Citat:
Ursprungligen postat av
Folkutbyte
Hon är ju helt sjuk i huvudet. Dumma bortskämda kvinna !
Kan hon inte bara lämna gamlingen i fred
Det är det enda minne han har kvar säger han nu och säger även att det ej handlar om pengar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nej-ebbas-bud
– Jag har pratat med 81-åringen. Han säger nej till budet. Han säger att huset är det enda minne jag har kvar. Det handlar inte om pengar, säger 81-åringens juridiske ombud Johann Binninge till SVT Nyheter.
Jag har faktiskt inte hängt med i hela historien, någon som kan beräta hur detta började?
Hur kan du säga dumma bortskämda kvinna om du inte hängt med från början?
Det är ingen släktgård som media sagt utan en liten tomt, gammalt hus med rejält eftersatt underhåll.
Ej tillfredställande V/A som klarar vintrar.
Farbrorn bor inte där.
Han kom dit på somrarna som tonåring.
Han ärvde det och hans brorsson ärvde en mindre del och farbrorn skulle ha hela huset mot löfte at ge det vidare till brorsonen.
Farbrorn bor på et pensionat i närheten där han mot kost och logi gör enstaka arbeten.
Pensionatsvärdinna har lagt et bud på hans hus men det var MYCKET mindre än vad Ebba erbjuidt så han tackade nej.
Pensionatstanten har tidigare ärvt två äldre barnlösa män och hade hon det i kikaren här också?
Ebba som bodde med sin fd man och deras barn bara några hundra meter bort ville at hennes barn skulle bo nära både sin mamma och pappa så hon frågade en gemensam bekant om denne kunde fråga om huset till salu. De möttes flera gånger och huset värderades av två värderingsfirmor, bland annat anticimex. Ebba la ett bud och farbrorn accepterade.
Ebba satte in handpenning på farbrorns konto och de träffades bland annat då Ebba röjde fram till huset och hon fick en nyckel.
Då fick pensionatstanten veta vad som pågick och hon skrev öppet på sin facebook om det hela.
Plötsligt så fick farbrorn en god man och skulle till annat boende samt ansökan om hemtjänst.
Pensionatstanten ville tydligen inte ha honom kvar då han sålt huset.
Pensionatstanten och gode man och några väninnor som tycks känna varandra anlitar jurist/advokaten som själv blivit fälld några år tidigare för att ha varit "på" sin dåvarande sambos dotter och suttit inne för detta (?)
Ebba kallar farbrorn till möte för at höra hur han vil ha det, då kommer han med någon som inte vil presentera sig (!) och det blir inget möte. Det påstås att farbrorn försökt skicka tillbaka handpenningen men misslyskats men det var mera at det var nån av de kvinnliga "vännerna" som var med och inte lyckades övertyga banken at skicka åter pengarna. Sen ska jurist/advokaten försökt få Ebbas kontonummer utan resultat. (jag skulle aldrig ge honom det. Ebba ville bara se farbrorn för at höra vad han egentligen vil men det blir inget möte av. Ebba har förlorat en rejäl handpenning samt kostander för värderingar samt avbokade hantverkare.
Hon kan ju inte bara säga jaha och gå vidare utan det måste till ettt möte där farbrorn säger han inte vill samt betala tillbaka.
Sen så har vi de som tror fastigheten är värd så mycket mera pengar men huset och tomten är i ruggigt skick och absolut inte någon släktgård med ljuvlig strandtomt och välbevarade fruktträd.
Så nu kan alla som inte håller med mig eller vill peka på faktafel hugga på igen och igen, vi har hela våren och sommaren på oss.
Stackars Ebba och stackars farbrorn.