2021-03-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du som är skortensexpert, det finns en bild på skorstenen i Densias rapport. Tror du att det är möjligt att ansluta en kamin, en kökspanna och fyra kakelugnar till den. Går det att ha sex eldstäder i samma murstock?

Enligt Densias beskrivning så finns det tre sovrum på övervåningen, en av dessa kanske hade två kakelugnar? Hur lyckas man få fyra kakelugnar i tre sovrum anslutna till samma skorsten?

Jag frågar dig eftersom du verkar kunnig i ämnet.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf
Ni har ju dryftat i flera hundra sidor att Densia inte varit inne i huset?? Men det stämmer ju inte. Ni ljuger ju bara! De har inte varit inne i de tre små uthusen, vilket även tydligt står i protokollet. Det står ingenstans att de inte varit inne i huset! de har dock inte varit uppe på vinden. Det står också klart och tydligt.

Det finns en öppen spis i allrummet, vedspis i köket, samt 4 kakelugnar nämnt i Densias protokoll.
2021-03-09, 15:28
Avslutad
Citat:
Det är väldigt relevant när man påstår att någon har utsatt honom för risken att bli smittad av covid-19. Det är lite töntigt att fortsätta med den anklagelsen när han uppenbarligen aldrig blev smittad. Det är lite märkligt att anklaga någon för att ha orsakat en ickehändelse.

Så i din värld om jag skulle skjuta ett antal skott mot dej med en Magnum 44, men missa hårfint inte bli dömd alls utan gå fri pga att jag inte träffade?
Du är nog dum på riktigt, helt klart!
2021-03-09, 15:29
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det är minst sagt relevant!
Att din hjärna inte förstår det är helt obegripligt!
Att sedan Inte Esbjörn blev smittad av Ebba är fullständigt av icke värde!
(Kanske Gud hjälpte Ebba att inte bli en mördare också utan att hon bara blev en bedragare!)

Är det något som är obegripligt så är det att du existerar och klarar av att skriva överhuvudtaget. Hela du är ett jävla ickevärde.
2021-03-09, 15:39
Medlem
Citat:
Du som är skortensexpert, det finns en bild på skorstenen i Densias rapport. Tror du att det är möjligt att ansluta en kamin, en kökspanna och fyra kakelugnar till den. Går det att ha sex eldstäder i samma murstock?

Enligt Densias beskrivning så finns det tre sovrum på övervåningen, en av dessa kanske hade två kakelugnar? Hur lyckas man få fyra kakelugnar i tre sovrum anslutna till samma skorsten?

Jag frågar dig eftersom du verkar kunnig i ämnet.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf

Hoppar in här.

Jag försökte hitta videon med överflygningen av huset men kan inte hitta den. Där borde man kunna se om det finns flera rökkanaler.

Det är en ganska "bred" skorsten så att den klarar flera eldningskällor är säkert.

En skorsten som är kvadratiskt med den smala sidan klarar två vedspisar utan problem.
2021-03-09, 15:42
Medlem
Nu blir det rättegång i höst! Och det hela lever vidare ett tag till att spåna i!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nej-ebbas-bud
2021-03-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Hoppar in här.

Jag försökte hitta videon med överflygningen av huset men kan inte hitta den. Där borde man kunna se om det finns flera rökkanaler.

Det är en ganska "bred" skorsten så att den klarar flera eldningskällor är säkert.

En skorsten som är kvadratiskt med den smala sidan klarar två vedspisar utan problem.
Det ser ut som det sitter ett skorstensskydd på skorstenen på den videon så det går inte att se

Edit här är filmen https://www.youtube.com/watch?v=45dLHCTfPWw
2021-03-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vi talar enbart tegelskorsten-inget annat eftersom kåken är från 1909.
Garantitid på glidgjutning utförd av proffs ligger på 10 år.
Rekommendationerna är att provtrycka skorstenen 9 år efter senaste glidgjutning.
En del skippar återkommande glidgjutning och trycker in inoxslang istället, förutsatt att arean inte påverkas för mycket så att det blir för stort motstånd i rökgången.

Nu får du googla på inoxslang dumbfuck...

Garantitid är inte samma sak som att hållbarhet/täthet försvinner efter den perioden.
Så hur var det nu med ditt påstående om 10-20år?

Men roligt att du hänger dig till fula ord också. Du är en storslagen människa.
Huvudlösa inlägg sa du?
2021-03-09, 15:46
Bannlyst
Hon är ju helt sjuk i huvudet. Dumma bortskämda kvinna !

Kan hon inte bara lämna gamlingen i fred
Det är det enda minne han har kvar säger han nu och säger även att det ej handlar om pengar

– Jag har pratat med 81-åringen. Han säger nej till budet. Han säger att huset är det enda minne jag har kvar. Det handlar inte om pengar, säger 81-åringens juridiske ombud Johann Binninge till SVT Nyheter.

Jag har faktiskt inte hängt med i hela historien, någon som kan beräta hur detta började?
2021-03-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Nu blir det rättegång i höst! Och det hela lever vidare ett tag till att spåna i!

Får han bo kvar hos pensionatstanten då eller har denne fått upp ögonen för att brorsonen ska ärva huset så det blir annat boende för Esb?

Låter kanske elakt, men jag tycker synd om farbrorn.

Inte ens om han vore 40 år yngre så hade det varit roligt att hamna mellan flera intressenter.
Förstår om han flyr at ens se Ebba och säga: sorry men det blir inget och sen returnera handpenningen (om den ens finns kvar)
2021-03-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hörni kan ni inte flytta över detta byggsnack till någon renoveringstråd. För den saknat ju helt relevans för denna tråd.

Att köparen köper ett hus i befintligt skick måste väll vi vara överens om? Så vilka åtgärder som ska göras eller vilken standard huset ska ha är upp till Ebba och med det får hon göra som hon behagar om hon vinner huset.

Byggsnack blir det när Ebba-klanen envisas med att racka ner på allt som "bevisar" att det är ett ruckel som Ebba egentligen skulle ha betalt av Esbjörn för att med bättre rätt ta hand om så att han slapp plågas av att äga detta hus.

Tråden handlar väldigt lite om HUR denna affär egentligen gick till. Att Esbjörn skrev på vet vi men vilken information fick han o hur presenterades den.

Finns tex fortfarande en mäklare X inblandad som Ebba inte presenterat vad dennes värdering var/är.
2021-03-09, 15:50
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag kan inte hjälpa att Ebba skriver att hon kontaktade Esbjörn via bekanta. Så minst två personer bör det ha handlat om.
Ja inte osannolikt ett gift eller sammanboende par. Att hon skulle kontakta två av varandra oberoende människor för uppdraget att framföra en förfrågan om intresse för att sälja låter inte så troligt.
2021-03-09, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Öh, nä. Vad menar du?? Jag nämner inte k-märkning någonstans och utgår från att det inte är det.
Huset är inte till salu, Esbjörn har tackat nej.
Ja nu kan Ebba inte köpa tomten heller. .

Rättegång väntar i Oktober, en kort rättegång Ebba förlorar med sin dåliga uppfostran och sitt ha begär. .
Ge henne ett fiskespö och låt henne vara hemlös. . Hon borde omydigförklaras och få sitt namn spärrat överallt

Hon beter sig som Hitler och Nazityskland. (De gick in i hus och slängde ut de som bodde där och tog huset).
Sådant vill vi inte uppleva igen.

Fängelse att vänta Ebba. . Man kan inte göra som man vill..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in