.
2021-03-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Oj, glömde länken

https://www.tv4.se/artikel/38WZNKsyRJ1Wsz2r09WO8D/just-nu-esbjoern-tackar-nej-till-partiledarens-hoegre-bud

Edit:
....och enligt EB:s ombud har inte EB fått Esb:s avslag ännu, Binnikemasken skickar som vanligt allting till media först av alla.....
"I ett meddelande till Uppsala tingsrätt uppger Bolins ombud att KD-ledaren Ebba Buschs bud förkastats."

Så nej de han har inte gått till media först. Men mediabevakningen är på hugget när ngt nytt kommer in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in